Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Citroen C4: Francuski a zwyczajny

Citroen przyzwyczaił nas do "inności". Francuskie auta szokują designem i rozwiązaniami. Testowanego przez nas Citroena C4 odebraliśmy bardzo zwyczajnie, co nie znaczy negatywnie. Na szczególną pochwałę zasługuje nowy silnik 1.2 e-THP. 

2015-03-18
Citroen C4 Dzięki silnikowi z turbosprężarką C4 jest żwawe, ale miękkie zawieszenie nastraja do spokojnej jazdy

Bez charakterystycznych jak w C4 Picasso piętrowych świateł z przodu, plastikowych ochraniaczy nadwozia z boku czy kanapy zamiast dwóch osobnych foteli (jak w Cactusie) Citroën C4 wygląda w środku i na zewnątrz tak zwyczajnie jak auto niemieckie. Z francuskich smaczków do wnętrza udało się przemycić jedynie oryginalne (na szczęście czytelne) zegary oraz ogromną (ale działającą lekko) spłaszczoną u dołu kierownicę.

Aby poczuć francuskie korzenie C4, trzeba wybrać się nim na najbardziej nierówną drogę w okolicy – tam na pewno docenisz kanapowy charakter zawieszenia, które miękko i bez dobijania połyka większość dziur. Nie myśl jednak, że w zakrętach auto traci rezon – owszem, kierownica daje marne pojęcie o tym, co dzieje się z kołami, nadwozie ugina się, ale C4 dzielnie trzyma się kursu, wykazując się łatwą do opanowania (poprzez odjęcie gazu) podsterownością. Zero strachu, choć „cytryna”, ze względu na wyżej opisane zawieszenie i miękkie (ale wygodne, z regulacją lędźwiową) fotele, skłania do spokojnego przemieszczania się.

Same pochwały należą się 3-cylindrowemu silnikowi, który nienatarczywym dźwiękiem i małymi wibracjami maskuje brak jednego cylindra, w normalnym użytkowaniu jest oszczędny i żwawy. Tradycyjnie dla Citroëna, rabaty „na dzień dobry” są spore i wersję Selection 1.2 e-THP można kupić już za 62 400 zł. Po francusku i zwyczajnie.


Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”

W ogóle to bardzo dobre auto, w szczególe – niewiele gorsze. Nowy silnik to niezły powód, żeby przypomnieć sobie o C4.
To polubisz - silnik
Zaskakująco dobrze wyciszony (jak na trzycylindrowca), chętnie wspina się na obroty i potrafi być oszczędny.
Tego nie - podłokietnik
Kiedy go wysunąć do przodu, podłokietnik często nie zostaje w tej pozycji i cofa się. To wyjątkowo irytuje.

 

Dane producenta Citroen C4 1.2 e-THP Selection
Cena 75 300 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 1199 cm3
Moc maks./przy obrotach 130 KM/5500 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 230 Nm/1750 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 11,9 s
Prędkość maksymalna 199 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,8 l/100 km
Emisja CO2 110 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4329 x 1789 x 1489 mm, rozstaw osi 2608 mm, masa własna 1280 kg, pojemność bagażnika 380/1183 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l
 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 59 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, suv-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>W przeciwieństwie do swoich krewniaków Citroën C4 chce zdobyć klientów normalnością, a od niedawna również nowym benzynowym silnikiem turbo – 1.2 e-THP.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/testy/Citroen-C4-Francuski-a-zwyczajny,19272,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-03-18 12:38:01
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij