Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

BMW 5 GT 530d – nisza nisz

Gran Turismo, jakich mało. BMW serii 5 GT niczego nie zaczyna ani nie udaje. Co najwyżej, kontynuuje dawno porzuconą przez producentów aut koncepcję na podróż w superwygodnych warunkach.

2010-03-16
BMW, 5 GT, 530d Rozmiary i komfort jazdy limuzyny, wygląd coupé skrzyżowanego z SUV-em.

 

Nie wszyscy marzą o tym, aby pokazywać się za kółkiem coraz bardziej pretensjonalnych SUV-ów czy wielkich limuzyn. W świecie BMW i jedne, i drugie mają zaszczepiony gen sportowca, który sam w sobie nie jest zły, ale nie każdemu do szczęścia potrzebny. Z myślą o takich osobach stworzono "piątkę" GT, czyli samochód do "grande" podróżowania w "grande" warunkach.

Nowy model powstał na bazie największej, klasycznej limuzyny BMW - serii 7 - i wykorzystuje wiele jej podzespołów. 5 GT rozstaw osi ma identyczny jak w serii 7 (imponujące 3,07 m), jest o 1 cm węższe (równie imponujące 1,9 m), o 7 cm krótsze, ale o 8 cm wyższe i nie wygląda klasycznie. W jego sylwetce wszystkiego jest po trochu - długa maska i łagodnie opadający dach jak w coupé, podwyższone nadwozie jak w SUV-ie, pokrywa bagażnika otwierana razem z szybą jak w kombi lub bez szyby. To drugie rozwiązanie, które niepotrzebnie komplikuje i podraża konstrukcję, służy chyba tylko temu, żeby właściciel mógł od czasu do czasu zaimponować znajomym, że ma samochód w stylu sportowego coupé, chociaż czterodrzwiowy.

 

BMW 5 GT 530d

BMW 5 GT 530d

Cena263 000 zł
KonkurenciAudi A6 Avant, Mercedes R
Silnikturbodiesel, R6, 3.0
Moc/przy obrotach245 KM/4000 obr/min
0-100 km/h6,9 s
Prędkość maksymalna240 km/h
Zużycie paliwa6,5 l/100 km
Emisja CO2173 g/km
Silnikpojemność 2993 cm3, 540 Nm w przedziale od 1750 obr/min do 3000 obr/min, skrzynia biegów 8A, napęd na tylne koła.
Układ jezdnyz przodu podwójne wahacze poprzeczne,kolumny resorujące, stabilizator; z tyłu oś wielowahaczowa z pneumatycznym resorowaniem, stabilizator.
Nadwozie5-miejsc., 5-drzw. hatchback, dług. x szer. x wys. 4998 x 1901 x 1559 mm, rozstaw osi 3070 mm, masa własna 2035 kg, poj. bagażnika 440/1700 l.

Na platformie "siódemki" konstruktorzy BMW zbudowali samochód, który góruje nad nią możliwościami aranżacji i przestronnością wnętrza, ale przegrywa pojemnością bagażnika (440 zamiast 500 litrów) - można ją za to powiększyć do 1700 l, wykorzystując składaną i dzieloną w proporcjach 40:20:40 tylną kanapę. Taki podział sugeruje, że wielkim GT pięć osób może podróżować tylko w akcie desperacji. Cztery jadą za to w królewskich warunkach. Niezależnie regulowane zewnętrzne fotele tylnej kanapy można przesuwać, zwiększając tym samym kąt między siedziskiem a oparciem tak, aby podróżowało się w pozycji bardziej zrelaksowanej.

Relaks a nie sportowe doznania mają też zapewniać właściwości jezdne BMW serii 5 GT. Do momentu kiedy kierowca nie obudzi w aucie bestii - wyostrzając działanie wszystkiego, co da się regulować - podwójne wahacze z przodu z klasycznymi kolumnami resorującymi oraz wielowahaczowa oś tylna z pneumatycznym resorowaniem zapewniają bardzo dobre filtrowanie nierówności.

Na osiągi, za które w testowanym egzemplarzu odpowiadał 245-konny diesel, grymasić nie ma co. Do 100 km/h samochód o masie własnej ponad dwóch ton, przyspiesza w 6,9 s i z łatwością rozpędza się do 240 km/h. Podczas ekonomicznej jazdy na trasie zadowala się mniej niż 7 l oleju napędowego na 100 km, co powinno wystarczyć na pokonanie 1000 km bez tankowania. Nie dość, że nietypowa "5" to prawdziwe Gran Turismo, to jeszcze Gran Cruiser. tego o blisko 60 tys. zł tańsze BMW 730d.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Mariusz Barwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 121 671 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'B2F' napisał(-a):To auto na żywo jest po prostu paskudne.No muszę Ci powiedzieć, że samochód jest wyjątkowo ładny. Przejechałem się tym cackiem i jest to po prostu marzenie :-)
    ~Mario, 2010-12-24 15:04:21
  • avatar
    zgłoś
    Rozmiary i komfort jazdy limuzyny, wygląd coupé skrzyżowanego z SUV-em.To auto na żywo jest po prostu paskudne. Wygląd coupe? Proszę Was... to coś wygląda jak nieforemny wieloryb a z coupe to nie ma nic wspólnego. Nie jest też taki superprzestronny jak piszecie ( w F01 jest zdecydowanie lepiej). Myślę że to auto zupełnie bez sensu bo nie dość że brzydkie, to nie jest jakieś tam specjalnie przestronne no i właściwości terenowe ma takie jak polonez czyli żadne. Lepiej wydać kase na F10 to przynajmniej auto jest ładne. A wyposażenie jak to w nowych bmw. Wypas
    B2F, 2010-03-21 15:16:01
  • avatar
    zgłoś
    Gran Turismo, jakich mało. BMW serii 5 GT niczego nie zaczyna ani nie udaje. Co najwyżej, kontynuuje dawno porzuconą przez producentów aut koncepcję na podróż w superwygodnych warunkach.
    auto motor i sport, 2010-03-16 18:01:06
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij