Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

BMW 3 – Wrzuć trójkę

Liczą się detale. BMW wykonało program obowiązkowy i odświeżyło "trójkę". Tak sprytnie, że zmian prawie nie widać, ale czuć je pod pedałem gazu.

2008-10-02
BMW 3 Wcięcia z boku i z tyłu mają dodawać sylwetce dynamiki. Ale i bez tego BMW wygląda i jeździ zadziornie. Zmienione lampy z diodami LED w roli kierunkowskazów.

Oczywiście spece od marketingu bawarskiej marki opowiadają o tym, że nadwozie ma bardziej wyrazisty charakter, że sylwetka stała się bardziej muskularna, a tył wydaje się szerszy. Może i tak, ale największą zmianę widać, gdy spojrzy się odnowionej "trójce" w oczy: błyszczą tam, niczym olimpijskie koła, światła do jazdy dziennej, gadżet, jakiego BMW pozazdrościło chyba Audi - tyle że tam mają one kształt świetlistej girlandy. Z tyłu - zmienione lampy mienią się czerwienią i diodowym światłem kierunkowskazów.

BMW 3 to pierwszy model seryjny z dostępem do internetu

Ucieszą się nie tylko esteci - dla tych, którzy umiejętności obsługi elektronicznych gadżetów nie wyssali z mlekiem matki, BMW uprościło system i-Drive. Teraz wyposażony jest nie tylko w pokrętła, ale też w przyciski pozwalające bezpośrednio uruchamiać poszczególne funkcje. "Wszystkomogące" pokrętło-przycisk - które dotychczas występowało solo i jak test na inteligencję stawiało niektórych przed nie lada wyzwaniem - odeszło w przeszłość.

Po wciśnięciu innego przycisku - startera - melduje się nowy sześciocylindrowy diesel wersji 330d Jest lżejszy (o 5 kg), mocniejszy (o 14 koni mechanicznych) i mniej truje (z dodatkowym katalizatorem już dziś spełnia normę Euro 6) niż przed liftingiem. 245-konna trzylitrowa jednostka jest jednocześnie mocna i łagodna. Od 1500 do powyżej 4000 obrotów z dumnym brzmieniem nabiera mocy, która może być przekazywana na koła za pośrednictwem bardzo precyzyjnej sześciostopniowej skrzyni mechanicznej lub również sześciostopniowego "automatu". W sprincie do setki 330d uzyskuje wynik 6,2 s, tylko o 0,2 s gorszy niż rezultat "trójki" 335d z silnikiem biturbo. Z tą jednostką i dzięki tylnemu napędowi "trójka" z niezwykłą precyzją pożera zakręty, a długie proste "łyka" bez zastanowienia. Precyzyjny układ kierowniczy oraz ESP wyskalowane z wielkim wyczuciem świetnie współgrają ze sprężystym zawieszeniem. Program obowiązkowy odnowionej "trójki" został więc wykonany, bo obowiązkiem BMW jest jeździć na sportowo.

Tekst: Jörn Thomas
Zdjęcia: Achim Hartmann

DANE TECHNICZNE BMW 330d

DANE TECHNICZNE BMW 330d

Cena170 500 zł
KonkurenciAudi A4, Alfa 159
Silnikdiesel, R6, 3.0
Moc/przy obrotach245 KM/4000 obr/min
0-100 km/h6,2 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Zużycie paliwa6,2 l/100 km
Emisja CO2164 g/km
Silnikpoj. 2993 cm3, 520 Nm przy 1750 obr/min, skrzynia biegów 6A, napęd na tylne koła.
Nadwozieczterodrzwiowy, pięciomiejscowy sedan, dł. x szer. x wys. 4531 x 1817 x 1421 mm, rozstaw osi 2760 mm, masa własna 1625 kg.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Liczą się detale. BMW wykonało program obowiązkowy i odświeżyło „trójkę". Tak sprytnie, że zmian prawie nie widać, ale czuć je pod pedałem gazu.
    auto motor i sport, 2008-10-02 14:39:22
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij