Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Chrysler Crossfire Roadster - Era Chryslera

Chrysler sypie nowościami jak z rękawa. W przeszłość odchodzą czasy, gdy w Europie kojarzony był tylko z jednym modelem - Voyagerem. Teraz idzie w sport i fun; dowodem - Crossfire Roadster.

2008-06-23
Chrysler Crossfire Roadster Na nieco ponad czterech metrach długości pomieszczono to, co dla kierowcy-entuzjasty i jego współpasażerki najważniejsze – dwa wygodne fotele i dynamiczny silnik, w tym wypadku 3,2-litrowy V6 o mocy 218 KM.

auto motor i sport 6/2004

Chrysler i finansowo, i pod względem rozmaitości oferty pozostaje w cieniu Mercedesa - marki należącej do tego samego koncernu. Zmienić to może tylko zapełnianie kolejnych nisz rynkowych, Chrysler przedstawia więc w tym sezonie siedem nowości, a do 2007 r. chce podwoić liczbę swoich modeli dostępnych poza USA.

Crossfire to zgrabny roadster opracowany na bazie pokazanego przed niespełna rokiem coupé. Na nieco ponad czterech metrach długości pomieszczono to, co dla kierowcy-entuzjasty i jego współpasażerki najważniejsze - dwa wygodne fotele i dynamiczny silnik, w tym wypadku 3,2-litrowy V6 o mocy 218 KM. Napędzająca tylne koła aluminiowa jednostka waży tylko 140 kg, czyli jedną dziesiątą tego, ile cały Crossfire Roadster - takie parametry pozwalają rozpędzić nowego Chryslera od 0 do 100 km/h w ciągu 6,5 s i osiągnąć prędkość maksymalną 242 km/h.

Kto chce zakosztować jazdy z taką prędkością, nie powinien jednak otwierać składanego dachu z tkaniny - powyżej 100 km/h w otwartym roadsterze wiatr z niepokojącą siłą zaczyna grasować we wnętrzu. Samo otwieranie dachu wymaga od kierowcy nieco aktywności, co przy współczesnej modzie na dachy otwierające się całkowicie automatycznie daje kierowcy poczucie współ- uczestniczenia w kabrioletowym misterium. Pod dachem, ponad przednią szybą znajduje się spora wajcha, której pociągnięcie i obrócenie (z donośnym chrzęstem) powoduje zwolnienie dachu. Potem trzeba już tylko wciskać guzik, by dach całkowicie schował się w bagażniku, zmniejszając jego pojemność ze 190 do 104 l.

Większa aktywność jest pożądana przy operowaniu drążkiem seryjnej sześciobiegowej skrzyni biegów; miłośnicy świętego spokoju mogą zamówić pięcioprzełożeniowy automat.

Tekst: Roman Skąpski
Zdjęcia: Chrysler

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieDwudrzwiowy, dwumiejscowy roadster, długość x szerokość x wysokość 4058 x 1766 x 1315 mm, rozstaw osi 2400 mm, masa własna 1424 kg, rozkład masy 53% na przód i 47% na tył.
SilnikSześciocylindrowy w układzie widlastym, pojemność skokowa 3199 cm3, moc 160 kW (218 KM) przy 5700 obr/min, maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 3000 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 6,5 s Prędkość maksymalna 242 km/h Śr. zużycie paliwa 10,4 l/100 km
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 106 493 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Chrysler sypie nowościami jak z rękawa. W przeszłość odchodzą czasy, gdy w Europie kojarzony był tylko z jednym modelem - Voyagerem. Teraz idzie w sport i fun; dowodem - Crossfire Roadster.
    auto motor i sport, 2008-06-23 13:25:35
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij