Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

BMW X6 ActiveHybrid – elektryzujące X6

Teraz także hybrydowe. BMW od zawsze kojarzy się z niebanalnymi - osiągami, przyjemnością prowadzenia i stylistyką. Od niedawna także z ekologią, dzięki zastosowaniu tzw. Efficient Dynamics.

2010-02-16
BMW, X6, ActiveHybrid Auto świetnie jeździ i wygląda, a pali wyraźnie mniej niż wersja 5.0 i.

 

Wystawiając do walki model X6 ActiveHybrid, BMW zdetronizowało Lexusa w konkurencji osiągi samochodów hybrydowych. Tak jak auta konkurencji, X6 ma silniki elektryczny i spalinowy, które dzięki przekładni planetarnej mogą przenosić na koła moc i moment obrotowy jednocześnie lub naprzemiennie. W przypadku BMW moc zespołu napędowego wynosi aż 485 KM, natomiast moment obrotowy aż 780 Nm. Pozwala to na osiągnięcie "setki" w 5,6 s (tyle samo potrzebuje X6 5.0i) i prędkości maksymalnej 236 km/h. Auto wyposażone w pakiet Sport osiąga nawet 250 km/h. O płynną i natychmiastową zmianę biegów dba bezstopniowa skrzynia ECVT o 7 przełożeniach. Podstawę układu napędowego stanowią 8-cylindrowy silnik widlasty z podwójnym turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, o mocy 407 KM, i dwa silniki elektryczne o mocach 91 i 86 KM, połączone ze skrzynią biegów. Oprócz świetnych osiągów niewątpliwą zaletą auta jest niższe o 20% zużycie paliwa niż w przypadku modelu wyposażonego w tradycyjny silnik benzynowy.

 

Z zewnątrz X6 ActiveHybrid praktycznie niczym nie różni się od każdego innego BMW X6. Bystre oko wypatrzy niewielkie wybrzuszenie na masce i kilka emblematów informujących o wersji. Wewnątrz także nic nadzwyczajnego - nowy element to wskaźnik naładowania akumulatorów pod obrotomierzem. Hybryda jest standardowo wyposażona we wszelkie możliwe dodatki z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Zastosowana technologia hybrydowa w żaden sposób nie ogranicza ani sportowego charakteru, ani rekreacyjnych zalet auta. Akumulator schowany jest pod podłogą bagażnika, a doskonały napęd na cztery koła pozwala zjechać z drogi i przejechać się po piasku, błocie i mniejszych nierównościach. Owszem, auto jest piekielnie twarde i zwinne, może też być wściekle szybkie, lecz już po chwili jadąc "elektrycznie" chwali się zerową emisją spalin.

BMW X6 ACTIVEHYBRID

BMW X6 ACTIVEHYBRID

Konkurenci Lexus RX 450 h
Zespół hybrydowybenz., V8, 4.4 turbo dwa silniki elektryczne AC
Moc maksymalna485 KM
0-100 km/h5,6 s
Prędkość maksymalna236 km/h*
Zużycie paliwa9,9 l/100 km
Emisja CO2231 g/km
Maks. moment obr. zespołu napęd.780 Nm, silnik palinowy: poj. 4395 cm3, moc maks. 300 kW (407 KM) przy 5500-6400 obr/min, maks. moment obr. 00 Nm przy 1750-4500 obr/min, silniki elektryczne: 91 KM i 86 KM, maks. moment obr. 260 i 280 Nm. Przekładnia bezstopniowa, napęd na cztery koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejsc. SUV, długość x szer. wys. 4877 x 1983 x 1697 mm, rozstaw osi 2933 cm, masa wł. 2450 kg, poj. bagażnika 470-1350 l.

Jazda hybrydowym X6 nie różni się niemal niczym od jazdy innym pojazdem hybrydowym - chociażby Toyotą Prius. Moment uruchomienia zespołu napędowego odbywa się w sposób bezgłośny, tak samo jak ruszanie z miejsca. Przy odrobinie cierpliwości do łagodnego obchodzenia się z pedałem przyspieszenia można nawet "mknąć" z prędkością 60 km/h nie zużywając drogiej benzyny. W praktyce moment startu i pierwsze metry pokonuje się na prądzie, jednak w trakcie przyspieszania w sukurs elektrycznemu przychodzi silnik spalinowy. Podczas jazdy ze stałą prędkością w mieście albo podczas hamowania silnik spalinowy jest odłączany. Oszczędności osiąga się także stojąc w korku. Spalanie w okolicach 10-12 l/100 km w aucie o sporej mocy i masie (2450 kg) to wynik godny pozazdroszczenia. Na samym silniku elektrycznym można przejechać 2,5 km, dzięki wydajnemu niklowo-metalowo-wodorkowemu akumulatorowi, który potrafi zmagazynować energię 2,4 kWh.

Ceny BMW X6 ActiveHybrid na rynek polski nie zostały jeszcze ustalone - w sprzedaży auto pojawi się dopiero w kwietniu. W USA, gdzie jest produkowane, kosztuje ok. 100 000 dolarów. W Niemczech ma kosztować 102 900 euro.

Dla posiadaczy aut hybrydowych mniej istotne jest zużycie paliwa, a bardziej sam fakt posiadania takiego samochodu - jeśli ktoś znajdzie 400 000 zł na samochód, to tym bardziej 300 zł na pełny zbiornik paliwa.

Tekst: Michał Hutyra

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 402 800 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    rynek hybryd staje się coraz ciekawszy - po 2 modelach od Volvo (C30 BEV i V60 Plug-In) teraz ten X6
    ~SethGecko, 2011-03-22 12:36:17
  • avatar
    zgłoś
    Teraz także hybrydowe. BMW od zawsze kojarzy się z niebanalnymi - osiągami, przyjemnością prowadzenia i stylistyką. Od niedawna także z ekologią, dzięki zastosowaniu tzw. Efficient Dynamics.
    auto motor i sport, 2010-02-16 13:04:03
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij