Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Bez kompleksów

Jego poprzedniczki - Leganza i Evanda - nie odniosły sukcesu. Czy Chevrolet Epica mocniej zaznaczy swoją obecność na drogach?

2006-12-15
Chevrolet Epica Funkcjonalność bagażnika Chevroleta (480 l) ograniczają duże nadkola.

Epica należy do ekskluzywnego klubu aut z benzynowymi rzędowymi silnikami sześciocylindrowymi (pozostałe to BMW i Volvo). Niewielka, dwulitrowa jednostka nie generuje drgań i jest praktycznie niesłyszalna we wnętrzu przy spokojnym stylu jazdy. Za wygłuszenie kabiny należy się uznanie - Epica nie jest głośniejsza od bardziej prestiżowych aut tej klasy. Silnik tylko na pierwszym, krótkim biegu, startuje od niskich obrotów, na pozostałych - z długimi przełożeniami - budzi się dopiero powyżej 3200 obr/min, rozpędzając auto na trzecim biegu nawet do 140 km/h. Chętnie i łatwo wchodzi na obroty osiągając 6500 obr/min, przy dynamicznej jeździe nie spala więcej niż 11,5 l/100 km. Delikatnie traktowany zużyje o ponad trzy litry paliwa mniej. Zawieszenie może nie jest wzorcowe, ale w wystarczającym stopniu tłumi nierówności i zapewnia dobrą stabilność w zakrętach nawet bez ESP, które będzie dostępne od przyszłego roku. Układowi kierowniczemu trochę brakuje precyzji, ale za to zapewnia średnicę zawracania równą 11,5 metra.

Epica charakterem przypomina europejskie limuzyny sprzed dziesięciu lat. O niezłej prezencji, dobrze wyposażona, cicha i obszerna, dostępna w cenie aut klasy średniej - ma szansę być autem często spotykanym na naszych drogach.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Tomasz Jaźwiński

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciomiejscowy, czterodrzwiowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4805 x 1810 x 1450 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1460 kg, dopuszczalna ładowność 485 kg.
SilnikBenzynowy, rzędowy, sześciocylindrowy, DOHC, 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 1993 cm3, moc 105 kW (144 KM) przy 6400 obr/min, maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 3800 obr/min. Napęd na przednie koła.
OsiągiPrzyspieszenie 0-100 km/h* - 11,1 s, elastyczność 60-100 km/h IV/V* - 12,6/18,8 s, elastyczność 80-120 km/h IV/V* - 12,2/19,0 s, prędkość maksymalna** - 207 km/h, średnie zużycie paliwa** - 8,2 l/100 km
CenaChevrolet Epica 2.0 LS 75 990 zł

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jego poprzedniczki - Leganza i Evanda - nie odniosły sukcesu. Czy Chevrolet Epica mocniej zaznaczy swoją obecność na drogach?
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij