Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

BMW 125i Cabrio – Nowe otwarcie

Dopiero w wersji z eleganckim dachem z tkaniny BMW "jedynka" pokazała w pełni jak zgrabnym jest samochodem.

2008-03-10
BMW 125i Cabrio Zakręty połyka z typową dla „beemek” zwinnością.  

Swoim pojawieniem się na rynku - i to w 5-drzwiowej wersji hatchback - "jedynka" wywołała swego czasu niemal zgorszenie u fanów BMW. Uważali, że to nie wypada, by tak szacowna marka produkowała auto z klasy Golfa. Ale potem pojawiła się odmiana 3-drzwiowa i w końcu kontrowersyjne Coupé. Dopiero debiut kabrioletu uzmysławia, po co została stworzona wersja Coupé.

„Jedynka”, czyli najtańszy kabriolet w rodzinie BMW. Nie uznaje kompromisów i daje maksimum radości z jazdy. To rasowe BMW

Wyhodowany na niej kabriolet jest znacznie zgrabniejszy, niezależnie od tego czy dach ma otwarty czy zamknięty, a i proporcje auta są lepiej wyważone. Co prawda, filigranową sylwetką bliżej mu do samochodu stworzonego z myślą o kobietach, ale jakością prowadzenia i wrodzonym pazurem udowadnia, że to BMW z krwi i kości.

W podwoziu (głównie w progach) i obramowaniu przedniej szyby zastosowano dodatkowe wzmocnienia nadające sztywność nadwoziu. Każdy, kto kiedykolwiek miał jakiś kabriolet i był zniesmaczony "pływaniem" po drodze, powinien choć raz odbyć jazdę próbną "jedynką" cabrio. Sztywnością nadwozia bije na głowę konkurencję, i to bez różnicy - czy nad głową mamy dach, czy niebo. Także na nierównościach żadne wibracje nie przenoszą się na kierownicę czy zawieszenie, a wyważenie typowe dla BMW(50/50) sprawia, że w czasie pokonywania zakrętów kierowca ma poczucie ogromnych rezerw bezpieczeństwa. Co innego na śliskiej nawierzchni - tutaj układ stabilizacji jazdy ma pełne ręce roboty. Kto czuje się na siłach i wyłączy elektronicznego dozorcę, może po kilku sekundach zakosztować jazdy bokami, co szczególnie dużym chłopcom sprawia przyjemność. Według mnie warto, ponieważ auto jest łatwe do opanowania i bardzo przewidywalne.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

NadwozieDwudrzwiowy, czteromiejscowy kabriolet, długość x szerokość x wysokość 4360 x 1748 x 1411 mm, rozstaw osi 2660 mm, masa własna 1585 kg, pojemność bagażnika 305/(260) l (ze złożonym dachem), pojemność zbiornika paliwa 53 l.
SilnikBenzynowy, rzędowy, sześciocylindrowy, umieszczony wzdłużnie z przodu, dwa wałki rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder. Pojemność skokowa 2996 cm3, moc maksymalna 160 kW (218 KM) przy 6100 obr/min, maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 2500-4250 obr/min. Sześciobiegowa przekładnia mechaniczna, napęd na tylne koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 6,8 s Prędkość maksymalna 238 km/h Średnie zużycie paliwa 8,1 l/100 km
CenaBMW 125i Cabrio 167 800 zł

Do jazd testowych udostępniono nam BMW 125i napędzane sześciocylindrową jednostką o pojemności trzech litrów i mocy 218 KM. Osiągi - te na papierze (0-100 km/h - 6,8 s; prędkość maksymalna - 238 km/h) - wyglądają imponująco, jednak moc silnika okazuje się, i to już po kilku kilometrach, zaledwie wystarczająca. Dźwięki, jakie wydaje z siebie układ wydechowy - szczególnie podczas przyspieszania (basowy pomruk) i odpuszczania gazu przy 3000 obr/min (strzelanie z tłumika) - pozwalają zakochać się szybko w "jedynce". Choć mogłyby być nieco mniej przytłumione. Szumy wiatru przy zamkniętym dachu przeszkadzają dopiero powyżej prędkości 150 km/h, natomiast po jego otwarciu windshot przydaje się powyżej prędkości 80 km/h.

Choć nie jestem fanem skórzanej tapicerki, tę w "jedynce" cabrio polecę każdemu. Wykonana podobnie jak w "szóstce", pochłania (sprawdziliśmy!) ciepło i nawet w słoneczny dzień skóra jest ciepła - nie gorąca. Równie ciekawym rozwiązaniem jest odłączenie czujnika temperatury wewnętrznej w momencie otwarcia dachu, dzięki czemu nie otumaniamy klimatyzacji. Godna naśladowania jest możliwość otwierania i zamykania dachu w czasie jazdy i to nie przy śmiesznej prędkości 5 km/h, lecz przy 40 km/h! Dach składa się może i długo, bo 22 sekundy, lecz po złożeniu kradnie tylko 45 litrów pojemności bagażnika, zostawiając do dyspozycji aż 260 litrów.

Aby stać się właścicielem wersji 118i, trzeba wysupłać 116 000 złotych. Najtańsza wersja sześciocylindrowa jest o ponad 50 000 złotych droższa.

Tekst: Michał Hutyra
Zdjęcia: BMW

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 800 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Dopiero w wersji z eleganckim dachem z tkaniny BMW „jedynka" pokazała w pełni jak zgrabnym jest samochodem.
    auto motor i sport, 2008-03-10 09:33:30
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij