Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Biedny luksus - Renault Fluence

2010-01-21
Renault, Fluence Do bryły Fluence nie można mieć zastrzeżeń - jest mocna, ale zgrabna i proporcjonalna. A przede wszystkim ładna
Dla wybranych. Po rynkowym sukcesie Thalii i Logana Renault ma już pewność, że w kryzysie potrzebne są nie tylko auta ociekające bogactwem. Na rynek wjeżdża więc Fluence.

 

Nie wszystkich gnie do ziemi ciężar zbędnej gotówki, stąd idea (nienowa) wytwarzania samochodów w wersji bardzo podstawowej to strzał w dziesiątkę. Logan i Thalia pokazały drogę, więc kusi zawieszenie poprzeczki wyżej, czyli stworzenia lepszego, droższego, "ale tańszego" auta. W ten obszar wycelowana jest nowa Renówka - Fluence.

Geograficznie jest to obszar ucywilizowany umiarkowanie - Rosja, Rumunia, Turcja, Bliski i Środkowy Wschód, Australia, obrzeża Europy. Ale klientela ma tam parę groszy, zaś samochód na te rynki musi być specyficzny (złe drogi, duże różnice temperatur, słaba sieć serwisowa). A są to rynki bardzo tradycyjne, więc akceptujące prawie wyłącznie klasycznego sedana, odrzucające zdecydowanie hatchbacka. Fluence jest więc sedanem. Oczywiście nie wymyślonym "specjalnie" (za drogo), ale opartym na gotowym już aucie i już istniejącej fabryce. Tu autem bazowym i dawcą organów jest Mégane III (płyta podłogowa), Mégane II (rama podsilnikowa) i "dużo z Nissana". Produkcję zlokalizowano oczywiście tam gdzie taniej - więc Turcja, a nie Francja. I przy okazji bliżej do azjatyckich odbiorców.

 

Fluence jest nie tylko sedanem, ale i ładnym sedanem, ulokowanym na styku segmentów C i D. Rozmiary auta są zaiste godne - długość 4618 mm, szerokość 1809 mm, wysokość 1479 mm. We wnętrzu wygodnie i przestronnie. Auto skrzy się wieloma elementami chromowanymi. Jak na dzisiejsze mody jest to trochę kurpiowsko-łowicko-częstochowskie, ale skomponowane elegancko, a na mniej wysublimowanych estetycznie rynkach właśnie taka stylistyka bardzo prestiż auta podnosi. Stąd nie tylko ramki wokół wszelkich światełek, ale nawet, jak onegdaj w Fiacie 125p, końcówka rury wydechowej jest chromowana. Samochód ma zgrabną, ale solidną sylwetkę. I jest solidnie skonstruowany - mocne zawieszenie na dziurawe drogi, podwójna podłoga.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cenajeszcze nie ustalona
KonkurenciSkoda Octavia, Toyota Corolla
Silnikturbodiesel, R4, 1.5
Moc/przy obrotach105 KM/4000 obr/min
0-100 km/h10,4 s
Prędkość maksymalna185 km/h
Zużycie paliwa4,5 l/100 km
Emisja CO2119 g/km
Silnikpoj. 1461 cm3, 240 Nm przy 2 000 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie 4-drzwiowy, 5- miejscowy sedan, dł. x szer. x wys. 4618 x 1809 x 1479 mm, rozstaw osi 2702 mm, masa własna 1277 kg, poj. bagażnika 530 l.
dane producenta

W środku podróżuje się godnie. Tak pasażerom, jak i kierowcy, który ma fotel z obfitą regulacją (wysokość 70 mm, przesunięcie 240 mm). Bateria schowków (główny - chłodzony) ma pojemność wynoszącą aż 23 litry. Bagażnik (z zestawem naprawczym) ma wypasioną pojemność 530 litrów.

Auto ma trafić do bardzo różnych krajów, ma więc wydajną klimatyzację. Obok widnieją dorodny zestaw audio i nawigacja z wysoko, wygodnie umieszczonym ekranem. Deska, pomimo "chromów" - gustowna. Na niektóre rynki tempomat i "kluczyk" hands free. Przy swoim dość twardym, egzotycznym zawieszeniu auto zachowuje się dostojnie i statecznie (dostępne będą tylko "duże" koła 15, 16 i 17 cali). Wspomaganie układu kierowniczego elektryczne, więc paliwooszczędne. Auto ma być tanie nie tylko przy zakupie, ale i w eksploatacji. Producent oferuje włożenie pod maskę wszystkiego z magazynu "zapasy zbędne" - aż 9 silników: 5 diesli (1.5 dCi, 85-110 KM) i 4 benzynowe (1.6 i 2.0, o mocach 110-140 KM). Bogata jest paleta skrzyń biegów: 5- i 6-biegowe mechaniczne, 6-biegowe z podwójnym sprzęgłem, 4-biegowy automat i bezstopniowa. Wysoko wyśrubowano trwałość auta pamiętając, że ten model ma podbić nie Paryż, a azjatyckie przedmieścia. Zespół projektantów był francusko-japońsko- turecko-koreański. I stworzył całkiem niezłe, "biedne" luksusowe auto.

Tekst: Julian Obrocki

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 56 700 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Panie Obrocki, rozumiem, że imię zobowiazuje ale Tuwimem to Pan już nie będziesz ! Przecież tego bełkotu, z cudzysłowami w co drugim słowie, nie idzie czytać ! Może wreszcie ktoś z korekty by sie zainteresował """TWÓRCZOŚCIĄ""" Pana O.? To, że jest to pismo motoryzacyjne nie oznacza,że dobry styl tu nie obowiązuje. Jestem Waszym czytelnikiem od pierwszego, papierowego, numeru. Mieliście wiele wzlotów i dużo mniej upadków, jednak Pan Obrocki i jego artykuły są, jak dla mnie, Waszą największą porażką.
    ~matka, 2010-03-02 02:12:05
  • avatar
    zgłoś
    Dla wybranych. Po rynkowym sukcesie Thalii i Logana Renault ma już pewność, że w kryzysie potrzebne są nie tylko auta ociekające bogactwem. Na rynek wjeżdża więc Fluence.
    auto motor i sport, 2010-01-21 15:50:39
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij