Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Citroen C4 Picasso: Mr. gadżet

Nafaszerowany elektroniką Citroen C4 Picasso próbuje wyręczyć kierowcę albo przynajmniej wesprzeć go we wszelkich manewrach za kółkiem. A gadżetami uprzyjemniającymi podróż dogania luksusowe limuzyny.  

Adam Majcherek 2013-09-10
Citroen C4 Picasso Wąskie „ślepia”, szewron i wielki wlot powietrza – nie do pomylenia.

Otwierasz drzwi i odpalasz silnik nie wyciągając klucza z kieszeni. To już dość popularne rozwiązanie, ale Picasso dodatkowo potrafi samo wyjechać z miejsca parkingowego. Podczas podróży przypilnuje odległości od poprzedzającego pojazdu, samo będzie przełączać światła mijania na drogowe i podpowie, że w martwym punkcie lusterek wstecznych pojawiło się inne auto. Ostrzegawczo szarpnie pasami, jeśli zaczniesz nieświadomie zjeżdżać z toru jazdy i napnie je, kiedy gwałtownie zahamujesz. Na parkingu samo wjedzie na właściwe miejsce. I przez cały czas będzie masować Ci plecy, podczas gdy Ty będziesz cieszył oczy relaksującą tapetą wgraną na ekran o przekątnej ponad 30 cm. A ekrany są dwa – większy, 12-calowy, zastępujący zegary i mniejszy, dotykowy, o przekątnej 7 cali, za pomocą którego obsługujesz pokładową elektronikę, a nawet klimatyzację.

Nie będziemy się wdawać w dyskusję, czy te elektroniczne cudeńka bardziej wspomagają, czy usypiają kierowcę. Na marginesie: spać na pokładzie C4 Picasso można by bardzo wygodnie, szczególnie na prawym fotelu. Ten nie dość, że – podobnie jak fotel kierowcy – może mieć funkcję masażu i „podwinięte” zagłówki, które podpierają głowę podczas drzemki, dodatkowo jest wyposażony w rozkładany podnóżek.

Komfortowo podróżować będą też pasażerowie na tylnych fotelach – powiększony rozstaw osi „odpowiada” za ponadprzeciętną ilość miejsca na nogi, a same fotele można przesuwać oraz regulować pochylenie ich oparć. Przesuwając fotele, można zmieniać pojemność bagażnika w zakresie od 537 do 630 l, ale w tym ostatnim wariancie pasażerom z tyłu braknie miejsca na nogi. Jednak już podstawowa pojemność robi z C4 całkiem obszerną bagażówkę.

Nowe Picasso wjedzie do salonów jeszcze w te wakacje i będzie oferowane z czterema silnikami 1.6, do wyboru – dwoma benzynowymi (120 i 155 KM) i dwoma wysokoprężnymi (90 i 115 KM) oraz z dwulitrowym 150-konnym dieslem spełniającym normę Euro 6. Po pierwszym spotkaniu najbardziej kibicujemy 115-konnemu HDi. Pozwala na dynamiczną jazdę, a przy tym jest całkiem oszczędny – średnie zużycie paliwa na poziomie niewiele ponad 5 litrów powinno zadowolić najoszczędniejszych.

Citroën C4 Picasso nie jest może tak komfortowy jak legendarne modele z hydraulicznym zawieszeniem, ale z nierównościami na drodze radzi sobie bardzo dobrze. Dzięki masie mniejszej o 140 kg w porównaniu z modelem poprzedniej generacji oraz dzięki umieszczonemu niżej środkowi ciężkości, prowadzi się dużo lepiej niż poprzednik – bardziej jak kompakt niż jak van.

Lista elektronicznych ekstrasów oferowanych do tego modelu jest imponująca, ale są one drogie. Cena C4 Picasso startuje co prawda z poziomu 59 900 zł, ale na dobrze wyposażoną wersję z 12-calowym ekranem panoramicznym czy kamerą cofania trzeba szykować o 21 000 zł więcej. Na świetnie wyposażoną – z asystentem parkowania, fotelami z funkcją masażu i z aktywnym tempomatem – ponad 90 000 zł. A to, jak na niewielkiego rodzinnego vana, jest naprawdę dużo.

Platforma nowych możliwości
Citroen C4 Picasso to pierwszy model zbudowany na modularnej płycie podłogowej EMP2. Kolejnym ma być Peugeot 308, a docelowo będzie powstawać na niej 50% modeli Peugeota i Citroëna, a także kilka General Motors. Stworzenie jednej platformy do budowy samochodów różnych klas pozwala na znaczne obniżenie kosztów projektowania nowych modeli.

 

Dane producenta Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi Attraction
Cena 71 500 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1560 cm3
Moc maks./przy obrotach 115 KM/3600 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 270 Nm/1750–2500 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 11,8 s
Prędkość maksymalna 189 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,0 l/100 km
Emisja CO2 105 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4428 x 1826 x 1613 mm, rozstaw osi 2785 mm, masa własna 1298 kg, dopuszczalne obciążenie 642 kg, pojemność bagażnika 537/1709 l, poj. zbiornika paliwa 55 l.

 


Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”

Citroën C4 Picasso „w realu” wygląda zdecydowanie lepiej niż na zdjęciach. To naprawdę ładne auto!
To polubisz - superfotel
Wyprofilowane zagłówki, czy wysuwany elektrycznie podnóżek – wypróbuj, a nie będziesz mógł się bez nich obejść.
Tego nie - klima na ekranie
Zamiast pokręteł – menu, które wymaga więcej uwagi i przysłania obraz nawigacji. Przesadna nowoczesność.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 59 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, suv-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wygląda kosmicznie, ma technologie rodem z NASA, ale jest tak wygodny jak domowa sofa. Jeździ zresztą podobnie. Pierwsze wrażenia z jazdy Citroenem C4 Picasso z ekologicznym dieslem.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-10-27 09:56:59
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij