Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Citroën C3 Picasso – Wrzuć na luz

2009-03-17
Citroen C3 Picasso Więcej z takiej powierzchni wycisnąć się już nie da - Citroen napompował małego C3 Picasso na maksa i urządził jak prawdziwego vana. 

Będzie inaczej

Od wizytówek i długopisów po wygląd salonów, jakość obsługi i gamę samochodów - Citroën się zmienia. Na razie widać to jedynie po "miękkich", nieco zaokrąglonych kształtach citroënowskiego logo, ale już za rok pojawi się w ofercie pierwszy model premium z nowej gamy DS. W segmentach B, C i D Citroën będzie miał auta (DS3, DS4 i DS5), które stylem, prestiżem i możliwością indywidualizacji wyglądu będą radykalnie różniły się od modeli popularnych.

Gdyby w trakcie transportu ładunku o sporych rozmiarach standardowa długość bagażnika okazała się o kilka centymetrów za mała, żeby domknąć pokrywę, tylną kanapę lub jedną z jej części można przesunąć do przodu w zakresie do 15 cm. Po przesunięciu całej kanapy pojemność bagażnika wzrasta z 385 l do 500 l. W razie przewozu pralki lub biurka jednym ruchem ręki tylne fotele można złożyć, uzyskując wielki przedział bagażowy o płaskiej podłodze. Tylna półka, z którą zazwyczaj w takim wypadku nie wiadomo co zrobić, mieści się w schowku pod podłogą bagażnika. Na co dzień, jeżeli bagażnik wykorzystuje się do przewozu przedmiotów o małych gabarytach, podłoga może znajdować się w górnym położeniu - na równi z jego krawędzią. Wówczas, pod podłogą zyskuje się spory schowek na drobiazgi. Gdy pojawia się potrzeba chwilowego zwiększenia wysokości bagażnika, podłogę można umieścić w dolnym położeniu, zyskując kilka centymetrów.

Z czterech oferowanych do C3 Picasso silników w zupełności wystarczającym na co dzień do miasta oraz na trasę jest już podstawowy 1,4-litrowy, benzynowy o mocy 95 KM. Pozostałe są nieco większe (1,6 l), wśród nich dwa mocniejsze (110 KM i 120 KM) i - z pewnością - trzeba będzie za nie więcej zapłacić. Warto? Chyba nie, bo C3 Picasso 1.4 VTi w sprincie do setki, który zajmuje 12,2 s, przegrywa z mocniejszymi odmianami o zaledwie sekundę lub o 1,3 s. Niższa o 5 czy 10 km/h prędkość maksymalna też wstydu nie przynosi, bo najmniejszy z vanów Citroëna dozwoloną prędkość 130 km/h osiąga bez problemu, a maksymalnie "wyciąga" nawet 178 km/h.

DANE TECHNICZNE CITROËN C3 PICASSO 1.4 VTI

DANE TECHNICZNE CITROËN C3 PICASSO 1.4 VTI
Cenajeszcze nie oferowany
KonkurenciKia Soul, Opel Meriva
Silnikbenzynowy, R4, 1.4
Moc/przy obrotach95 KM/6000 obr/min
0-100 km/h12,2 s
Prędkość maksymalna178 km/h
Zużycie paliwa6,9 l/100 km
Emisja CO2159 g/km
Silnikpojemność 1397 cm3, 135 Nm przy 4000 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 4078 x 1730 x 1621 mm, rozstaw osi 2540 mm, masa własna 1259 kg, poj. bagażnika 385-500/1506 l.

W czasie jazdy w aucie panuje duży spokój. Przed wtargnięciem do kabiny niemiłych dla uszu szumów toczenia i hałasu powietrza opływającego karoserię skutecznie chronią podwójne uszczelki w drzwiach i nieco grubsze szyby niż stosowane zazwyczaj w małych samochodach. Komfort resorowania i zachowanie na drodze Citroëna C3 Picasso jest jak w samochodach z wyższej półki. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego stara się jak może przekazać kierowcy to, co dzieje się na styku kół z nawierzchnią i wychodzi mu to nawet całkiem nieźle. Zasługa w tym także bezpośredniego przełożenia - niecałych trzech obrotów kierownicą potrzeba, żeby zmienić maksymalny skręt kół od lewej do prawej.

Miło jest pokazać się w BMW - pod warunkiem, że za kierownicą, a nie z tyłu. Przyjemnie jeździ się Porsche do momentu kiedy ma się siłę wstać z fotela, który leży "na ziemi". Można też wrzucić na luz i wybrać takie auto jak Citroën C3 Picasso - porównania z BMW i Porsche nie wygra, ale potrafi bardzo wiele. Szczególnie, w przeliczeniu na złotówki.

Tekst: Maciej Ziemek

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 57 590 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W teście Auto-Świata podobno ciasno z tyłu , silnik 1.4 95 KM nie daje rady, brak kontaktu przednich kół z nawierzchnią.Nie wiem komu wierzyć.Z ceną trzeba poczekać na jesienne promocje.
    ~gonzo, 2009-03-17 15:49:24
  • avatar
    zgłoś
    Jeden za wszystkich. Założenie, żeby być pięknym i bogatym i mieć samochody na każdą okazję jest super, ale z rzeczywistością ma niewiele wspólnego. Większości musi wystarczyć jedno auto. Czy mógłby to być Citroën C3 Picasso?
    auto motor i sport, 2009-03-17 13:26:05
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij