Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Audi TT RS - piękna bestia

Jeśli możesz wydać na auto 260 000 złotych, czym prędzej biegnij do salonu Audi. To ostatnia okazja, by kupić najszybszą TT-tkę w historii, czyli RS-a. Lepszej sposobności, aby stać się właścicielem auta o pięciocylindrowym sercu i mocy 340 KM może już nie być. 

2012-11-07
Audi TT RS Audi TT RS nie boi się żadnych zakrętów

Aktualna, wytwarzana od 2006 roku generacja Audi TT powoli szykuje się na zasłużoną emeryturę. Na tym etapie kariery producent z Ingolstadt chce jeszcze przez jakiś czas nęcić klientów wypuszczając na rynek najmocniejszą i najbardziej sportową wersję TT-tki, opatrzoną symbolem RS. I wygląda na to, że tego rodzaju pomysł, przez wiele wziętych marek już sprawdzony, ma szansę wypalić.

Według jednych, małe coupé od początku było zarezerwowane dla kobiet, inni widzieli w nim auto dla prawdziwego macho. My uważamy, że niezwykle urodziwa TT-tka – mimo iż powstała na podzespołach kompaktowego Audi A3 – jest modelem sportowym, i to czystej krwi. Samochód ma świetne proporcje, niskie nadwozie, koła rozstawione maksymalnie po narożnikach, wysoko poprowadzoną linię okien, mało powierzchni przeszklonych oraz bardzo stromo opadający dach, który płynnie przechodzi w tylną szybę. Audi TT RS wyposażono w „detale”, które wzmacniają jego sportowy sznyt – potężne osiemnastocalowe koła (w opcji są nawet „dwudziestki”), zmienione zderzaki (przedni z ogromnymi wlotami powietrza, tylny z dyfuzorem) oraz potężny spoiler przytroczony do pokrywy bagażnika. Całość wygląda gustownie, wręcz smakowicie, a na dodatek budzi respekt.

Wnętrze również oczarowuje. Siedzi się nisko, a sportowe, świetnie wyprofilowane fotele niemal oplatają pasażerów. Choć TT ma przyzwoity rozstaw osi, wewnątrz można się poczuć klaustrofobicznie. Niewielka i niemal pionowa przednia szyba potęguje wrażenie ciasnoty. Wystarczy jednak przekręcić kluczyk w stacyjce, by zapomnieć o wygodach. Do życia budzi się bowiem, coraz rzadziej stosowana w dzisiejszym, ekologicznym świecie motoryzacji, doładowana, rzędowa, pięciocylindrowa bestia. Osiąga moc 340 KM i – co równie ważne – w przedziale od 1600 do 5300 obr/min aż 450 Nm, które dzięki dwusprzęgłowej, ultraszybkiej skrzyni S tronic i napędowi quattro na obie osie pchają Cię do przodu z siłą napędową torpedy. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już po 4,3 s; prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznym kagańcem, to 250 km/h. Możesz go zdjąć i mknąć z prędkością nawet 280 km/h, choć nie to jest w TT RS najważniejsze. Istotne są precyzja prowadzenia oraz dźwięk silnika i układu wydechowego. Ten „z wydechu” jest na tyle gromki i ekscytujący, że słuchanie muzyki zamiast niego należałoby uznać za profanację. Za 5530 złotych możesz dokupić sportowy układ wydechowy i, po przyciśnięciu przycisku „S” na konsoli środkowej, zagłuszyć nawet dźwięk startującego samolotu. Auto jest piekielnie sztywne, a po utwardzeniu amortyzatorów da się określić, jakiej wielkości był kamyczek, który rozjechałeś właśnie oponą. Jeśli jesteś entuzjastą sportowej jazdy – a do takich TT RS jest adresowane – w ogóle się tym nie przejmiesz, tak samo jak ceną opcjonalnych, niemal wyczynowych foteli kubełkowych za „jedyne” 15 790 złotych. Tak doposażonym samochodem możesz bez obaw zajechać na najbliższy tor wyścigowy. Zastrzeżenia może jedynie budzić skuteczność hamulców, które po mocnym rozgrzaniu zaczynają puchnąć, co miłośnika śmigania po torze nieco zmartwi, ale radości z jazdy mu nie odbierze. 

DANE PRODUCENTA

DANE PRODUCENTA

Cena259 300 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R5, turbo
Pojemność skokowa2480 cm3
Moc maksymalna340 KM
w przedziale obrotów5400–6500/min
Maksymalny moment obrotowy450 Nm
w przedziale obrotów1600–5300/min
Rodzaj napęduna cztery koła, 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h4,3 s
Prędkość maksymalna250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie8,5 l/100 km
Emisja CO2197 g/km
NADWOZIE3-drzwiowe, 4-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4198 x 1842 x 1342 mm, rozstaw osi 2468 mm, masa własna 1550 kg, pojemność bagażnika 250/700 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 156 740 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jeśli możesz wydać na auto 260 000 złotych, czym prędzej biegnij do salonu Audi. To ostatnia okazja, by kupić najszybszą TT-tkę w historii, czyli RS-a. Lepszej sposobności, aby stać się właścicielem auta o pięciocylindrowym sercu i mocy 340 KM może już nie być. Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2012-11-07 10:18:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij