Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

BMW 735i - Siódmy cud

Mercedesa klasy A przewrócił „test łosia". Audi TT kilka razy „odleciało" z autostrady. Najnowsze BMW 735i nie kładzie się i nie lata, ale również cierpi na pewne przypadłości, które mogą zachwiać wizerunkiem bawarskiej marki z Monachium. U podstaw tych problemów leży pewna cecha, typowa dla niemieckich marek.

BMW 735i BMW serii 7 jest dostępne w dwóch wersjach silnikowych.

Nowa "siódemka" po tuningu

Niemiecka firma AC Schnitzer, od wielu lat ściśle współpracująca z BMW w dziedzinie tuningu, opracowała wstępny program tuningowy dla najnowszego BMW serii 7. "Siódemka od Schnitzera" debiutowała na tegorocznej genewskiej wystawie samochodowej. Program tuningowy dla tego modelu obejmuje na razie elementy aerodynamiki, koła i zawieszenie. Karoserię wzbogacono o dolne spoilery z przodu i z tyłu, profilowane boczne progi, sportowo stylizowane lusterka oraz spoilery na pokrywie bagażnika i w tylnej części dachu. Nowe BMW serii 7 oferowane jest także z obniżającym karoserię zawieszeniem - z przodu o 35 mm, z tyłu o 25 mm. Samochód wyposaża się w 20-calowe felgi z metali lekkich o wymiarach 9,5J x 20 z oponami 245/45 R 20 (przód) oraz 10,5J x 20 z oponami 275/35 R 20 (tył). W kabinie montowane są aluminiowe nakładki na pedały oraz sportowa kierownica z poduszką powietrzną. Latem, AC Schnitzer wzbogaci swoją ofertę o tuning silnika.

BMW serii 7 należy do tej kategorii samochodów, których właściciele równie wysoko cenią sobie komfort podróży z przodu i z tyłu. Z przodu siedzi się komfortowo, choć nieco za wysoko. Z tyłu siedzi się idealnie, a na każ- de opuszczenie na siedzisko wiadomej części ciała, natychmiast reaguje zagłówek wysuwając się do góry. No i ta zaciszność wytłumionego wnętrza, z możliwością dodatkowego odizolowania się przy pomocy elektrycznie przesuwanych żaluzji w oknach drzwi.

Pod maską modelu 735i umieszczono widlastego ośmiocylindrowca o pojemności 3,6 l, który maksymalną moc 272 KM uzyskuje przy 6200 obr/min. Bardziej imponująca jest jednak wartość maksymalnego momentu obrotowego (360 Nm), uzyskiwanego przy 3700 obr/min. Po uruchomieniu silnika - coś, co przypomina obudowę kluczyka, należy włożyć w specjalne gniazdo, a następnie nacisnąć guzik startera - czuje się, lecz nie słyszy, pewną dostojność tej jednostki napędowej. I teraz dopiero daje o sobie znać charakter klasycznego BMW.

Nawet najdelikatniejsze dotknięcie pedału gazu powoduje natychmiastową reakcję silnika. Dopóki nie dopasujemy naszego sposobu obsługi do wrodzonej wrażliwości urządzenia, musimy liczyć się z dwiema skrajnie różnymi reakcjami samochodu - albo ruszy on w mocno ociężałym tempie pełzająco-patrolowym, albo wyrwie się gwałtownym zrywem do przodu, niczym jumbo jet.

Gdy silnik osiąga 1500 obrotów, wartość momentu obrotowego wynosi już 300 Nm. Wciskanie pedału gazu powoduje na tyle szybki i równomierny wzrost obrotów, że nim się człowiek obejrzy, już silnik osiąga 6200 obr/min. I choć wnętrze auta jest bardzo dobrze wytłumione, słychać to charakterystyczne niskie brzmienie, przywodzące skojarzenia z reprezentacyjnym chórem Armii Czerwonej.

Nowa "siódemka" w czasie jazdy sprawia takie wrażenie, jakby nic nie mogło przeszkodzić jej w osiągnięciu celu - świetnie wytłumia wszelkiego rodzaju nierówności, pokonując je bez najmniejszych wstrząsów. Gdy auto wpadnie w koleiny, kierownica zachowuje się tak, jakby koła unosiły się nad ziemią, nie przenosząc żadnych uderzeń.

Ale największa niespodzianka czeka nas przy szybkich przejazdach przez zakręty. Testowy egzemplarz był wyposażony w Dynamic Drive - system aktywnej stabilizacji nadwozia - który zapobiega wychyleniom karoserii w zakrętach. Dzięki temu BMW 735i z niespotykanym spokojem przejeżdża szybko po łukach i ostrych zakrętach - siedzący w środku ludzie prawie w ogóle nie odczuwają przeciążeń. Gdzieś jednak jest granica przyczepności. W wypadku tego samochodu jest ona pod stałą kontrolą układu dynamicznej kontroli trakcji i stateczności jazdy, korygującego zbyt nerwowe ruchy kierownicą i gwałtowne dodawanie gazu na przykład w zakrętach.

Świetne hamulce, sześć poduszek powietrznych i dwie boczne kurtyny, a także wielka i masywna karoseria dają podróżnym poczucie dużego bezpieczeństwa. Człowiek czuje się trochę w tym samochodzie, jak odizolowana od rzeczywistego świata Bardzo Ważna Osobistość, będąca pod nieustanną kontrolą całej rzeszy specjalistów i ochroniarzy.

Jarosław Maznas

Dane techniczne

Data publikacji 2003
Silnik Widlasty, ośmiocylindrowy, umieszczony z przodu, wzdłużnie do osi pojazdu; dwa wałki rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder. Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Trójdrożny, regulowany katalizator
Moc kW (KM) 200 (272)
Przy obrotach (/min) 6200
Pojemność skokowa [cm3] 3600
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 360
Przy obrotach (/min) 3700
Przeniesienie napędu Napęd na koła tylne; przekładnia automatyczna typu Steptronic o sześciu biegach. Wielkość przełożeń: I. 4,170; II. 2,340; III. 1,520; IV. 1,140; V. 0,870; VI. 0,690 bieg wsteczny 3,40; przełożenie przekładni głównej 3,64:1.
Nadwozie 5-miejscowy, 4-drzwiowy sedan
Rozmiar kół i opon 8 J x 14 185/60 R 14 T
Dł/szer/wys [mm] 5029/1902/1492
Rozstaw osi [mm] 1902
Średnica zawracania w prawo/lewo [m] 12,1/12,3
Poj. zbiornika paliwa [l] 88
Masa własna [kg] 1999
Dopuszczalne obciążenie [kg] 441
Gwarancja podzespoły (lata) 2 lata bez limitu km
Gwarancja lakier (lata) 2
Gwarancja perforacji nadwozia (lata) 6
0-80 km/h (s) 5,2
0-100 km/h (s) 7,4
0-120 km/h (s) 10,1
0-130 km/h (s) 11,8
0-140 km/h (s) 13,3
0-160 km/h (s) 17,5
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 10,0
Maksymalne (l/100 km) 17,6
średnie podczas testu (l/100 km) 14,8
Poziom hałasu wewnątrz db(A) przy 80 km/h 60
Poziom hałasu wewnątrz db(A) przy 100 km/h 63
Poziom hałasu wewnątrz db(A) przy 140 km/h 68
Droga hamowania (m) ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m) 35,4
Wyposażenie dodatkowe Lakier metalizowany, Dynamic Drive – system aktywnej stabilizacji nadwozia; Autoalarm z pilotem; Aut. otwieranie/zamykanie pokrywy bagażnika z pilota; Automatyczne domykanie 4 drzwi (System Automatic Soft Close); PDC – system akustycznego ostrzegania o przeszkodzie z przodu i z tyłu; Lampy biksenonowe mijania i drogowe ze spryskiwaczami; Nawigacja satelitarna Professional.


Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 121 671 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    E65 naprawde z innej bajki ludzie pewnie dopiero z opuznieniem sie do nich przyzwyczaili,dobra wersja tez jest z 3l motorem i 258ps...pzdr
    84styleFury, 2011-07-17 20:46:54
  • avatar
    zgłoś
    Mercedesa klasy A przewrócił „test łosia". Audi TT kilka razy „odleciało" z autostrady. Najnowsze BMW 735i nie kładzie się i nie lata, ale również cierpi na pewne przypadłości, które mogą zachwiać wizerunkiem bawarskiej marki z Monachium. U podstaw tych problemów leży pewna cecha, typowa dla niemieckich marek.
    auto motor i sport, 2009-03-23 11:09:10
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij