Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

BMW 645 Ci - Szósty zmysł

Ósemka coupé nie miała od czterech lat swojego następcy. Teraz BMW 645 Ci wypełnia lukę w ofercie bawarskiej firmy.

2003-12-22
BMW 645 Ci Dzięki sztywnemu, ale nie twardemu zawieszeniu, 645 Ci na krętych drogach pozwala jechać niezwykle szybko przy niezwykle małym nakładzie sił.

Ósemka, szóstka, CS, 503 - galeria przodków świadczy o tym, że pajęczą sieć drogich coupé tka się w BMW od dawna i to używając materiałów najwyższej próby. Od 1999 roku, gdy z rynku zniknęła seria "ósemek", zniknęła też przynęta wabiąca w tę sieć klientów z zasobnymi portfelami.

Nie każdemu musi się ono podobać, zwłaszcza że BMW znów postanowiło poeksperymentować ze stylistyką. Ale jedno jest pewne - już sam kształt nadwozia zwiastuje dynamikę.

Nie wszystko czym błyszczy nadwozie jest ze stali - pokrywę silnika i drzwi zrobiono z aluminium, przednie błotniki z tworzywa, podobnie jak klapę bagażnika. Chodziło o to, by samochód uczynić lżejszym, co się zresztą udało. BMW 645 Ci waży 1690 kg i jak na mierzące 4,82 m coupé z silnikiem V8 jest to rzeczywiście niewiele. 333-konny silnik, mający moment obrotowy o wartości 450 Nm, z lżejszym autem może sobie sprawniej poczynać, co wychodzi na dobre właściwościom jezdnym nowego BMW.

Cała moc jest czerpana z 4,4-litrowego silnika V8 Valvetronic, znanego z serii "siódemek" i "piątek". W coupé serii 6 silnik ten także okazuje się źródłem samych przyjemności - jeszcze sprawniej reaguje na dodanie gazu, jeszcze piękniej brzmi, co kierowca może usłyszeć tylko, gdy ma otwartą szybę.

W wersji podstawowej zmiana biegów odbywa się za pośrednictwem mechanicznej 6-biegowej skrzyni, zamówić można też wersje z 6-stopniowym automatem lub z półautomatyczną przekładnią SMG. Ta ostatnia dostarcza najbardziej sportowych wrażeń, ale pozwala sobie na zbyt długie "chwile zastanowienia" podczas zmiany biegów. Skrzynia automatyczna pod tym względem wypada lepiej.

Kto chce rozkoszować się "szóstką", gdy jest ona w najlepszej formie, powinien zafundować sobie system Dynamik-Drive neutralizujący przechyły nadwozia i aktywny układ kierowniczy. Obydwa te systemy wespół pozwalają "szóstce" coupé bez trudu przekroczyć granicę, za którą są już tylko auta sportowe.


DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

Nadwozie2+2-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4820 x 1855 x 1373 mm, rozstaw osi 2780 mm, masa własna 1690 kg, dopuszczalna masa całkowita 2065 kg.
SilnikOśmiocylindrowy w układzie V, pojemność 4398 cm3, moc 245 kW (333 KM) przy 6100 obr/min, maks. moment obrotowy 450 Nm przy 3600 obr/min. Tylny napęd, 6-biegowa przekładnia.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 5,6 s Prędkość maksymalna 250 km/h


Zakręty "szóstka" coupé pokonuje z najwyższą precyzją i bez jakichkolwiek przechyłów nadwozia. Zimnej krwi nie traci nawet na wyboistych nawierzchniach wiejskich dróg, a podczas jazdy w tempie spacerowym przekładnia kierownicza, o zależnym od prędkości przełożeniu, do minimum redukuje potrzebę kręcenia kierownicą. Niewielkie odchylenia od obranego kursu aktywny układ kierowniczy, debiutujący w"piątce", potrafi niwelować bez jakiegokolwiek udziału kierowcy.

Dzięki sztywnemu, ale nie twardemu zawieszeniu, 645 Ci na krętych drogach pozwala jechać niezwykle szybko przy niezwykle małym nakładzie sił - to jedna z najbardziej podobających się umiejętności nowego samochodu. Niezbędne do tego celu rozwiązania techniczne coupé BMW w dużym stopniu dziedziczy po "piątce", chociaż zestrojenie zawieszenia jest nieco inne, a rozstaw osi o 11 cm krótszy.

Dobrym zwyczajem w coupé spod znaku BMW jest, że gdy trzeba - może nimi podróżować także czterech pasażerów i całkiem spory bagaż. Nie inaczej jest w "szóstce", która pod pokrywą o kontrowersyjnej urodzie kryje bagażnik mający pojemność 450 l, z tyłu zaś pozwala znaleźć miejsce dwóm dorosłym osobom, choć o nadzwyczajnej wygodzie nie może być mowy.

Wnętrze, seryjnie ze skórzaną tapicerką, hołduje współczesnej modzie BMW i wydaje się elegantsze niż w BMW 5 czy Z4. Nie obeszło się bez systemu iDrive, ale uproszczonego, jak w "piątce".

Tekst: Wolfgang König
Zdjęcia: Hans-Dieter Seufert

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 700 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    posiadam taki autko same superlatywy!!!Merc moze sie schowac do szopy!!!
    ~damiano, 2008-12-30 10:17:58
  • avatar
    zgłoś
    Ósemka coupé nie miała od czterech lat swojego następcy. Teraz BMW 645 Ci wypełnia lukę w ofercie bawarskiej firmy.
    auto motor i sport, 2008-09-21 14:31:03
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij