Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Chevrolet Cruze – co ma Cruze?

Światowiec. Dopracowany w Europie, produkowany w Korei i sprzedawany pod amerykańską marką. Cruze to najlepszy jak dotąd Chevrolet po tej stronie Oceanu.

2009-04-25
Chevrolet Cruze Cruze może pochwalić się bardzo sztywnym nadwoziem i trzymilimetrowymi szczelinami pomiędzy elementami karoserii.

Auta światowe jakoś do tej pory nie odnosiły spektakularnych sukcesów. Powód był prosty - nie były ani dostatecznie dobre, ani też specjalnie urodziwe. Aż do teraz, do momentu pojawienia się Chevroleta Cruze'a - następcy modelu Lacetti. Cruze zastępuje sedana, Lacetti hatchback i kombi pozostaną na razie w sprzedaży.

Czym zatem wyróżnia się Cruze? Przede wszystkim ma zgrabne, dynamiczne nadwozie o wysokiej sztywności skrętnej oraz "szlifowane" na europejskich drogach zawieszenie i układ kierowniczy. Cruze'a docenisz też za nieźle wykonaną, przestronną kabinę pasażerską.

Za silniki benzynowe - już niekoniecznie. Do wyboru są dwa czterocylindrowce o pojemności 1,6 i 1,8 litra, wyposażone w układ zmiennych faz rozrządu. Mniejszy rozwija moc 113 KM, a większy, testowany - 141 KM. Niestety, nie zawsze to, co na papierze przekłada się na odpowiednie wrażenia z jazdy. Silnikowi brakuje porządnego "dołu", odżywa dopiero po przekroczeniu około 3000 obr/min, ale przed wysokimi obrotami protestuje dość głośno. Obie jednostki współpracują ze skrzyniami mechanicznymi o pięciu przełożeniach lub z 6-stopniowymi automatami.

Najlepsze wrażenie pozostawia dwulitrowy turbodiesel. Jest cichy, dynamiczny i elastyczny, mimo "tylko" pięciostopniowej mechanicznej skrzyni biegów. Ma 150 KM mocy, przenosi jedynie niewielkie wibracje na kierownicę i od około 1400 obr/min zaczyna chętnie przyspieszać. Producent średnie spalanie określa na 5,6 l/100 km.

Na drodze, nowy Chevrolet jest lepszy od poprzednika pod każdym względem. Nie brakuje mu pewności przy jeździe na wprost z dużymi prędkościami, a przy nagłych manewrach jego nadwozie nie wpada w kołysanie. Panowanie nad autem ułatwia dobry układ kierowniczy z... hydraulicznym wspomaganiem, działającym z przyjemnym, dość wyraźnym oporem. Cruze zmuszany do ostrej szarży po krętym okazuje się mocno podsterowny.

Kokpit auta swoim stylem przypomina najnowsze modele Cadillaca i prezentuje się estetycznie. Obsługa jest prosta, a miły akcent to menu komputera pokładowego w języku polskim. Pozycja za regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicą jest niezła, choć przydałaby się możliwość wysunięcia jej dosłownie o jeden "ząbek" w stronę kierowcy. Materiały i ich spasowanie prezentują się dobrze (w górnej części kokpitu) i przyzwoicie wszędzie tam, gdzie nie spogląda się za często. Duży zakres regulacji foteli sprawia, że z przodu można rozprostować nogi. Z tyłu pod tym względem jest już gorzej, choć i tak na ciasnotę tutaj nie ma co narzekać.

Pierwszy werdykt? Cruze to kawał porządnego auta, mimo że światowego!

DANE TECHNICZNE CHEVROLET CRUZE 1.8 DOHC

DANE TECHNICZNE CHEVROLET CRUZE 1.8 DOHC
Cena60 900 zł
KonkurenciSkoda Octavia, Honda City
Silnikbenzynowy, R4, 1.8
Moc/przy obrotach141 KM/6200 obr/min
0-100 km/h10 s
Prędkość maksymalna200 km/h
Zużycie paliwa6,8 l/100 km
Emisja CO2159 g/km
Silnikpoj. 1796 cm3, 176 Nm przy 3800 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie4-drzw., 5-miejsc. sedan, dł. x szer. x wys. 4597 x 1788 x 1477 mm, rozstaw osi 2685 mm, masa wł. 1290 kg, poj. bagażnika 450 l.


 Tekst: Maciej Struk

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Światowiec. Dopracowany w Europie, produkowany w Korei i sprzedawany pod amerykańską marką. Cruze to najlepszy jak dotąd Chevrolet po tej stronie Oceanu.
    auto motor i sport, 2009-04-25 14:50:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij