Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Bez wypieków

Toyota spodziewa się po nim wiele. I my też, zwłaszcza że będzie nam towarzyszył przez najbliższych kilka miesięcy. Toyota Auris na długim dystansie.

2007-11-07
Toyota Auris Ostentacyjna tablica rejestracyjna naszego Aurisa zdradza, że to egzemplarz testowy.

"Wusześćauris" rozpoczął test długodystansowy w połowie czerwca, ze wskazaniem przebiegu 12 107 km. Wcześniej ten sam egzemplarz zdążył już m.in. zaliczyć duży test porównawczy ("am i s" 6/2007).

Testowa Toyota to wyładowana dodatkami wersja Prestige. Ma na pokładzie więcej niż do szczęścia w wymiarze kompaktowym potrzeba, a płatnymi dodatkami są czujniki parkowania (1200 zł) i lakier metalizowany (1900 zł).

Porządny turbodiesel (2,0 l, 126 KM) powinien dawać gwarancję, że testowe kilometry będą mijać szybko, cicho i przyjemnie oraz stosunkowo niedrogo. Na razie to się potwierdza, a średnie zużycie paliwa nie przekracza 8 l/100 km. Ponieważ jednak z pierwszych kilku tysięcy kilometrów samochód sporo czasu spędził w mieście, spodziewamy się, że na przestrzeni całego testu ten wynik okaże się jednak lepszy.

Główna nowość we wnętrzu, czyli ekstrawagancka łukowata konsola, oprócz oryginalności oraz wrażeń wizualnych (w sumie na plus) wnosi jedno - relacja między kierownicą a dźwignią zmiany biegów jest pierwszorzędna. Poza tym miejsce na drobiazgi zamiast przed konsolą jest pod. Jak przystało na Toyotę, elementy obsługi są gdzie trzeba, działają jak należy i nie trzeba się niczego uczyć od nowa. Z małych detali cieszy elektrochromatyczne lusterko wsteczne (standard od wersji Sol), doceniane przy każ- dej jeździe nocnej.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4220 x 1760 x 1515 mm, rozstaw osi 2600 mm, masa własna 1435 kg, dopuszczalne obciążenie 455 kg, pojemność bagażnika 354/1335 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu, wyposażony w turbosprężarkę i chłodnicę powietrza doładowującego. Bezpośredni wtrysk paliwa typu common-rail, dwa wałki rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder. Pojemność skokowa 1998 cm3, moc maksymalna 93 kW (126 KM) przy 3600 obr/min, maksymalny moment obrotowy 300 Nm w przedziale 2000-2800 obr/min. Sześciobiegowa mechaniczna skrzynia biegów. Napęd na przednie koła.
OsiągiPrzyspieszenie 0-100 km/h* - 11,4 s; prędkość maksymalna* 195 km/h; elastyczność* 60-100 km/h (IV/V bieg) - 7,3/11,4 s; 80-120 km/h (V/VI bieg) - 9,7/13,5 s; droga hamowania* ze 100 km/h na zimno/na ciepło - 38/39 m; zużycie paliwa* min./maks./średnie - 4,9/9,1/7,9 l/100 km; zużycie paliwa wg ECE miasto/poza miastem/średnie - 7,0/4,6/5,4 l/100 km
WyposażeniePrzednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, poduszka kolanowa kierowcy, układy ABS i VSC, radioodtwarzacz CD/MP3 (obsługa z kierownicy, 6 głośników), dwustrefowa klimatyzacja autom., centralny zamek, elektr. opuszczane szyby, komputer pokładowy, kluczyk z czujnikiem zbliżeniowym, tempomat, reflektory ksenonowe, czujniki deszczu i zmierzchu, elektr. regulowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, opony o rozmiarze 205/55 (Yokohama Advan A-460).
CenyWersja podstawowa Auris 2.0 D-4D Luna 78 000 zł; wersja testowana Auris 2.0 D-4D Prestige 92 600 zł

Pod względem właściwości jezdnych Auris nie porywa, a mówiąc wprost - jest nudny. Z jednej strony wszystko robi szybko i precyzyjnie, ma swoje zapasy przyczepności i zapewnia poziom bezpieczeństwa, jaki wszelkie ustawy przewidują, z drugiej zaś nie sprawia, żebyś za kierownicę łapał z wypiekami na twarzy. Za to w dłuższej trasie wielu użytkownikom innych kompaktów można życzyć podobnego poziomu komfortu, jaki mają jadący Aurisem.

Równo 3 tys. km od rozpoczęcia testu "wusześćauris" zdążył zaliczyć pierwszy przegląd. Ogólna inspekcja niczego nie wykazała (nie była konieczna nawet zmiana oleju) i zamknęła się kosztem 200,14 zł. Z tej okazji pytanko do Toyoty - może dałoby radę obniżyć ceny tych pierwszych przeglądów o 15 groszy? Hipermarketowa cena z jedynką z przodu w dodatkowo pyszny sposób mogłaby zadziałać na samopoczucie klientów.

Tekst: Roman Popkiewicz
Zdjęcia: Mariusz Barwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 59 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    czekam własnie na dlugodystansowy test aurisa. bo zamierzam go zakupic
    ~obserwator, 2008-04-07 08:38:39
  • avatar
    zgłoś
    Toyota spodziewa się po nim wiele. I my też, zwłaszcza że będzie nam towarzyszył przez najbliższych kilka miesięcy. Toyota Auris na długim dystansie.
    auto motor i sport, 2007-11-30 11:07:18
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij