Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
2.3

BMW X5 M50d: Bawarski potwór

X5 M50d jest fantastyczny. Gdyby wziął na hol kamienicę, bez problemu ruszyłby ją z miejsca. Ale czy wart jest prawie 400 tys. zł – to inna sprawa.

2013-03-11
Poślizg SUV-em? No problem.

To się od czasu do czasu zdarza. Od chwili zajęcia miejsca za kierownicą wszystko jest jak trzeba. Fotel superwygodny, widoczność doskonała, obsługa prosta jak dla niemowlaka, zegary idealnie czytelne, drzwi zatrzaskują się jak sejf. Totalne poczucie panowania nad drogą. X5 jest już w jesieni swojego żywota, ale za nic nie chce się zestarzeć.

Gwoździem programu w wersji M50d jest oczywiście silnik – 3 litry, trzy turbosprężarki i 381 KM sprawiają, że ten turbodiesel jest pisany przez literę „M”. Osiągi są monumentalne, od niesamowicie szybkich (jak na turbodiesla) reakcji silnika na gaz, przez nieprawdopodobnie szeroki zakres użytecznych obrotów (w zasadzie od zera do czerwonego pola), aż po przyspieszenie do setki w 5,4 s. Pod względem zaś kombinacji osiągów i kosztów eksploatacji, M50d na łopatki rozkłada o 174 KM mocniejsze X5 M. Jedyną realną wadą tego modelu jest niedoskonała mapa systemu nawigacji, która wymaga aktualizacji, bo nie zna niektórych najnowszych polskich dróg.

Na drodze szybko okazuje się, że zawieszenie i układ napędowy M50d są jeszcze „szybsze” niż silnik. Poziom komfortu jest jak w limuzynie klasy biznes, z niemal idealną izolacją kabiny od uderzeń, jakie na naszych drogach co chwilę przyjmują na siebie koła. Z kolei w zakrętach X5 wciąż jest jednym z najlepszych przykładów na to, jak duże SUV-y potrafią być dobre na asfalcie. Jest precyzyjny, ostry, bardzo stabilny, nawet szybkie skręty kwituje tylko minimalnymi ruchami nadwozia.

Na drodze szybko okazuje się, że zawieszenie i układ napędowy M50d są jeszcze „szybsze” niż silnik.

Jeśli to wszystko brzmi jak laurka, to dlatego, że ten model BMW wyjątkowo na nią zasługuje. Pomimo upływu lat, X5 z tym silnikiem to jeden z najlepszych SUV-ów na rynku. Tyle że kosztuje o 90 tys. zł więcej niż plasujący się o szczebel niżej 306-konny X5 40d. Czy warto tyle zapłacić za osiągi, które, jak fantastyczne by nie były, w realnych warunkach można wykorzystać ledwie kilkanaście razy w roku – to już zupełnie inna sprawa.

DANE PRODUCENTA

DANE PRODUCENTA

BMW X5 M50d
Cena372 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R6
Pojemność skokowa2993 cm3
Moc maksymalna381 KM
przy obrotach4000–4400/min
Maksymalny moment obrotowy740 Nm
w przedziale obrotów2000–3000/min
Rodzaj napęduna cztery koła; 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h5,4 s
Prędkość maksymalna250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie7,5 l/100 km
Emisja CO2199 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4857 x 2010 x 1766 mm, rozstaw osi 2933 mm, masa własna 2225 kg, pojemność bagażnika 620/1750 l, pojemność zbiornika paliwa 85 l.

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 294 300 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    X5 M50d jest fantastyczny. Gdyby wziął na hol kamienicę, bez problemu ruszyłby ją z miejsca. Ale czy wart jest prawie 400 tys. zł – to inna sprawa.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-03-11 15:15:41
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij