Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Citroën C3 Picasso – styl i praktyczność

C3 Picasso oferuje oryginalny design, wyróżniający auto na drodze oraz rozpieszcza przestronnym wnętrzem i mnóstwem udogodnień.

2011-11-15
Citroën C3 Picasso Dzięki prostopadłościennemu nadwoziu C3 Picasso może zmieścić sporo bagażu

 

C-trójka - mająca w herbie nazwisko wielkiego artysty - to klasyczny przedstawiciel modnych miniaturowych vanów, doskonale wpasowujących się w zatłoczone miejskie arterie. Przy minimalnych gabarytach zewnętrznych oferuje przestronne wnętrze. Prostopadłościenna bryła o miękko zaokrąglonych liniach, z ogromnymi przeszklonymi powierzchniami ułatwiającymi obserwację otoczenia w trakcie jazdy, oraz nowatorski design wyróżniają samochód pośród innych pojazdów.

 

We wnętrzu - z jego wysoko zamocowanymi fotelami - wygodnie można zająć miejsce z przodu i z tyłu. Mocno pochylona przednia szyba i obfitość powierzchni przeszklonych, dzięki którym wnętrze jest znakomicie doświetlone, sprawiają, że kabina wydaje się większa. Wnętrze można dopasować do chwilowych potrzeb, składając i przesuwając fotele i zwiększając tym samym miejsce na bagaż (od 385 poprzez 500 aż do 1506 litrów), co czyni tego malucha bardzo praktycznym autem. Schowków też nie brakuje.

 

CITROËN C3 PICASSO 1.4 VTI

CITROËN C3 PICASSO 1.4 VTI
Cena56 600 zł
KonkurenciKia Venga, Skoda Roomster
Silnikbenzynowy, R4, 1.4
Moc/przy obrotach95 KM/6000 obr/min
0–100 km/h13,9 s
Prędkość maksymalna178 km/h
Zużycie paliwa6,4 l/100 km
Emisja CO2149 g/km
Silnikpojemność skokowa 1397 cm3, maksymalny moment obrotowy 136 Nm przy 4000 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4078 x 1766 x 1631 mm, rozstaw osi 2540 mm, masa własna 1334 kg, poj. bag. 385–500/1506 l, poj. zbiornika paliwa 50 l.

Na drodze Picasso w testowanej 95-konnej wersji nie wykazuje ani zapału do jazdy, ani nie wciąga kierowcy w żadne "gierki". Po prostu, prowadzi się bezproblemowo, umiarkowanie wychylając się przy tym na zakrętach, mimo znacznej wysokości nadwozia (ponad 1,6 m). Zasługa w tym dość sztywno zestrojonego zawieszenia, co nie poprawia komfortu resorowania, ale też nie sprawia, że każdą nierówność od razu czuć we wnętrzu. Rozczarowuje silnik, który mimo 95 KM nie rozpieszcza osiągami i lubi się "napić". Poza tym, przy wyższych prędkościach jazdy jest głośny, co utrudnia swobodną rozmowę w kabinie.

Mały Citroën jest ciekawą propozycją dla młodych ludzi szukających przestronnego miejskiego samochodu o niedużych gabarytach, którego wnętrze łatwo dostosować do zróżnicowanych potrzeb. Niestety, w tej klasie aut dość ważnym argumentem jest cena, za sprawą której małe Picasso - bogato zresztą wyposażone - przegrywa z konkurentami.

Tekst i zdjęcia Jacek Hanusz
Amis 11/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 57 590 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Myślałem, że mówisz o gromadzącym się brudzie na karoserii.
    ~Samuraj, 2011-11-17 11:59:24
  • avatar
    zgłoś
    Czarny perłowy lakier = rysy do sześcianu
    airmatic, 2011-11-17 11:39:38
  • avatar
    zgłoś
    Tzn.?
    ~Samuraj, 2011-11-17 01:55:32
  • avatar
    zgłoś
    Do pierwszego mycia
    airmatic, 2011-11-17 01:53:46
  • avatar
    zgłoś
    Chyba trochę przesadzasz - w czerni nie jest tak tragicznie.
    ~Samuraj, 2011-11-17 01:51:49
  • avatar
    zgłoś
    Z jednej strony to dobrze, że styliści Citroena wyznaczają i podtrzymują język designu. Szkoda tylko, że ja nie mogę zrozumieć doboru kolorystyki nadwozia. Ogólnie prawie w każdej barwie jakaś część auta wygląda niepoważnie - a w najbardziej optymalnej, czerwonej, nie podoba mi się przód
    airmatic, 2011-11-17 00:04:44
  • avatar
    zgłoś
    C3 Picasso oferuje oryginalny design, wyróżniający auto na drodze oraz rozpieszcza przestronnym wnętrzem i mnóstwem udogodnień.
    auto motor i sport, 2011-11-15 09:40:00
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij