Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi SQ7 - w napięciu

Audi SQ7, czyli 2,2-tonowy SUV o długości ponad 5 m, który lekko i szybko połyka zakręty. Jak to możliwe?

Roman Skąpski 2016-09-21
Audi SQ7

On po prostu ma coś, czego inni nie mają. Jako pierwszy seryjnie produkowany samochód SQ7 jest wyposażony w pokładową sieć elektryczną o napięciu 48 woltów. Służy ona do wspierania prądem sprężarki, gdy silnik pracuje na bardzo niskich obrotach. W praktyce oznacza to, że super-SUV Audi z czterolitrowym turbodieslem o mocy 435 KM nie wie, co to turbodziura.

To polubisz Tego nie
ŚWIETNA DYNAMIKA
Już przy 1000 obrotów masz 900 Nm momentu obrotowego. Wsiadasz i od razu jedziesz. Od razu szybko.
GŁOŚNIKI W WYDECHU Silnik robi wrażenie osiągami, ale żeby rasowo brzmieć, potrzebuje głośników. Niby normalne, ale niesmak pozostaje. 

Gdy uruchomić ośmiocylindrowy silnik i nacisnąć pedał gazu, SQ7 zachowuje się jak niezwykle mocne auto elektryczne – od razu dysponuje potężnym momentem obrotowym. Dzięki temu osiąga setkę w czasie poniżej 5 sekund, a podczas jazdy zwykłymi drogami ma taki zapas mocy, że wyprzedzanie innych aut staje się czynnością machinalną, którą kierowca załatwia w ułamkach sekund. Silnik nie jest przy tym wcale głośny, w ogóle trudno się zorientować, że to diesel, już prędzej można pomyśleć, że jakaś amerykańska V-ósemka.

 

Ekstraporcja prądu jest też potrzebna do pracy systemowi przeciwdziałającemu przechyłom nadwozia. Wraz z seryjnymi amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia sprawia on, że potężny SUV jest niezwykle komfortowy. System kierowania czterema kołami oraz sportowy mechanizm różnicowy (obydwa w opcji) pozwalają SQ-siódemce mknąć po zakrętach lekko jak baletnica, tym bardziej że układ kierowniczy działa bardziej bezpośrednio niż w zwykłym Q7.

S, jak sport w wypadku tego Q7 na pewno nie jest na wyrost. Setka w 4,8 sekundy 435 KM, 8 cylindrów i (wg producenta) 7,2 l/100 km

OK, nie są to aż takie wrażenia jak podczas jazdy gokartem, ale na pewno zaskakująco lepsze, niż można by się spodziewać po tak wielkim i ciężkim aucie. Miłą niespodzianką jest też zużycie paliwa, które podczas testowej jazdy wyniosło nieco mniej niż 10 l/100 km.


Roman Skąpski
redaktor "auto motor i sport"
NASZYM ZDANIEM
SUV, który „robi setkę” poniżej 5 s? Dobre auto dla zasobnych ojców rodzin, którzy lubią poszaleć w zakrętach. SQ7 (w przeciwieństwie do SQ5) będzie wyposażany tylko w silnik Diesla. 

 

Dane producenta AUDI SQ7 4.0 TDI QUATTRO
Cena 421 800 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, V8
Pojemność skokowa 3956 cm3
Moc maksymalna
w przedziale obrotów 
435 KM
3750-5000/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów 
900 Nm
1000-3250/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 8-stopniowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 4,8 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 7,2 l/100 km
Emisja CO2 189 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5- lub 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 5069 x 1968 x 1741 mm, rozstaw osi 3000 mm, masa własna 2270 kg, pojemność bagażnika 890/2075 l, pojemność zbiornika paliwa 85 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Audi SQ7, czyli 2,2-tonowy SUV o długości&nbsp;ponad 5 m, który lekko i szybko połyka zakręty.&nbsp;Jak to możliwe?</p><br /><br /><a href="/testy/Audi-SQ7-w-napieciu,22974,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-09-21 13:43:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij