Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Citroen C1: Tu liczy się styl

Takie auta kupuje się sercem a nie głową – C1 jest małe i nietanie, ale za to ładne i stylowe. Pierwsza jazda wersją 1.2 PureTech 82.  

Szymon Piaskowski 2014-09-01

Nie waży nawet tony (956 kg), plastiki we wnętrzu są w większości twarde jak skała, a do bagażnika nie zmieści się więcej niż widać na zdjęciu poniżej. Jeśli chciałbyś zabrać kumpli na wycieczkę i zaproponujesz im miejsce z tyłu – uciekną w popłochu, bo miejsca na kanapie jest tyle, że wytrzymać można tylko na krótkiej trasie. Jakby tego było mało, Citroën C1 z mocniejszym silnikiem (czyli 1.2, uzyskującym 82 KM) i z otwieranym elektrycznie dachem kosztuje około 50 tys. zł. Małe, drogie szaleństwo.

Zgoda, dla rodziny (zamożnej) C1 może być drugim lub trzecim samochodem. Ale dla młodej pary albo osób, które przeważnie jeżdżą w pojedynkę mała „cytryna” nadaje się idealnie. W mieście czuje się jak ryba w wodzie, a z 82-konnym silnikiem zachowuje się jak szczeniak, który tylko czeka, by go spuścić ze smyczy. Przyczepić się można jedynie do kiepskiej izolacji dźwięków wydawanych przez trzy cylindry i do wibracji. C1 nadrabia za to bardzo żwawym przyspieszeniem.

W dodatku dzięki małemu promieniowi skrętu (4,8 m) auto bardzo zwinnie wciska się w ciasne miejsca a parkowanie nim to pestka – nie ma sensu zamawianie kamery cofania (zależnie od wersji – za 3000, 2000 lub za 800 zł). Warto pobawić się za to konfiguracją „opakowania” i wnętrza – wybierać można m.in. kolor wstawek na konsoli (czerwony lub biały) oraz obudowy lusterek (czarne, srebrne, czerwone lub chromowane). Poziomy wyposażenia są cztery – Start, Live, Feel i Shine. Cena wersji podstawowej z silnikiem 1.0 VTi o mocy 68 KM wynosi 35 700 zł. 

 

Dane producenta Citroen C1 Feel Airscape Puretech 82
Cena 49 900 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R3
Pojemność skokowa 1199 cm3
Moc maks./przy obrotach 82 KM/5750 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 116 Nm/2750 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 10,9 s
Prędkość maksymalna 170 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,3 l/100 km
Emisja CO2 99 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 3466 x 1615 x 1480 mm, rozstaw osi 2340 mm, masa własna 956 kg, dopuszczalna ładowność 265 kg, poj. bagażnika 196/780 l, pojemność zbiornika paliwa 35 l.

Naszym zdaniem

Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”

U nas raczej przegra z używanymi autami. A szkoda, bo C1 sprawia, że ulice wyglądają bardziej sympatycznie.
To polubisz - USB i aux-in
Obok gniazdka zapalniczki w C1 mamy możliwość podłączenia pendrive’a czy iPoda z muzyką.
Tego nie - spore "kółko"
Za duża (mocno plastikowa) kierownica nie pasuje do charakteru auta, C1 traci przez nią na poręczności.
Szymon Piaskowski
amis
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 44 490 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Citroen C1 po liftingu nie jest tani, ale za to bardzo stylowy. Jest dla kogoś kto kupuje bardziej sercem niż rozumem. Po raz pierwszy jeździmy wersją 1.2 PureTech 82.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-09-01 12:26:08
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij