Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

BMW 3 Cabrio – studium wygody

Coupé i Cabriolet BMW "trójki" przeszły kurację odmładzającą. Wyglądają bardziej wyraziście i dynamicznie, są bardziej zaawansowane technicznie i oszczędniejsze.

2010-06-15
BMW 3, Cabrio Pomimo dużego nacisku na ekologię, BMW pozostaje wierne  zasadzie: po pierwsze – „fun”!

 

Chociaż złośliwi mogliby twierdzić, że różnice te są ledwie zauważalne i nie bardzo jest nad czym się rozwodzić. Ale tak już bywa z modernizacjami przeprowadzanymi przez producentów aut kategorii premium.

Faktycznie, na pierwszy rzut oka - jeśli nie ma się w pamięci wyglądu obecnej wersji Coupé czy Cabrio - trudno jednoznacznie wskazać wszystkie zmiany, nawet te zewnętrzne. Najbardziej rzucają się w oczy stylizowane na "piątkę" przednie i tylne lampy w technologii LED. Bystrzejsze oko zauważy nowe zderzaki (przedni i tylny), zmienione lusterka i nowy kształt grilla oraz inaczej wyprofilowaną listwę progową. Dzięki temu auto ma zadziorniej wyglądać i lepiej "ciąć powietrze" - lepsza zaś aerodynamika to mniejsze zużycie paliwa.

Wewnątrz widoczne zmiany dotyczą tylko wzorów tapicerek i listew wykończeniowych. Standardem każdej wersji jest teraz trzyramienna sportowa kierownica. Najwięcej wydarzyło się jednak pod maską. Wersje 320d i 325d zyskały po 7 KM i teraz mają moc, odpowiednio, 184 i 204 koni mechanicznych. Trzylitrowy silnik benzynowy (335i), pomimo utraty jednej turbosprężarki, utrzymał dotychczasowe 306 KM.

 

BMW 335i CABRIO

BMW 335i CABRIO
KonkurenciLexus IS-C, Audi A5 Cabrio
Silnikbenzynowy, R6, 3.0 turbo
Moc/przy obrotach306 KM/5800 obr/min
0–100 km/h5,7 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Zużycie paliwa8,8 l/100 km
Emisja CO2205 g/km
Silnikpoj. 2979 cm3, 400 Nm przy 1200–5000 obr/min, skrzynia biegów 7A, napęd na tylne koła.
Nadwozie2-drzwiowy, 4-miejscowy kabriolet, dł. x szer.x wys. 4612 x 1782 x 1384 mm, rozstaw osi 2760 mm, masa własna 1750 kg, pojemność bagażnika 210 l.

Niejako przy okazji wzbogacono ofertę sedana "trójki", który jest teraz dostępny także w wersji 320d Efficient Dynamics z silnikiem o obniżonej mocy (163 KM), potrafiącym się ukontentować ilością paliwa zadowalającą kosiarkę do trawy.

Auta po modernizacji stały się bardziej komfortowe za sprawą nowych amortyzatorów, które mają inną konstrukcję. Dzięki temu "beemki" są komfortowe jak nigdy dotąd, ale też (wrażenie subiektywne) mniej stabilne przy większych prędkościach. Być może winne temu były opony zimowe, w które wyposażono testowe egzemplarze.

Wzorem większej "piątki", w wyposażeniu znalazł się udoskonalony iDrive. Auto potrafi łączyć się z telefonem za pomocą technologii Bluetoth, z Internetem (wbudowana przeglądarka Google), sprawdzać pocztę mailową, dotrzeć do celu znalezionego w Internecie, a także powiadomić odpowiednie służby o ewentualnej kolizji (wskazać miejsce, prędkość w czasie wypadku, ilość osób poszkodowanych).

Odnowione "trójki" można już zamawiać, lecz na iDrive'a z kompletem funkcji trzeba poczekać nawet do października.

tekst: Michał Hutyra
amis 5/2010

"EKOMANIA"
Wersja 320d Efficient Dynamics już dziś spełnia normę Euro 6, która zacznie obowiązywać od 2014 r. Zamontowane tu dwumasowe koło zamachowe ma specjalne absorbery, które zmniejszają wibracje towarzyszące uruchamianiu silnika oraz zużyciu sprzęgła. Podczas jazd testowych najniższy zarejestrowany wynik to 3,8 l/100 km. Jadąc autostradą ze stałą prędkością 200 km/h, auto spalało mniej niż 8 l/100 km. Brawo!
 


Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Coupé i Cabriolet BMW „trójki" przeszły kurację odmładzającą. Wyglądają bardziej wyraziście i dynamicznie, są bardziej zaawansowane technicznie i oszczędniejsze.
    auto motor i sport, 2010-06-15 16:28:44
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij