Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Chevrolet Aveo – Spod skalpela

Zamiast silikonu czy botoksu, dostał całkiem nową twarz, nowe wnętrze i lepsze silniki. Oto odmieniony, pięciodrzwiowy Chevrolet Aveo.

2008-03-31
Chevrolet Aveo  Operacje wykonane skalpelem wyszły Aveo tylko na dobre. Za sprawą lamp wcinających się w zderzak, tył wygląda całkiem świeżo.  

Zapamiętajcie tę "twarz". Charakterystyczny, trapezowaty wlot powietrza, przedzielony lakierowanym pasem, w niedalekiej przyszłości ma być znakiem rozpoznawczym każdego modelu Chevroleta.

Aveo na rynku jest już 6 lat. W życiu małego, współczesnego auta to okres bardzo długi. Ale Chevrolet jakoś nie chce rezygnować z tego modelu i zamiast zaprezentować jego następcę, zafundował Aveo gruntowny face lifting.

Zewnętrzne zmiany, poza wspomnianym przednim pasem z nowymi lampami, ograniczyły się do minimum. Inne światła tylne, zderzak i zastosowanie niewielkich wlotów powietrza w błotnikach nadaje karoserii świeży szlif. Ale jedno jest pewne - odmienione Aveo pod względem stylu nie jest w stanie rywalizować z żadnym współczesnym maluchem, jak chociażby z Mazdą 2.

Wnętrzu też się "dostało" - lepsze materiały w górnej części deski rozdzielczej, odmienione zegary i nową konsolę środkową ze zintegrowanym radioodtwarzaczem. Jak u poprzednika, wstydu nie przynosi ilość miejsca na tylnej kanapie, za to bagażnik wypada blado. 220 litrów w normalnym układzie siedzeń i 980 po ich złożeniu to znacznie poniżej poziomu w tej klasie aut.

Za to pod maską - dwie nowości. Pierwsza to debiutujący, prosto spod igły, silnik 1.2 o mocy 84 KM, który ma zaskakiwać swoim bardzo małym zapotrzebowaniem na paliwo. Średnie spalanie na 100 km ma sięgnąć co najwyżej 5,5 litra, a emisja CO2 - maksymalnie 132 g/km. Druga nowość to zmodyfikowana jednostka o pojemności 1,4 litra. Na papierze jest ekonomiczna i ekologiczna, ale niezbyt dynamiczna. 6,0 l/100 km i 142 g CO2/km mogą się podobać, ale 12,4 s na osiągnięcie "setki" - już niekoniecznie. W końcu pod maską pracuje 101 KM, mające do pociągnięcia masę około 1070 kg. Silnik na obroty wspina się dość opornie i bardzo przeciętnie reaguje na dodanie gazu. Po części, winę za taki stan rzeczy można zrzucić na skrzynię biegów o nazbyt długich przełożeniach.

Na drodze Aveo ma nieśpieszną naturę i ponad radość z jazdy przedkłada komfort resorowania. Miękko zestrojony układ jezdny niechętnie atakuje zakręty, a w ostrych odcinkach drogi mocno się przechyla na boki.

I jeszcze jedno. Aveo hatchback to drugi, obok sedana, model wytwarzany na warszawskim Żeraniu.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3920 x 1680 x 1505 mm, rozstaw osi 2480 mm, masa własna 1070 kg, pojemność bagażnika 220/980 litrów, pojemność zbiornika paliwa 45 litrów.
SilnikBenzynowy, rzędowy, czterocylindrowy, cztery zawory na cylinder. Poj. skokowa 1399 cm3, moc maks. 74 kW (101 KM) przy 6400 obr/ min, maks. moment obrotowy 131 Nm przy 4200 obr/min. Pięciobiegowa przekładnia mechaniczna, napęd na koła przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 12,4 s Prędkość maksymalna 176 km/h Średnie zużycie paliwa 6,0 l/100 km
CenaChevrolet Aveo 1.4 jeszcze nie ustalona

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Chevrolet

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zamiast silikonu czy botoksu, dostał całkiem nową twarz, nowe wnętrze i lepsze silniki. Oto odmieniony, pięciodrzwiowy Chevrolet Aveo.
    auto motor i sport, 2008-03-31 09:14:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij