Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Chevrolet Spark - Czy zaiskrzy?

Nazywa się Chevrolet Spark i jest następcą Daewoo Matiza.

2008-04-15
Chevrolet Spark W nocy tylne lampy można pomylić z lampami Toyoty Avensis.

Dobrze niegdyś przyjęty kształt nadwozia małego Daewoo został przez Chevroleta nieznacznie zmieniony - ma więcej wyrazistych przetłoczeń, lampy (zwłaszcza tylne) stały się większe. Zmodernizowano zawieszenie przednie i tylną belkę skrętną, która ma obecnie skośnie umieszczone tuleje mocujące, co zapewniło większą stabilność auta. W silnikach zastosowano rozwiązania zmniejszające opory wewnętrzne. To oraz niewielkie zwiększenie ich mocy i poprawienie współczynnika Cx z 0,4 na 0,34 ograniczyło apetyt na benzynę o około 0,4 litra. Nadwozie dostosowano do aktualnych wymogów bezpieczeństwa. 51% blach i kształtek wykonanych jest ze stali o podwyższonej wytrzymałości.

Gruntownie zostało odświeżone wnętrze. Jest plastikowe w jasno szarej tonacji, lecz nareszcie bez odkrytych blach nadwozia. Tablicę przyrządów zmieniono. Przed kierowcą znajdują się jedynie kontrolki , zegary umieszczono centralnie na konsoli środkowej. Ich tarcze mogą być w kolorze niebieskim, zielonym lub pomarańczowym.

W porównaniu z Daewoo Matizem, autko ma więcej (i większych) kieszeni oraz schowków, są nawet takie miejsca, w których można umieścić butelki z napojami. We wnętrzu znajduje się komplet pięciu zagłówków i pasów bezpieczeństwa -ale "pięcioosobowość" auta z powodu małej szerokości jest umowna. Jedynie z przodu na wysokości ramion szerokość wzrosła o kilka centymetrów, wydłużono również siedziska foteli. Pozostałe wymiary wnętrza są takie same jak u poprzednika. Z przodu siedzi się wygodnie, a z tyłu - jedynie gdy znajdą się tam tylko dwie osoby. Plusem auta jest nieco większy bagażnik. Pomimo niewielkiej masy i rozmiarów, Spark może przewieźć aż 475 kilogramów ładunku.

Autko może być napędzane jednym z dwóch silników: trzycylindrowym o mocy 52 KM lub 66-konnym czterocylindrowcem. Słabszy zapewnia osiągi zadowalające jedynie "niespotykanie spokojnych ludzi" i wystarcza do sprawnego przemieszczania się w mieście. Poza nim odczujemy brak mocy, samochód rozpędza się wolno, wzniesienia wyczuwa milę naprzód. Trzeba często się- gać do drążka zmiany biegów. Trochę lepiej sprawuje się czterocylindrowiec, chociaż i on traci animusz w górach.

Zawieszenie skutecznie tłumi nierówności, pewnie trzymając auto na drodze - przy tym zapewnia wystarczający komfort. Spark jest zwrotny, łatwo nim manewrować, zwłaszcza że pomaga w tym seryjne hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Hamulce (z seryjnym ABS-em) nie tracą skuteczności nawet w górach.

Spark jest sprawnym samochodzikiem, który do niedawna nie miałby mocnej konkurencji, teraz lekko nie będzie mu w towarzystwie Pandy, czy na przykład Dacii Logan.

"Iskierka" będzie dostępna w pięciu wersjach wyposażeniowych: Direct, Plus, Star, Elite i Premium. Ma kosztować dużo poniżej 30 000 zł. Już w czerwcu przekonamy się czy ta iskierka wybuchnie rynkowym płomieniem.

DANE TECHNICZNE

Model0.81.0
DANE TECHNICZNE
Model 0.8 1.0
Rodzaj silnika/liczba cylindrów rzędowy/3 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 796 995
Moc silnika kW (KM) 38 (52) 49 (66)
przy obrotach 1/min 6000 5400
Maksymalny moment obrotowy Nm 71,5 91
przy obrotach 1/min 4400 4200
Długość x szerokość x wysokość mm 3495 x 1495 x 1500
Rozstaw osi mm 2345
Pojemność bagażnika l 170/845
Masa własna kg 775-835 795-855
Przyspieszenie 0 - 100 km/h* s 18,2 14,1
Prędkość maksymalna* km/h 145 156
Zużycie paliwa (wg ECE)* l/100 km benzyna 95 benzyna 95
w mieście/poza miastem/średnie 6,9/4,2/5,2 7,2/4,7/5,6

Tekst Bogdan Czajkowski
Zdjęcia Chevrolet

auto motor i sport 5/2005

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nazywa się Chevrolet Spark i jest następcą Daewoo Matiza - w czerwcu nowy maluch trafi do sprzedaży w Polsce.
    auto motor i sport, 2008-04-15 20:34:09
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij