Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Citroën Berlingo i Peugeot Partner – Bliźniaki z Francji

2008-07-11
Citroën Berlingo i Peugeot Partner Uchylna klapa i nisko umieszczona podłoga świetnie sprawdzają się podczas weekendowych wojaży.

KSZTAŁTY I KOLORY

Pomimo że Berlingo i Partner to identyczne konstrukcyjnie bliźniaki jednojajowe, różnią się - i to wyraźnie - wyglądem przedniej części. Citroën wygląda bardziej drapieżnie, Peugeot natomiast utrzymany jest w spokojniejszej stylistyce. Żeby osiągnąć ten efekt, wystarczyły inne malowanie i nieco inna konstrukcja przedniego zderzaka oraz lekko różniące się kształtem reflektory. Berlingo, dzięki wyeksponowaniu osłony chłodnicy, wydaje się wyższy, Partner z kolei, dzięki użyciu ciemniejszych elementów w poziomie, wydaje się samochodem bardziej zwartym i niższym. W wyglądzie przodu nadwozia wiele zależy od koloru blach - im bardziej będą kontrastować z czernią osłony chłodnicy i zderzaka, tym bardziej uwidocznią się różnice. Nie podejmujemy się rozstrzygać, która z propozycji jest ładniejsza. Najlepszym testem będzie zainteresowanie klientów.

Ze wszystkimi jednostkami napędowymi współpracuje, i to dobrze, 5-biegowa mechaniczna skrzynia biegów. Skok drążka może wydawać się przydługi, ale rekompensuje to jego precyzyjna praca.

 

Układ jezdny - zapożyczony z Citroëna C4 Picasso albo, jak woli Peugeot, z "308", a oparty na nowoczesnej płycie podłogowej nr 2 - zapewnia stabilną jazdę w zakrętach. Samochód z dwiema osobami nie jest ani nad-, ani podsterowny, a konstrukcja zawieszenia to udany kompromis pomiędzy komfortem limuzyny a niezbędną sztywnością auta dostawczego. W najlepiej wyposażonych wersjach (Berlingo XTR i Peugeot VTC) zawieszenie jest wzmocnione i podwyższone o 10 cm.

Francuskie bliźniaki w wersji osobowej oferowane są z trzema odmianami wyposażenia. W standardzie (X/Presence) dostępne są m.in. ABS+EBD, dwie poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, czyli przyzwoite minimum w tej klasie. Radio, klimatyzacja manualna, ESP, dodatkowe poduszki i bardzo wiele innych dodatków oferowanych jest od wersji Multispace/Trendy wzwyż.

Ceny obu aut z wyposażeniem standardowym i średnim są identyczne. Różnica pojawia się przy wersjach najlepiej wyposażonych i wynosi, niezależnie od pojemności i rodzaju silnika, 3700 zł na korzyść Peugeota, co wynika jedynie z nieznacznie innego wyposażenia wersji topowej w standardzie.

Ten, komu ceny od 53 400 zł do 78 700 zł za nowe Berlingo i Partnera wydadzą się za wysokie, może skusić się na pierwszą generację tych aut. Berlingo Origin i Partner First pozostaną bowiem w sprzedaży tak długo, jak długo będzie na nie popyt.

Najnowsze dzieło koncernu PSA komfortem nie odbiega już od aut klasy średniej, przewyższając je użytecznością i bijąc na głowę przystępną ceną. Może się podobać, dobrze sprawuje się tak w mieście, jak i na długich trasach, niestraszne mu polne drogi i wąskie zaułki. Jest idealną propozycją dla osób aktywnych i stawiających na użyteczność.

Tekst: Marek Kucharski
Zdjęcia: Citroën, Peugeot

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 56 690 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Stuki w zawieszeniu do tego stopnia że czuje sie jak bym jechał wozem drabiniastym. Auto było 6 razy w serwisie w ciągu 5 miesięcy i nadał stuka. Mam jeszcze na szczęście starszego partnera i wole nim jeździć nie wiem co zrobić z tym faktem.Ostrzegam proszę dobrze się zastanowić zanim się kupi.
    ~Grzegorz, 2008-12-28 13:14:01
  • avatar
    zgłoś
    Panie Marku, stek BZDUR Pan napisał.Po pierwsze to nie o 10 cm a o 10mm !!! ma podwyższone zawieszenie, po drugie jak skrzynia działa precyzyjnie to chyba Pana era zatrzymała sie na trabancie. Jedyną prawdą jest to, że auto fajnie sie spisuje w "terenie"(las, łąka itp)Kolejną bzdurą jest to że Berlingo ORIGIN, Partner ma się tak zwać, a Berlingo ma być FIRST.Trzeba testować a nie przeklepywać !!!!!!!!!
    ~Sebastian vtc, 2008-08-11 23:15:44
  • avatar
    zgłoś
    Kolejny "tester", który przedrukował teksty reklamowe od producentów a autem nie jezdził.Gdyby jezdził wiedziałby że zawieszenie stuka na nierównościach, że jednak czuc ze to VAN na długich wybojach - buja itd...
    ~Edek, 2008-08-02 17:13:16
  • avatar
    zgłoś
    Drugie wcielenie Berlingo i Partnera. Obydwa vany dzisiaj bardziej przypominają auta klasy średniej niż blaszaki, z których się wywodzą.
    auto motor i sport, 2008-07-04 10:52:27
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij