Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
BP BP

Audi TT RS - skromny sprinter

Małe i niepozorne, ale szybkie jak błyskawica i głośnie niczym myśliwiec F16 – takie jest nowe, 400-konne Audi TT RS.

Trudno uwierzyć, że tak mały samochód (4,19 m długości i 1,34 m wysokości), wyglądający jak cukierek na kołach, ma silnik o mocy 400 KM i dzięki napędowi 4x4 (dołączanemu), potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 3,7 sekundy. 

Trzeba tylko skorzystać z systemu Launch Control – wystarczy wcisnąć gaz i hamulec naraz, a gdy obroty silnika dojdą do 5 tys/min, puścić hamulec, a auto wystrzeli do przodu jak z procy. Pod krótką maską znalazł się dobrze znany pięciocylindrowy silnik 2.5 z turbosprężarką – ale teraz jest lżejszy i mocniejszy o 60 KM. 

Współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią S-tronic, która żwawo zmienia biegi i reaguje na muśnięcie łopatki przy kierownicy bez chwili zawahania. Na drodze kierowca czuje się jakby jechał mocnym gokartem – zawieszenie jest ultratwarde (nawet w trybie Comfort), wydech głośny, układ kierowniczy bezpośredni, a szybkość, z jaką zmienia się za oknem krajobraz – zatrważająca.

Audi TT RS Audi TT RS
TO POLUBISZ    TEGO NIE
CYFROWE ZEGARY
W trybie sportowym, gdy silnik dojdzie do obrotów, przy których powinniśmy zmienić bieg, obrotomierz błyska na czerwono.
SPŁASZCZONA KIEROWNICA Spłaszczenie u dołu kierownicy sprawia, że podczas przekładania rąk w zakręcie trudno jest pewnie złapać jej wieniec.

 

Natomiast na torze wyścigowym czuć wyraźnie, że to przedni napęd gra pierwsze skrzypce, a tylne koła pomagają, gdy tylko przednia oś straci przyczepność. Dzięki temu łatwo pojechać tym autem bardzo szybko.

W bojowych warunkach okazuje się jednak, że ceramiczne hamulce (opcja) nie wytrzymują tempa (pedał robi się „miękki”), kierownica stawia zbyt mały opór, a fotel nie otula kierowcy wystarczająco ciasno – jednak sportowy wydech z dwiema owalnymi końcówkami gra tak wybitny koncert, że jesteśmy w stanie przymknąć oko na kilka drobnych wad tego auta.

 

Dane producenta AUDI TT RS
Cena 318 300 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., R5 turbo
Pojemność skokowa 2480 cm3
Moc maksymalna
w przedziale obrotów
400 KM
5850-7000/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
480 Nm
1750-5850/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 3,7 s
Prędkość maksymalna 280 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 8,2 l/100 km
Emisja CO2 192 g/km
NADWOZIE
3-drzwiowe, 2+2-miejscowe coupé, długość x szerokość x wys. 4190 x 1830 x 1340 mm, rozstaw osi 2505 mm, masa własna 1440 kg, pojemność bagażnika 305 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.

WARTO WIEDZIEĆ

Kacper Mucha
redaktor "auto motor i sport"
Co łączy Ferrari 599, Astona Martina V12 Vantage i Porsche 911 Carrerę S? Wszystkie muszą uznać wyższość Audi TT RS w sprincie do 100 km/h – 3,7 sekundy to niesamowity wynik.

zobacz galerię

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

BP
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij