Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Chevrolet Cruze, Skoda Octavia i Toyota Corolla – jeszcze nie teraz

2009-09-08
Chevrolet Cruze, Skoda Octavia i Toyota Corolla Który wygląda najlepiej? To rzecz gustu. Cruze na pewno wnosi trochę świeżości.

Zmiana warty? Nowicjuszom jest ciężko, bo zawsze muszą komuś coś udowodnić. W teście - nowiutki Chevrolet Cruze kontra Skoda Octavia i Toyota Corolla. Czy rozstawi je po kątach?

Nietypowy - to określenie pasuje do niego najlepiej. Cruze, czyli następca Lacetti, stawia na świeży wygląd, którym chce przeciągnąć na swoją stronę światową publikę. Najmłodsze dziecko Chevroleta, podobnie jak Corolla, w identycznej postaci oferowane jest bowiem na całym świecie, z Europą włącznie, i ma bardzo wysokie aspiracje. Jednak już dziś pewne jest, że łatwego życia na Starym Kontynencie mieć nie będzie, bo konkurencja jest niesłychanie mocna. Bądź co bądź, w tej samej klasie co Cruze oferowane są Skoda Octavia i Toyota Corolla, czyli auta o świetnej reputacji.

Ale w przypadku kompaktowych sedanów, oprócz walorów użytkowych i marki, liczy się jeszcze coś. A mianowicie cena. I chociażby tutaj Chevrolet szuka dla siebie szansy. Jego podstawowa odmiana z 1,6-litrowym silnikiem kosztuje 49 900 zł, czyli aż o 8,8 i 15 tys. zł mniej niż trzeba wyłożyć za najtańsze wersje Octavii i Corolli z 1,6-litrowymi silnikami. Odmiana Base ma na swoim pokładzie cztery poduszki powietrzne (przednie i boczne), ABS, elektrycznie regulowane szyby przednie, centralny zamek z pilotem, lusterka ustawiane elektrycznie i podgrzewane oraz radio CD z MP3 i wyjściem typu AUX. Te same urządzenia oferują obaj konkurenci, choć Skoda zamiast radia ma jedynie instalację radiową, a w Corolli wyjścia AUX po prostu nie ma. Z drugiej strony w wyposażeniu każdej Octavii znajduje się układ ESP, który w aucie japońskim kosztuje 2900 zł, natomiast w Chevrolecie - 1500 zł (w pakiecie Bezpieczeństwo). Toyota dorzuca seryjnie komputer pokładowy, klimatyzację manualną oraz podgrzewane fotele przednie. Te elementy (bez podgrzewanych foteli) plus kurtyny powietrzne, układ ESP i regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach dostępne są w Cruze'ie od wersji LS, wycenionej na 58 400 zł. A to już mocno zmniejsza jego dystans cenowy do konkurentów.

Silnik koreańskiego samochodu rozczarowuje na całej linii. 16 zaworów, układ zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych oraz moc 113 KM - wszystko to brzmi nieźle. Może to wina testowego egzemplarza o przebiegu ledwie ponad 1000 km, ale Cruze w czasie jazdy zachowuje się tak, jakby z tyłu, do pokrywy bagażnika przyczepiono mu spadochron. Fatalny dół, słaby środek i nieco lepsza góra obrotów (powyżej 4000 obr/min) chluby mu nie przynoszą. Chevrolet puszczony na "bieżnię" osiąga najgorsze wyniki w próbach przyspieszenia i elastyczności. I zgłasza największe zapotrzebowanie na paliwo.

Jakoś w połowie drogi między osłoną chłodnicy a deską rozdzielczą w Octavii pracuje 1,4-litrowa jednostka TSI, wyposażona w niewielką turbosprężarkę. W ofercie jest jeszcze stary silnik 1.6 o mocy 102 KM (taniej o 3200 zł). Pod maskę Corolli wepchnięto zaś 1,6-litrową jednostkę napędową typu Valvematic, występującą w cennikach obok tańszego (o 2 tys. zł) silnika 1.6 VVT-i. Różnica w "smaku" między jednostkami Toyoty i Skody, a tym, co napędza Cruze'a jest taka, jak między piwem alkoholowym a bezalkoholowym. Czyli kolosalna. Lepszą dynamiką przy niskich obrotach dysponuje oczywiście turbodoładowana Octavia. Gdy wskazówka obrotomierza przekracza 1500 obr/min, jej silnik nabiera wigoru i szybko wspina się po skali obrotomierza. W Corolli to samo następuje przy około 3000 obr/min, a potem jest jeszcze lepiej niż w Skodzie - im bliżej czerwonego pola, tym więcej pary. Zupełnie, jakby jednostka Toyoty wychowała się na torze wyścigowym, choć z drugiej strony okazuje się całkiem żwawa na niskich obrotach. Silniki obu aut mają bardzo dobrą reakcję na gaz, znacznie lepszą niż jednostka Cruze'a, i zadowalają się średnio około 2 litrami paliwa mniej na 100 km niż ten ostatni. Jeszcze większa różnica między nimi ujawnia się w mieście, gdzie Chevroletem, jakby się nie starać, ciężko zejść poniżej 12,5 l/100 km! Tutaj bryluje najoszczędniejsza Toyota, potrzebująca na to samo około 8,6 l/100 km. Skoda jest mniej wstrzemięźliwa, zużywając jakieś 0,5 l benzyny więcej. Nieco wyraźniejsze różnice między Octavią i Corollą widoczne są przy dynamicznej jeździe - wtedy ujawnia się bardziej paliwożerna natura jednostki turbodoładowanej. I jeszcze coś - "japończyk" jako jedyny podpowiada, kiedy wrzucić wyższy bieg, by zaoszczędzić.

Według nowej formuły

Cruze to pierwszy model Chevroleta zaprojektowany według nowego kierunku stylizacyjnego. Jego wyróżnikami są duża osłona chłodnicy z wielkim logo marki oraz mieszanka ostrych linii z obłościami. Cruze oparty jest na nowej płycie podłogowej Delta II pochodzącej z General Motors i oferowany na razie tylko w wersji sedan. Kombi nie jest planowane, trwają natomiast prace nad pięciodrzwiowym hatchbackiem. Samochód powstaje w koreańskiej fabryce GM, w Bupyong, natomiast docelowo ma być produkowany w Rosji, Chinach i w USA. W Polsce Cruze zastąpił czterodrzwiowe Lacetti.

Żadnych niespodzianek nie sprawia za to praca przekładni mechanicznych, w jakie wyposażono testowane auta. 6-stopniowe skrzynie Skody i Toyoty mogą służyć niemal za wzór - są szybkie, świetnie zestopniowane, precyzyjne i pewne. Nieco większy opór stawia 5-biegowa przekładnia Chevroleta, której tak naprawdę niczego nie brakuje, bo za słabą elastyczność koreańskiego auta odpowiada raczej mdła jednostka napędowa, a nie złe zestopniowanie mechanizmu tego auta.

Pod względem właściwości jezdnych najnowszemu z Chevroletów jest bliżej do Skody i Toyoty niż jego poprzednikowi, występującemu pod nazwą Lacetti. Auto, zaopatrzone w kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu (jak w Corolli), ma przede wszystkim o wiele lepszy, zdecydowanie mniej leniwy niż do tej pory układ kierowniczy z hydraulicznym wspomaganiem. Przy niewielkich prędkościach pracuje on dość ciężko ze względu na spory kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, ale wraz ze wzrostem tempa jazdy, odnosi się wrażenie, że kierownica "koreańczyka" obraca się za lekko. Najlepiej to, co dzieje się na styku opona/jezdnia przekazuje układ kierowniczy Skody, natomiast elektryczne wspomaganie Corolli działa sztucznie. Cruze w czasie szybkiej jazdy na wprost pewnie utrzymuje zadany kierunek, jednak na nagłe manewry reaguje dość nerwowo. W zakrętach zaś, gdy odczuwa wyraźny wpływ sił bocznych, przechyla się na bok i szybko zaczyna wyjeżdżać przodem. Podsterowność jest w nim na szczęście łatwo wyczuwalna. Corolla na drodze zachowuje dużo spokoju, jest pewna, przewidywalna i dobrze wyłapuje pojedyncze niedoskonałości jezdni. Minimalnie lepiej pod tym względem wypada bardziej sprężysta Octavia, która jako jedyna w tylnym zawieszeniu ma układ wielowahaczowy. Skoda w tym towarzystwie najbardziej też lubi szybką jazdę, nie daje się łatwo wyprowadzić z równowagi i ma najlepsze hamulce. A Cruze? Nieźle filtruje długie pofałdowania jezdni, ale z pojedynczymi nierównościami rozprawia się dość słabo i ma zdecydowanie najgłośniejsze, "stukające" zawieszenie.

Gdyby kierować się jedynie wymiarami nadwozia, najdłuższy, najszerszy i o największym rozstawie osi Chevrolet powinien mieć najbardziej obszerne wnętrze. Że tak nie jest, przekonują się przede wszystkim ci, którzy zostali wytypowani, by podróżować z tyłu. Nie dość, że najgorzej się do niego wsiada, za sprawą wąskiego otworu drzwiowego, to oferuje on też nieco mniej miejsca na kolana niż Corolla. W Toyocie podłoga z tyłu jest prawie płaska, a nad głową pozostaje najwięcej przestrzeni. Mistrzem przestronności w tym porównaniu jest Octavia: dysponuje największą ilością centymetrów na nogi i porównywalną z Cruze'em - nad głową, co oznacza, że osoby o wysokim wzroście mogą czuć się w nich swobodnie. Gorzej będą mieć ci, którzy mierzą ponad 1,90 m.

Sedany, jak Cruze i Corolla, to samochody typowo rodzinne, dlatego powinny mieć duże bagażniki. Pod względem możliwości transportowych oba azjatyckie auta wypadają prawie tak samo. Ich bagażniki mają po 450 litrów pojemności, tanie zawiasy wnikające do wnętrza, ale tylko w Cruze'ie znajdziemy pełnowymiarowe koło zapasowe, natomiast w Toyocie - "dojazdówkę". Chevrolet poskąpił za to haków (japońskie auto ma cztery, a w Octavii oferowane są od droższej wersji - Ambiente) w podłodze do mocowania przedmiotów i podobnie jak Corolla - uchwytu do zamykania pokrywy bagażnika, dlatego w obu przypadkach kierowca jest narażony na ubrudzenie sobie rąk. Na przykładzie Octavii najlepiej widać przewagę samochodów typu liftback. Czeskie auto zabiera na pokład najwięcej - jego bagażnik ma pojemność 560 l w normalnym układzie siedzeń i aż 1420 l po ich złożeniu. Ma też "sprytne" zawiasy nie ograniczające przestrzeni ładunkowej oraz uchwyt do zamykania pokrywy bagażnika. Na plus Skody przemawia też duża ładowność, wynosząca 660 kg. Toyota na swoich "barkach" uniesie 505 kg, a Cruze o 2 kg mniej.

Deska rozdzielcza Cruze'a przywodzi na myśl dwa samochody - Alfę Romeo 147 i Cadillaca CTS. Niemal identyczne są bowiem, odpowiednio, układ zegarów, które bywają nieczytelne przy słonecznej pogodzie ze względu na światło się w nich odbijające, oraz konsola środkowa. Kokpit z pasem tkaniny ciągnącym się przez całą długość, mimo że wykonany z twardych plastików, wygląda estetycznie i stylowo - to ogromny krok naprzód w porównaniu z poprzednim modelem. Skromniej wewnątrz prezentuje się Toyota. Na jej plus działają dwa zamykane schowki w desce rozdzielczej oraz czytelne zegary o bursztynowym podświetleniu. Niestety, sterowanie z komputera pokładowego (za pomocą dwóch niewielkich pokręteł) jest mocno utrudnione. Książkowa obsługa, bardzo dobre materiały i pozycja do jazdy sprawiają, że w Octavii kierowca czuje się najlepiej. Wszystkie auta mają kolumnę kierownicy ustawianą w dwóch płaszczyznach (w Cruze'ie od bogatszej wersji LS), jednak najmniejszy zakres jej regulacji jest w Corolli, którą wyposażono też w fotele o słabym trzymaniu bocznym i podobnie, jak w Chevrolecie - skokową regulację oparcia. Duże, dobrze wyprofilowane i wygodne siedzenia przednie to kolejny atut Skody. "Koreańczyk" pod tym względem plasuje się gdzieś pomiędzy.

Wynik może być tylko jeden - porównanie wygrywa, poddana dopiero co liftingowi, Octavia. To samochód, który ma zdecydowanie więcej plusów niż minusów i nie zalicza wpadki w żadnej z testowych konkurencji. Druga jest Corolla. Na jej korzyść przemawia przede wszystkim świetny silnik i wysoki komfort resorowania. Cruze na swoją szansę musi jeszcze poczekać, bo ma niemal tyle samo zalet i wad. Największą z nich jest bardzo ślamazarny, paliwożerny silnik. Może z inną jednostką napędową wynik Chevroleta byłby lepszy? Nadzieja jest.

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Dane techniczne testowanych samochodów

Ogólne Octavia 1.4 TSI Classic Corolla 1.6 16V Terra Cruze 1.6 Base
Rodzaj silnika/liczba cylindrówR/4R/4R/4
Moc kW (KM)90 (122)97 (132)83 (113)
Przy obrotach (/min)500064006400
Poj. skokowa cm3139015981598
Maksymalny moment obrotowy (Nm)200160153
Przy obrotach (/min)1500-400044004200
Przeniesienie napęduna przednie kołana przednie kołana przednie koła
Rodzaj skrzyni biegów6-bieg. przekł. mechaniczna6-bieg. przekł. mechaniczna5-bieg. przekł. mechaniczna
Dł / szer / wys (mm)4569/1769/14454540/1760/14704597/1788/1477
Rozstaw osi (mm)257526002685
Średnica zawracania w prawo/lewo (m)10,2/10,810,4/10,410,9/10,9
Poj. zbiornika paliwa (l)555560
Masa własna (kg)126512551285
Dopuszczalne obciążenie (kg)660505503
Poj. bagażnika (l)560/1420450450
Wymiary wnętrza/szer. z przodu/z tyłu (mm)1415/1423b.d./b.d.1391/1370
Wysokość z przodu/z tyłu (mm)981/966b.d./b.d.999/963
Rozmiar opon205/60 R15 Dunlop SP Sport205/55 R16 Michelin Primacy HP205/60 R16 Hankook Optimo K415
CO2 (limit) g/km148150159
OsiągiOctavia 1.4 TSI ClassicCorolla 1.6 16V TerraCruze 1.6 Base
0-80 km/h (s)6,66,68,8
0-100 km/h (s)10,29,513,4
0-140 km/h (s)21,519,128,3
0-160 km/h (s)30,829,942,7
Prędkość maksymalna (km/h)203200185
Elastyczność Octavia 1.4 TSI ClassicCorolla 1.6 16V TerraCruze 1.6 Base
60-100 km/h na IV/V biegu (s)8,7/b.d.11,7/13,314,7/b.d.
80-120 km/h na IV/V biegu (s)9,5/12,710,3/15,315,5/22,9
Elastyczność Octavia 1.4 TSI ClassicCorolla 1.6 16V TerraCruze 1.6 Base
80-120 km/h na VI biegu16,920,1b.d.
Zużycie paliwaOctavia 1.4 TSI ClassicCorolla 1.6 16V TerraCruze 1.6 Base
Zużycie paliwa wg normy ECE ( w mieście) l/km8,88,49,0
Zużycie paliwa wg normy ECE ( poza miastem) l/km5,35,25,5
Zużycie paliwa wg normy ECE (średnie) l/km6,66,46,8
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km)6,25,47,3
Maksymalne (l/100 km)11,910,313,9
średnie podczas testu (l/100 km)8,07,69,8
zasięg (km)687724612
Poziom hałasu (dB)Octavia 1.4 TSI ClassicCorolla 1.6 16V TerraCruze 1.6 Base
przy 100 km/h dB(A)67b.d.66
przy 130 km/h dB(A)70b.d.70
Droga hamowania (m)Octavia 1.4 TSI ClassicCorolla 1.6 16V TerraCruze 1.6 Base
ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m)37,14039,4
ze 100 km/h na ciepło (obciążony) (m)39,14241,8
Ceny i wyposażenieOctavia 1.4 TSI ClassicCorolla 1.6 16V TerraCruze 1.6 Base
Cena modelu testowanego (zł)61 900 zł64 900 zł58 400 zł
Airbag kierowcy/pasażeratak/ taktak/ taktak/ tak
Poduszki boczne/kurtynytak/ 1600tak/ braktak/ 1500
ABS/ESPtak/ taktak/ 2900tak/ 1500
Radioodtwarzacz CD/MP31200 złtak/ taktak
Klimatyzacja manualna4500 złtak3500 zł
Nawigacja GPSbrakbrakbrak
Reflektory ksenonowebrakbrakbrak
Lakier metalizowany1850 zł1900 zł1600 zł
Komputer pokładowybraktakbrak
Elektr. sterowane szyby przód/tyłtak/ braktak/ braktak/ brak
Elektrycznie sterowane lusterkataktaktak
Centralny zamektaktaktak
Obręcze kół z lekkich stopów 16”2500 zł1600 zł (w zależności od wzoru) złbrak
Kierownica wielofunkcyjnataktakbrak
Tempomat900 złbrakbrak
Immobilizertaktakbrak
Czujnik parkowania z przodu/z tyłu1200/takok. 1500 złbrak/brak
Podgrzewane przednie fotelebraktakbrak
tak - w wyposażeniu seryjnym, opcja - oferowane na życzenie, b.d. - brak danych


Ocena punktowa (maks. 500)

Octavia 1.4 TSI Classic 383 Od lat w świetnej formie. Zeszłoroczny face lifting zaowocował nowym przodem, innymi zegarami i kierownicą oraz turbodoładowanym silnikiem 1.4. Siła Octavii tkwi w wysokim komforcie, obszernej kabinie i pewnych właściwościach jezdnych.
Corolla 1.6 16V Terra 342 Nowy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu świetnie radzi sobie z napędzaniem tego auta. „Japończyk” ma też wygodne zawieszenie, jednak rozczarowuje nieco swoją kabiną.
Cruze 1.6 Base 293 Mieszanka iście wybuchowa. Z jednej strony ciekawe nadwozie i dobrze wykonane wnętrze, choć ciaśniejsze niż u rywali, a z drugiej – słabiutka 1,6-litrowa jednostka napędowa oraz układ jezdny niewolny od wad. Plus za dobre wyciszenie.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 960 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Czołgiem zainteresowani Cruzem,jestem jego posiadaczem od 6 miesięcy. Kupiłem go w czerwcu: 1,8 LS kolor czarny. Wcześniej jeździłem peugeotem 307.NIe znam się na samochodach jak większość z Was ale powiem tak. Moim zdaniem (zaznaczam moje zdanie) autko ok i to nawet bardzo. NIe miałem niestety nigdy auta lepszej klasy więc trudno mi ocenić komfort innych ale to jest pierwsze w jakim na dłuższych trasach nie bolą mnie plecy. Wygląd jak dla mnie super. Przy ponad 130km/h pali jak smok - grubo ponad 10 litrów i to się utrzymuje ciągle. Średnia z berlina do wrocławia 10,8 l przy V=140. Twardy jak diabli ale trzyma się drogi znakomicie. Ślimak z autostrady przy ponad 120 i bez strachu. Peugeotem nie przekraczałem 90. W miarę cichy. Byłem w serwisie 2 razy: kod 95 - wypadała wtyczka napinacza pasów, stuki w przodzie. Wymieniono sprzęgło skrętne i gumę - nic nie dało. Kolejny serwis jutro - oceniają że do wymiany są amortyzatory. Zobaczymy. Generalnie gdybym miał kupować jeszcze raz to kupiłbym go znowu choćby dla samego wyglądu. W razie dodatkowych pytań piszcie to postaram się odpowiedzieć.PozdrawiamB
    ~bodzio, 2011-01-20 20:09:53
  • avatar
    zgłoś
    A niedługo wejdzie wersja hatchback i będzie jeszcze ciekawiej. ^^ Kolego słoń, hamuj trochę i z kulturką.
    ~Samuraj002, 2011-01-02 20:37:24
  • avatar
    zgłoś
    Razem z kilkoma użytkownikami Forum jesteśmy zdania, że Cruze jest jak najbardziej pełnowartościowym samochodem. I nic, że gra w lidze budżetowej - właśnie to może być jego kartą przetargową. Nieźle wyposażone, wycenione więcej niż sensownie i wyglądające auto - po porostu inne niż pierwsze modele spod znaku Chevroleta (zaraz po zejściu Daewoo ze sceny). Chevy może i nie wykręci wyników Lanosa sprzed dekady (jednej i dwóch wstecz), ale wtedy polski rynek był zupełnie inny. Ważne, żeby w wymiarze globalnym przebił tamten sukces. Cruze naprawdę jest tego wart - zresztą do Corolli czy Octavii niewiele mu brakuje, a jest o wiele bardziej w zasięgu naszego portfela
    airmatic, 2011-01-02 19:51:58
  • avatar
    zgłoś
    'ss' napisał(-a):Dziwny test okazuje sie ze cruz ma i klime i felgi i abs esp ebd.... 6 poduszek i za cene 56 tys . tylko po co pisac takie sponsorowane glupoty ? mam wrazenie ze ktos siedzial 20 min w tym aucie i jezdzil pod salonem . autor nadawal by sie do Pisu W łeb się walnij idioto z takimi komentarzami, bo szlag mnie trafi. Za 49000 kupiłem Cruza 1,6 właśnie z: -klimą, -4 poduszkami, -2 kurtynami, -esp...i komplet zimowych opon z felgami...sam spier..... do pisu
    ~słoń, 2011-01-02 19:28:27
  • avatar
    zgłoś
    Dziwny test okazuje sie ze cruz ma i klime i felgi i abs esp ebd.... 6 poduszek i za cene 56 tys . tylko po co pisac takie sponsorowane glupoty ? mam wrazenie ze ktos siedzial 20 min w tym aucie i jezdzil pod salonem . autor nadawal by sie do Pisu
    ~ss, 2010-09-17 16:23:23
  • avatar
    zgłoś
    Nikt nie powiedzial o awaryjności a to dla mnie najważniejsze, wszystkie s ChKUPIŁEM CRUZA WŁAŚNIE DLATEGO ,ŻE JEST PRODUKOWANY W KOREI A WOZY DAEWOO MIAŁY(MAJĄ) MAŁĄ AWARYJNOŚC.DRUGIM ARGUMENTEM BYŁA ŚMIESZNIE NISKA CENA.NA TESTACH JEŹDZIŁEM 150KM DIESLEM-BYŁO DOBRZE CHOĆ ASFALTU NIE WYRYWAŁ.KUPIŁEM 1,6-MOŻNA NIM JEŹDZIĆ W MIARĘ DYNAMICZNIE ALE TRZYMAJĄC NA WYSOKICH OBROTACH.AUTO ŚWIETNIE TRZYMA SIĘ DROGI-MIAŁEM 7 AUT(NAJLEPIEJ);PO ZMIANIE OPON NA LETNIE KOMFORT POPRAWIŁ SIĘ (BYŁO WCZORAJ TYLKO 2 STOPNIE CIEPŁA WIĘC BĘDZIE LEPIEJ.NIC NIE TRZESZCZY CHOĆ AUDIO MOGŁOBY BYĆ LEPSZE.GDYBYM MÓGŁ COFNĄC CZAS DOPŁACIŁBYM 10 % CIĘCEJ DO 1,8 A PO 3 LATACH GWARANCJI ZAŁOŻYŁ GAZ
    ~malinowski, 2010-04-13 17:31:50
  • avatar
    zgłoś
    Nikt nie powiedzial o awaryjności a to dla mnie najważniejsze, wszystkie s Chevrolety są nadnie a Skoda Ocravia zajeła 3 miejce w swoim segmnecie - jest przepaść między nimi.W celu sporządzenia raportu, DEKRA użyła danych zgromadzonych z ponad 15 milionów przeglądów technicznych samochodów osobowych, które zostały wykonane w stacjach serwisowych w przeciągu ubiegłych 2 lat.KOMPAKTY- Toyota Prius przed kolejno Ford Focus i Mazda3 (do 50 000 km)- VW Golf V/Jetta/Golf Plus przed kolejno Mazda3 i Skoda Octavia (od 50 000 do 100 000 km)- Skoda Octavia przed kolejno Ford Focus i VW Golf V/Jetta/Golf Plus (od 100 000 do 150 000 km)
    niko123, 2010-02-10 19:06:59
  • avatar
    zgłoś
    Ale pierodły tu ktoś napisał że gość kupił Cruza bo mu brakło na Octavie he he. Za mojego Cruza czarny lakier, pakiet bezpieczeństwo dałem 55000. Za te pieniądze mogłem spokojnie kupić Octavie i to nawet tą TSI z silnikiem 1.4Jazdy próbne odbyłem Octawią i Cruzem. Ta octavia TSI tez potrafi sobie spalić!!!Dlaczego Cruze??? Bo to nie oklepana Octavia których pełno i kazdy przedstawiciel tym jeździPodkreślam kase miałem a wybrałem Cruza i tyle taki mój wybór.... mam prawoPodkreślę porównujcie octavie 1.6 MPI z Cruzem 1.6 i zobaczymy spalanie itd...Octawia TSI może szybsza jest i tyle na tym. Inna sprawa jak silniczek 1.4 będzie działał z turbo doładowaniem po kilku latach
    ~Gość, 2010-02-08 12:55:15
  • avatar
    zgłoś
    Szanowny Panie Maks, próbuję zrozumieć że człowiek który tak jak pan zrujnował budżet rodzinny albo co gorsze zadłużył się na długie lata po to żeby posiąść upragniony pojazd może wierzyć że dokonał najlepszego wyboru z możliwych. Ale błagam niech Pan nie wypisuje takich bzdur! Odbyłem ostatnio dalszą podróz takim samochodem z czego większość za kierowcą. To całkiem sympatyczne i niebrzydkie auto - choć zawieszenie rzeczywiście stuka a deska rozdzielcza trzeszczy ale jak na daewoo i tak dobrze. I tyle na tema cruza. Jeżdziłem pięć lat hondą accord a od półtorej roku mam audi a4, obydwa kupiłem jako nowe więc uważam że na temat tych samochodów mogę coś powiedzieć. A Pan pisze cyt. "Jeździełem Accordem i A4 i pod względem właściwiści jezdnych, prowadzenia nie widzę różnic, pozatym że Cruz jest trochę miększy i bardziej komfortowy....". Jeżeli nie widzi Pan żadnych różnic to znaczy że ... staram się Pana nie urazić ale Pan zupełnie nie ma pojęcia o samochodach, albo upośledzone pewne zmysły a może ma w tym jakiś interes płodząc takie idiotyzmy. Na przyszłość radzę dobrze przemyśleć to co się wypisuje i pochopnie nie zasiadać do klawiatury. Chevrolet cruz jest przede wszystkim tanim samochodem...Z testowanej trójki wybrałbym toyotę lub skodę.
    ~emilian, 2009-10-27 19:50:22
  • avatar
    zgłoś
    'ArturW' napisał(-a):Odnoszę wrażenie że tutaj piszą albo sprzedawcy chevroleta albo zaślepieni posiadacze cruza (po przesiadce z matiza). Kupiłem niedawno to auto a służbowo użytkuję octavie i twierdzę że skoda jest lepszym autem pod wieloma względami. Wybrałem chevroleta bo fatycznie był tańszy i ma lepszą gwarancję a nie lepszy. Panowie nie wciskajcie kitu a innym forumowiczom radzę nie wierzyć nierzetelnym opiniom tylko osobiście pojeżdzić sobie tymi autami u dilerów. PozdrawiamRozumiem, że po sprzedaży tego Matiza nie starczyło już na dopłatę do wymażonej Skody. No cóż teraz trzeba się męczyć w Cruzie.
    ~M, 2009-10-27 18:12:55
  • avatar
    zgłoś
    Odnoszę wrażenie że tutaj piszą albo sprzedawcy chevroleta albo zaślepieni posiadacze cruza (po przesiadce z matiza). Kupiłem niedawno to auto a służbowo użytkuję octavie i twierdzę że skoda jest lepszym autem pod wieloma względami. Wybrałem chevroleta bo fatycznie był tańszy i ma lepszą gwarancję a nie lepszy. Panowie nie wciskajcie kitu a innym forumowiczom radzę nie wierzyć nierzetelnym opiniom tylko osobiście pojeżdzić sobie tymi autami u dilerów. Pozdrawiam
    ~ArturW, 2009-10-24 19:20:04
  • avatar
    zgłoś
    'Maks' napisał(-a):a dokładnie Cruz VCDi, ale mniejsza z tym to silnik fiatoski CDTI z Opla tylko trochę poprawiony. Jak kupowałem swojego diesla w lipcu zauważyłem że mieli tylko wersje najsłabsze (116 km) i najmocniejsze (150 km). Jak powiedział sprzdawca kolejna dostawa samochodów ma być w październiku. Chociaż użytkuje wersje 150 km i samochów jest dynamiczny (może nie 8 sek do 100 jak podaje producent, ale koło 10), ale myśle że wersja 125 km też sobie poradzi.
    ~hb49, 2009-10-23 23:28:20
  • avatar
    zgłoś
    'hb49' napisał(-a):Skoda TDI OK I CRUZ CDTI OK,ale nie ch ktos mi wreszcie powie jak jest roznica w jezdzie Cruzem z dieslem 150KM I 125KM i dlaczego tego ostatniego nie daj na jazdy probne?!a dokładnie Cruz VCDi, ale mniejsza z tym to silnik fiatoski CDTI z Opla tylko trochę poprawiony. Jak kupowałem swojego diesla w lipcu zauważyłem że mieli tylko wersje najsłabsze (116 km) i najmocniejsze (150 km). Jak powiedział sprzdawca kolejna dostawa samochodów ma być w październiku. Chociaż użytkuje wersje 150 km i samochów jest dynamiczny (może nie 8 sek do 100 jak podaje producent, ale koło 10), ale myśle że wersja 125 km też sobie poradzi.
    ~Maks, 2009-10-23 16:15:13
  • avatar
    zgłoś
    Skoda TDI OK I CRUZ CDTI OK,ale nie ch ktos mi wreszcie powie jak jest roznica w jezdzie Cruzem z dieslem 150KM I 125KM i dlaczego tego ostatniego nie daj na jazdy probne?!
    ~hb49, 2009-10-19 21:35:39
  • avatar
    zgłoś
    Jak można porównywać Cruza 1.6 do silnika Skody TSI czyli turbo doładowanej....ludzie kochaniPanie porównaj Pan Cruza do Octavi 1.6 MPI !!!Jeździłem na jazdach próbnych Skodami. TSI faktycznie lepsza ale tu mamy przecież turbo doładowany silnik.Jazda Skodą MPI to już miernota.Dostaje Pan nie dotartego Cruza i porównuje z turbodoładowaną SkodąFakt zgadam się z opinią tu napisaną że ten artykół jest pod Skode Po testach ja kupiłem Cruza. Jest o niebo lepszy nić Oktavia MPI. Przykład ...radio, i właśnie dużo miejsca w środku także na tylnym siedzeniu.Bujdy Pan pisze. Jedynie by być sprawiedliwym powiem że minusem cruza porównując do Octavii jest bagażnik bo nie jest tak duży.Jednak jest to efektem tego że ma się całe zapasowe koło a nie dojazdówke.Silnik Cruza niech Pan porównuje do Octavii MPI 1.6. Natomiast gdy Cruze będzie miał silniki turbodoładowane wtedy do TSI Jeszcze jedno Cruze jest szerszy, ma tanie zawieszenie na polskie drogi, i co tu dużo mówić wygląd sto razy ładniejszy
    ~Janek z Krakowa, 2009-10-14 10:06:23
  • avatar
    zgłoś
    'Gość' napisał(-a):Co do promocji - cen promocyjnych nie podajemy, bo promocje mają to do siebie, że wcześniej czy później się kończą.Sami sobie przeczycie, cena 64 900 zł za corolle jest ceną promocyjną, bez promocji kosztuje ona 67 200zł.
    ~Gość, 2009-10-09 20:42:37
  • avatar
    zgłoś
    To prawda, w tabeli wkradł się błąd. Powinna zostać podana cena podstawowej wersji auta, czyli tej, której dotyczy wyposażenie w tabeli, a nie cena wersji LS, tak jak to się stało. Zwracam honor! Natomiast na kategorię bezpieczeństwo składa się wiele podkategorii, które widać w papierowym wydaniu gazety. Są to m.in. droga hamowania, wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego, czy też ergonomia. Co do promocji - cen promocyjnych nie podajemy, bo promocje mają to do siebie, że wcześniej czy później się kończą.
    ~Gość, 2009-10-09 17:44:17
  • avatar
    zgłoś
    'autor' napisał(-a):Po pierwsze. Proponuję wnikliwiej czytać tabelki. Mimo że na zdjęciach jest wersja LS, to w tekście opisane jest wyposażenie podstawowych wersji wszystkich trzech aut. Powód jest absolutnie prosty - praktycznie niemożliwym jest skompletowanie do testu trzech aut o identycznych wersjach wyposażenia. Jakby Pan zajrzał do tabelki, to widziałby Pan, że dane w tabeli dotyczą wersji Base, a nie LS. Po drugie, za ciekawą stylistykę punktów w kategorii nadwozie nie przyznajemy. Jeśli zaś chodzi o stuki zawieszenia - w egzemplarzu testowym takie występowały i nic na to nie poradzę. Zresztą w innym egzemplarzu Cruze'a, jakim jeździłem, też występowały stuki w podwoziu. Po trzecie. Może i ma Pan odniesienie do Accorda i A4, ale pytanie jest takie - do których generacji tych aut? A co do wspomagania - to w Cruze'ie działa ze zdecydowanie zbyt dużą siłą. Jeśli zaś uważa Pan, że jestem fanem Skody, to grubo się Pan myli. Po prostu Octavia jest autem lepiej dopracowanym niż Cruze, tak samo, jak Corolla. Jeśli chce Pan mieć pogląd na rzetelność mojego artykułu, to proszę zapukać do salonu Skody, czy Toyoty, przejechać się konkurentami Cruze'a, a potem wsiąść do swojego auta.Wnikliwie przeczytawszy tabelkę raz jeszcze twierdze że podał Pan w niej wyposażenie dla wersji base a cenę dla wersji LS, a że cena za base jest aż o 12-17 tyś niższa od podanej to wprowada Pan w błąd czytelników. Już prościej tego nie wytłumacze. Na marginesie: aktualnie nowe auta są podobnie dopracowane, mówi Pan o "kosmetyce" nieistotnej w codziennym użytkowaniu i mocno subiektywnej. I jeszcze jedno- nie rozumiem dlaczego w kategorii bezpieczeństwo dużo wiecej punktów dostał samochód, który ma cztery gwiazdki w testach ENCAP- Skoda, pomimo że Toyota (ENCAP) i Cruze (ANCAP) moją po pięć gwiazdek.
    ~Maks, 2009-10-09 15:56:29
  • avatar
    zgłoś
    Artykuł sponsorowany i ogólnie żalceny bez rabatów (notabene na chevroleta można dostać najwyższy upust sopśród testowanych aut sięgający od 5000 do 10000zł)cruze 1,6 - 50000złskoda 1,4 - 61900złtoyota 1,6 - 67200zł czyli od 12000 do ponad 17000zł więcej więc pytam jak można porównywać te samochody a jeszcze na dodatek skoda ma silnik turbo a nie zwykły, porównajcie sobie z cruzem base za 50000zł jego odpowiedniki Corolle 1,33VVT-i za 63400 zł i Octawię 1,6MPI 58700zł to wtedy zobaczymy kto ma najlepszy silnik, najlepsze wyposażenie i jest najbardziej opłacalnym samochodem. W cenie Skody i Toyoty z testu to można mieć cruza z dwulitrowym dieslem w bogatej opcji wyposażenia więc nie wciskajcie czytelnikom kitu.A co do spalania to znam użytkownika cruz'a 1,6 któremu jednostka ta spala średnio 6,5 litra na setkę a największe spalanie jakie odnotował (liczy przy tankowaniu po opróżnieniu pełnego baku a nie z odczytów komputera, który w większości samochodów kłamie) to 7,7 litra więć dużo wcale nie pali, napewno nie 2 litry więcej od Toyoty i Skody.
    ~zajjack, 2009-10-09 15:24:00
  • avatar
    zgłoś
    'autor' napisał(-a):Po pierwsze. Proponuję wnikliwiej czytać tabelki. Mimo że na zdjęciach jest wersja LS, to w tekście opisane jest wyposażenie podstawowych wersji wszystkich trzech aut. Powód jest absolutnie prosty - praktycznie niemożliwym jest skompletowanie do testu trzech aut o identycznych wersjach wyposażenia. Jakby Pan zajrzał do tabelki, to widziałby Pan, że dane w tabeli dotyczą wersji Base, a nie LS. Po drugie, za ciekawą stylistykę punktów w kategorii nadwozie nie przyznajemy. Jeśli zaś chodzi o stuki zawieszenia - w egzemplarzu testowym takie występowały i nic na to nie poradzę. Zresztą w innym egzemplarzu Cruze'a, jakim jeździłem, też występowały stuki w podwoziu. Po trzecie. Może i ma Pan odniesienie do Accorda i A4, ale pytanie jest takie - do których generacji tych aut? A co do wspomagania - to w Cruze'ie działa ze zdecydowanie zbyt dużą siłą. Jeśli zaś uważa Pan, że jestem fanem Skody, to grubo się Pan myli. Po prostu Octavia jest autem lepiej dopracowanym niż Cruze, tak samo, jak Corolla. Jeśli chce Pan mieć pogląd na rzetelność mojego artykułu, to proszę zapukać do salonu Skody, czy Toyoty, przejechać się konkurentami Cruze'a, a potem wsiąść do swojego auta.
    ~zajjack, 2009-10-09 15:02:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij