Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Awarie i usterki: VW Golf i Passat

Najbardziej popularna marka aut osobowych w Polsce nie jest wcale wzorem bezawaryjności. Przedstawiamy najczęstsze usterki w Golfach IV, V, VI oraz Passatach B5 i B6, wraz z kosztami ich usunięcia.  

VW Passat

Volkswageny cierpią na awarie silników, które wcale nie muszą być efektem bardzo dużych przebiegów. Usterki zawieszenia można częściowo wytłumaczyć uniwersalną przyczyną pt. „stan naszych dróg”, ale elektryka i elektronika bywają kapryśne same z siebie. Przy tropieniu niedomagań Volkswagenów korzystaliśmy z pomocy Rafała Kornatki z niezależnego serwisu Morela w podwarszawskich Łomiankach oraz Wojciecha Baszyńskiego z ASO w Olsztynie. Obaj zgodnie podkreślają, że poziom zabezpieczenia antykorozyjnego Volkswagenów jest wysoki. Tutaj rdza ma niewielkie pole do popisu.

Nie działa klimatyzacja
Golf IV, Golf V, Passat B5
> Awaria czujnika ciśnienia w klimatyzacji 300 zł (Golf IV, Golf V)
> Klimatyzacja wyłącza się na początek w korku na drodze
Powód – uszkodzony elektryczny wentylator klimatyzacji, głównie w silnikach Diesla; regeneracja wentylatora kosztuje 350 zł, zamiennik 550 zł (nie polecamy), nowy 1220 zł plus wymiana 100 zł, razem 450–1320 zł (Passat B5)

Stuki z okolic przedniego zawieszenia
Golf IV, Golf V, Passat B5, Passat B6
> Wyrabiają się tuleje łączników stabilizatora z przodu komplet na jedno koło – 62 zł; wymiana – 40 zł (Golf IV)
> Uszkodzony Przedni wahacz wymiana tulei metalowo-gumowych na jedno koło: 160 zł; robocizna: 180 zł (Golf V)
> Wybite poduszka i Łożysko kolumny McPhersona koszt wymiany przy jednym kole wynosi 100 zł, za materiały zapłacimy 140 zł (Golf V)
> Wybite el. Elastyczne przedniego wielowah. zawieszenia kompleksowa naprawa: 2500 zł (Passat B5)
> Rozsypujące się poduszki w belce pomocn. zawieszenia 250 zł (dwie poduszki) plus 250 zł i ustawienie geometrii 150 zł (Golf V, Passat B6)

Czujniki parkowania z tyłu piszczą kiedy nie powinny
Golf VI
> Uszkodzone czujniki nie da się ich naprawić; wymiana – wraz z lakierowaniem w ASO – kosztuje do 700 zł

Nie działa pokładowa elektryka: m.in. centralny zamek, elektryczne szyby
Passat B5, Passat B6
> Zamakająca instalacja elektryczna – z powodu niedrożnych otworów spustowych wody w ścianie grodziowej; osuszanie trwa cztery dni, koszt sięga 800 zł

Rafał Kornatko - Serwis Samochodowy Morela w Łomiankach k. Warszawy
Passaty B5 z pierwszego rocznika, czyli 1996/97 trapi wiele drobnych usterek. Nie polecam również Passatów B5 z silnikiem 2.5 V6 TDI z pierwszych lat produkcji. Są to silniki drogie w utrzymaniu, wycierają się wałki rozrządu, a nawet wymiana dwóch pasków rozrządu z akcesoriami jest kosztowna (ok. 2400 zł). Młodsze roczniki, od 2003, mają poprawione silniki. Należy ostrożnie podchodzić do Passatów B6 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami (2005–07). W tych jednostkach zdarzają się kłopoty z pękającymi głowicami, awaryjne są pompowtryskiwacze, turbosprężarki, pompy olejowe, a immobilizery padają jak muchy. Znacznie lepsze są turbodiesle 2.0 TDI z wtryskiem typu common-rail, stosowane od 2008 r.
Wielu problemów przysparzają benzynowe 1.4 TSI. W wersji o mocy 160 KM nagminnie pękają tłoki i pierścienie, nawet przy 10–20 tys. km, a także uszkadzają się sprzęgiełka magnetyczne odpowiedzialne za załączenie sprężarki. Przestrzegam przed Golfami IV R32 i V R32 – sportowe wersje to rzadkość i nie znajdzie się egzemplarza w dobrym stanie. A koszty utrzymania są w ich wypadku dużo wyższe niż dla standardowego Golfa.

 

 

BP

To musi kosztować

DIESLE

Wszystkie modele z lat 1997–2005 awaryjny czujnik temperatury cieczy; 168 zł (z robocizną)
1.6 TDI dwumasowe koło zamachowe; 3000 zł (z robocizną; Golf VI, ASO)
1.9 TDI utrudniony rozruch na ciepło, poprawienie programu w sterowniku silnika; 600 zł (Golf IV)
1.9 TDI z pompowtryskiwaczami, wycierający się wałek rozrządu; koszty: wałek (zamiennik) 800 zł, szklanki (regulatory hydrauliczne) 890 zł, olej z filtrem 260 zł, wymiana 500 zł, razem 2450 zł (Passat B5 1997–2005)
2.0 TDI dwumasowe koło zamachowe w autach ze skrzynią DSG; 3608 zł (z robocizną)
2.0 TDI 140 KM niesprawna turbosprężarka; koszt z wymianą 3500–7500 zł (Golf V)
2.0 TDI 140 KM sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe; 2400- 2800 zł (z robocizną; Golf V)
2.0 TDI pękająca głowica; spawanie 800 zł, części 1000 zł, robota 700 zł, razem 2500 zł (Passat B6 z lat 2005–2007)
2.0 TDI (ośmiozaworowy) – wycierający się wałek rozrządu; koszty: wałek 2352 zł, szklanki (regulatory hydrauliczne) 890 zł, olej z filtrem 260 zł, wymiana 500 zł, razem 4002 zł (Passat B6 2005–2008)
2.0 TDI pompa oleju – brak ciśnienia (do zmiany konstrukcji w 2007 r.); w przypadku wykrycia usterki przed awarią silnika, 6000 złotych plus robocizna (1000 zł); jeśli dojdzie do awarii silnika, konieczna także wymiana turbosprężarki – dodatkowy koszt 2500–3500 zł plus 500–700 zł (3000–4200 zł), a więc łącznie 10 000–11 200 zł (Passat B6) Po zmianie konstrukcyjnej pompy oleju w 2007 roku – uszkadzający się zabierak sterujący pompą; wykrycie usterki przed awarią 700 zł, jeśli dojdzie do awarii silnika, konieczna wymiana turbosprężarki, dodatkowo 2500–3500 zł plus 500–700 zł (3000–4200 zł), a więc łącznie 10 000–11 200 zł (Passat B6)
2.0 TDI uszkodzone pompowtryskiwacze; 1870 zł za sztukę i wymiana (350 zł), razem 2220 zł; możliwa wymiana na akcji serwisowej w ASO po spełnieniu określonych warunków, m.in. dobra wola fabryki, wszystkie przeglądy w ASO, niecofany licznik przebiegu (Passat B6, 2005–08).

Benzynowe

1.6 FSI sonda lambda (czujnik NOx ze sterownikiem), 2529 zł (Golf V)
1.8T uszkodzona pompa oleju w silniku (niskie ciśnienie); 1500 zł (Golf IV, Passat B5 z lat 1997–2004)
1.8T napinacz łańcucha w głowicy; koszt w zależności od wersji silnika – 1100–1800 zł (Passat B5, 1997–2004)
2.0 FSI pompa oleju (zintegrowana z kasetą z wałkami wyrównoważającymi); 6200 zł (Passat B6)

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 121 890 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W Polsce jeżdżą ich miliony. Nie są one jednak tak niezawodne jak twierdzi większość. Przedstawiamy najczęstsze usterki w Golfach IV, V, VI oraz Passatach B5 i B6, wraz z kosztami ich usunięcia. Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-11-05 15:44:00
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij