Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Citroën C4 – Wiele szumu o nic

C4 bliżej C5. Citroën od zawsze produkował auta o awangardowym stylu. Nie inaczej było z C4. A że moda zmienia się szybko, auto doczekało się plastyki "twarzy".

2008-10-30
Citroën C4 Z przodu mocno upodobnił się do modelu C5. Duży wlot powietrza wygląda jakby C4 chciało połykać asfalt - zwłaszcza z silnikiem 1.6 THP pod maską.

Ekstrawagancki wygląd może przyciągać, ale i odpychać, nie gwarantuje też długiego terminu przydatności. Z C4 czas obchodzi się łagodnie - również dziś auto wygląda nowocześnie i dynamicznie. Kiedy jednak pojawił się większy brat (nowy C5), jego oryginalność przybladła. Teraz styliści zafundowali C-czwórce nowy przód, który dodał jej zadziorności. Auto wygląda jakby rwało się do jazdy, nawet wtedy kiedy stoi. Jedyną, widoczną zmianą z tyłu, i to tylko w wersji Coupé, są białe lampy z krystalicznego szkła.

Pod maskę C4 trafiły dwa niezłe silniki - prosto ze wspólnej fabryki koncernów BMW i PSA. Trochę wstyd, że nie jest to własna konstrukcja Citroëna - wszak ten, przynajmniej w rajdach, udowadnia, że potrafi budować dobre auta i silniki. Pierwszy z silników C4 to wolnossący 1.6 VTI (122 KM); zastosowane w nim rozwiązania techniczne sprawiają, że ma większą wydajność, a w zakresie obrotów od 2500 do 5750 dostępnych jest minimum 90% wartości maksymalnego momentu obrotowego (160 Nm). Drugi to 152-konny 1.6 THP. Połączenie turbosprężarki i kompresora sprawia, że od 1400 obrotów (niemalże od biegu jałowego) aż do 4000 dostępny jest maksymalny moment obrotowy (240 Nm). Auto wyrywa do przodu jak wystrzelone z katapulty i szybko nabiera prędkości. Niestety, jak to z silnikami wykorzystującymi technikę downsizingu bywa, kto chce w pełni korzystać z mocy zapłaci wyższy rachunek na stacji benzynowej. Osiągnięcie deklarowanego przez producenta średniego zużycia paliwa (6,9 l/100 km) jest możliwe, gdy zamiast beztrosko naciskać gaz nieustannie myślimy o oszczędności.

Wewnątrz zmiany są czysto kosmetyczne: inne tapicerka, tworzywo na kokpicie i obrotomierz - już nie przy kierownicy, lecz na wyświetlaczu centralnym i w dodatku elektroniczno-analogowy. Jeszcze mniej czytelny. Na osłodę Citroën oferuje jedną z tańszych fabrycznych nawigacji satelitarnych. Kosztuje 3500 złotych, ma kolorowy wyświetlacz i nawet na największym odludziu nie ma kłopotów z orientacją w terenie.

Tekst: Michał Hutyra

DANE TECHNICZNE CITROËN C4 1.6 THP

DANE TECHNICZNE CITROËN C4 1.6 THP
Cena81 900 zł
KonkurenciKia Cee'd, Opel Astra
Silnikbenzynowy, turbo R4, 1.6
Moc/przy obrotach152 KM/5800 obr/min
0-100 km/h8,4 s
Prędkość maksymalna212 km/h
Zużycie paliwa6,9 l/100 km
Emisja CO2164 g/km
Silnikpojemność 1598 cm3, 240 Nm przy 1400- 4000 obr/min, skrz. bieg. 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 4275 x 1773 x 1458 mm, rozstaw osi 2608 mm, masa wł. 1276 kg, poj. bagażnika 320 l.


Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 59 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, suv-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    C4 bliżej C5. Citroën od zawsze produkował auta o awangardowym stylu. Nie inaczej było z C4. A że moda zmienia się szybko, auto doczekało się plastyki „twarzy".
    auto motor i sport, 2008-10-30 09:35:24
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij