Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0
BP BP

Audi S8 Plus - moc luksusu

Topowa limuzyna Audi przeszła kurację wzmacniającą. Jest po niej jeszcze szybsza, ale i droższa – o ponad 60 tys. zł.

Audi S8 Plus - test Audi S8 Plus

Jeśli jesteś rozczarowany sprintem do setki zwykłego S8 z 520-konnym V8 pod maską (4,1 s), oto recepta: S8 Plus z takim samym silnikiem, ale wzmocnionym do 605 KM osiąga setkę w 3,8 s.

Tak jest, ten ponad pięciometrowy i ważący ponad 2 tony sedan przyspiesza do 100 km/h szybciej niż 99% aut, które jeżdżą po drogach i rozpędza się do niewiarygodnych 305 km/h. Inżynierowie Audi m.in. zmienili program zarządzający pracą silnika, podnieśli zakres jego maksymalnych obrotów i zmodyfikowali turbosprężarki.

Pneumatyczne zawieszenie ma dziesięć trybów pracy

Mocniejsze S8 robi wrażenie nie tylko podczas przyspieszania na autostradzie, ale i w zakrętach –  to zasługa pneumatycznego zawieszenia z dziesięcioma trybami pracy, układu kierowniczego, który zwiększa precyzję działania wraz ze wzrostem prędkości i napędu na cztery koła ze sportowym mechanizmem różnicowym.
    
TO POLUBISZ  TEGO NIE
SPRZĘT GRAJĄCY
Zestaw Bang & Olufsen składa się z 19 głośników o mocy 1400 watów. Gra doskonale, ale kosztuje prawie 30 tys. zł.
OGRANICZENIA PRĘDKOŚCI
W tym aucie wystarczy musnąć gaz, by błyskawicznie rozpędzić się do ponad 100 km/h. A za to można stracić prawo jazdy...

Wszystko to sprawia, że nie ma problemów z szybkim pokonywaniem zakrętów, chociaż czuć, że masa auta jest spora. I oczywiście jak na luksusową limuzynę przystało, niezależnie od okoliczności, w kabinie S8 panuje absolutny spokój, a do uszu podróżujących praktycznie nie docierają żadne dźwięki z zewnątrz ani odgłosy pracy silnika (choć tego ostatniego trochę nam brakowało).

Niestety S8 Plus jest piekielnie drogie. Za cenę dobrze wyposażonego Plusa można mieć podobnie wyposażone Audi A8 4.2 TDI.

Dane producenta AUDI S8 Plus
Cena 729 100 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, V8 turbo
Pojemność skokowa 3993 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
605 KM
6100-6900/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
700 Nm
1750-6000/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 3,8 s
Prędkość maksymalna 305 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 9,9 l/100 km
Emisja CO2 229 g/km
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 5147 x 1949 x 1458 mm, rozstaw osi 2994 mm, masa własna 2065., pojemność bagażnika 520 l.

Naszym zdaniem
Adam Majcherek
redaktor "auto motor i sport"

Patrząc racjonalnie, istnienie S8 Plus nie ma większego sensu. Różnice w stosunku do zwykłego S8 na polskich drogach są niezauważalne. Ale kupilibyśmy go – z miłości.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 78 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Topowa limuzyna Audi przeszła kurację wzmacniającą. Jest po niej jeszcze szybsza, ale i droższa – o ponad 60 tys. zł.</p><br /><br /><a href="/testy/Audi-S8-Plus-moc-luksusu,23176,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-11-03 14:08:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij