Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

BMW 330e – „trójka” z wtyczką

BMW wprowadza hybrydową „trójkę”. Do setki przyspiesza w 6 sekund, a paliwa zużywa mniej niż wersja z silnikiem Diesla.

Michał Hutyra 2016-07-23

Pod maską BMW 330e pracują w tandemie dwa silniki – spalinowy (184 KM) i elektryczny (88 KM). Ten drugi, chociaż słabszy, zapewnia spory zastrzyk siły napędowej i to już od chwili startu. Łączna moc zespołu napędowego to 252 KM i 420 Nm, a to gwarantuje nie byle jakie osiągi – pierwsze 100 km/h 330e osiąga już po 6,1 s!

Hybrydowa „trójka” jest zatem BMW z krwi i kości, ale ekologię traktuje bardzo serio. Średnie zużycie paliwa (przez pierwsze 100 km) to zaledwie 1,9 l. Dlaczego przez pierwsze? Bo po wyjęciu wtyczki z gniazdka elektrycznego auto potrafi przejechać na elektronach 40 km, rozpędzając się maksymalnie do 120 km/h. Akumulatory schowane pod podłogą bagażnika nie pozwalają na większe przebiegi, bo są po prostu za małe.

Gdyby były większe, auto stałoby się cięższe, no i droższe. Ucierpiałaby na tym funkcjonalność, bo bagażnik bardziej by się skurczył (już teraz jest mniejszy o 25%). Niepotrzebnie wzrósłby też czas ładowania akumulatorów – teraz trwa to 2 godziny i 12 minut. Gorsze byłyby też właściwości jezdne, które zależą m.in. od rozkładu masy (tu wynosi ona 49:51%).

To polubisz    Tego nie
KLIMATYZACJA POSTOJOWA
Kiedy auto ładuje się z gniazdka, można zaprogramować temperaturę w jego wnętrzu – latem je schłodzić, a zimą schłodzić.
NIEWIELKI BAGAŻNIK
Jego pojemność to zaledwie 370 l (110 l mniej niż w zwykłym BMW 3). Wszystkiemu winne są akumulatory.

Jazda 330e to prawdziwa przyjemność, głównie za sprawą błyskawicznej reakcji auta na gaz. Z punktu widzenia kierowcy zmieniło się niewiele – momenty przełączania się pomiędzy silnikami spalinowym i elektrycznym są nie do wyczucia, a dynamika jazdy jest rewelacyjna.

Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy. Max eDrive oznacza poruszanie się wyłącznie na prądzie. W trybie Save Battery akumulator można doładować do 50% podczas jazdy albo przechować zmagazynowaną energię na później. W trybie Auto eDrive komputer sam decyduje o tym, kiedy i z którego silnika ma korzystać. Trzeba przyznać, że ekologii w stylu BMW 330e nie sposób nie polubić.

Dane producenta BMW 330e
Cena od 174 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., R4 turbo, 2.0 + elektr. AC
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maks. zespołu hybrydowego 252 KM
Maksymalny moment obr. 420 Nm
Rodzaj napędu na tylne koła; 8-biegowa przekł. autom.
OSIĄGI
0–100 km/h 6,1 s
Prędkość maksymalna 225 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 1,9 l/100 km
Emisja CO2 44 g/km
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4633 x 1811 x 1429 mm, rozstaw osi 2810 mm, masa własna 1735 kg, ładowność 535 kg, pojemność bagażnika 370 l, pojemność zbiornika paliwa 41 l.

Warto wiedzieć
Michał Hutyra redaktor "auto motor i sport"
W ciągu najbliższych lat każdy model BMW będzie oferowany w wersji hybrydowej plug-in. Debiut trochę spóźniony, ale przykład „trójki” pokazuje, że BMW potrafiło połączyć znakomite osiągi z oszczędnością paliwa.
  
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 121 671 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>BMW ulega modzie i wprowadza do gamy hybrydową "trójkę". Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund, a do tego spala mniej niż wersja wysokoprężna.</p><br /><br /><a href="/testy/BMW-330e-trojka-z-wtyczka,22729,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-23 17:27:29
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij