Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Audi S5 Cabriolet – ostatni z rodziny

Na nową wersję Audi S5 czekaliśmy wiele lat. Sprawdziliśmy odmianę S5 Cabriolet z silnikiem 3.0 V6 turbo o mocy 354 KM.

Audi S5 Cabriolet Audi S5 Cabriolet

Zmiany w wyglądzie nowego kabrioletu są równie mało zaskakujące, jak fakt, że po 8 latach wreszcie pojawił się w nowej odsłonie. Z zewnątrz A5 Cabriolet jest bardzo podobny do poprzednika, rozmiary zewnętrze oraz ilość miejsca w środku są niemal takie same, za to masa auta okazuje się o 40 kg mniejsza, a sztywność karoserii o 40% większa. Przyczyniło się to do zwiększenia zwrotności A5 w wersji cabrio w zakrętach, jednak główną zasługę ma w tym nowy elektromechaniczny układ kierowniczy. Za dopłatą jest też dostępny tzw. układ dynamiczny o zmiennym przełożeniu, rewelacyjny pod względem precyzji działania.

Mocniejszy silnik

Najwięcej frajdy z jazdy daje najmocniejsza wersja nowego Audi – S5. Pod maską ma turbodoładowaną trzylitrową V-szóstkę osiągającą moc 354 KM (o 21 KM więcej niż silnik w starszym modelu) oraz moment obrotowy o wartości 500 Nm. Silnik ten bardzo lubi pracę na wysokich obrotach i z donośnym dźwiękiem żwawo rozpędza ważące 1,9 tony auto. Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, jak zwykle w A5, przełożenia zmienia płynnie, a napęd na cztery koła zapewnia znakomitą trakcję, w sumie więc S5 Cabriolet dostarcza niezmąconej przyjemności - i właśnie po to go stworzono.

Pięciowahaczowa tylna oś z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia (opcja) sprawia, że nawet gwałtowne manewry na drodze nie wyprowadzają kabrioletu Audi z równowagi. Z drugiej strony, nie tylko w wersji z seryjnie sportowo i sztywno zestrojonym zawieszeniem, ale także, gdy pracuje ono w trybie „komfort” zbyt niemrawo tłumi nierówności drogi, co odczuwają pasażerowie.

BP

„Szybki” nowy dach

Podróżni nie słyszą natomiast szumu wiatru opływającego karoserię podczas szybkiej jazdy, bo nowy dach z tkaniny ze specjalną warstwą wytłumiającą bardzo skutecznie wywiązuje się ze swego zadania. Otwiera się go w ciągu 15 sekund, a zamyka w ciągu 18 s. Pojemność bagażnika zmniejsza się wtedy z 380 do 320 litrów. Tylne siedzenia można pojedynczo składać, zasiadający na nich pasażerowie, nawet ci o wysokim wzroście, mają teraz odrobinę więcej miejsca na nogi.

Audi S5 Cabriolet

Kierowca i pasażer obok mogą rozsiąść się wygodnie w fotelach z funkcją masażu (opcja) oraz nawiewu ciepłego powietrza na kark. W wyposażeniu S-piątki jest też wiele systemów asystujących, m.in. utrzymujący obrany pas ruchu, a dzięki systemowi, który sprawia, że samochód sam podjeżdża na niewielkie odległości w korku, można zakosztować częściowo automatycznej jazdy.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 78 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wyśmienita propozycja śmietnik wagena za którą trzeba płacić stawkę 'Premium'. Czy spalanie oleju w ilościach półhurtowych przy każdej wizycie na stacji benzynowej (ponad litr na 700 km) jest w standardzie czy znajduje się na wyposażeniu dodatkowym i trzeba za to dopłacić jak za podłokietnik? 2.0 tfsi zatarł się po przejechaniu 75 tyś km (spokojna jazda miejska głównie i serwisowany) i przepalaniu oleju po litr na 600-700 km. VAG szmelcwagen group to tylko kłopoty i czy chcecie czy nie zostaniecie nabici w butelkę.Posiadacze tych złomów dzielą się na dwie grupy - tych którzy już zapłacili i tych co zapłacą za usuwanie wadkonstrukcyjnych i bubli produkowanych przez ten koncern.
    ~olo, 2017-04-06 16:32:25
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij