Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Citroen C4: Wietrzyk zmian

Citroën odświeżył C4 – z zewnątrz zmieniło się tyle co nic, w środku odrobina, a pod maskę trafiły nowe silniki. Być może to ostatnie podrygi przed zakończeniem produkcji modelu.  

Adam Majcherek 2015-05-25
Citroen C4 Jedyne, co odróżnia C4 po liftingu od starszej wersji to układ elementów pod kloszami świateł

Zmian widocznych gołym okiem jest niewiele – przeprojektowano wnętrza reflektorów i tylnych lamp, dodano dwa nowe kolory nadwozia, w kabinie pojawił się 7-calowy ekran dotykowy i (opcjonalnie) system uruchamiania auta za pomocą przycisku na tunelu środkowym. Jednak to wystarczyło, by „nowe” C4 postawione obok „starego” faktycznie prezentowało się bardziej świeżo.

Jeździliśmy autem z silnikiem 1.2 o mocy 130 KM z nową, sześciobiegowa przekładnią automatyczną. To jedna z sześciu nowych jednostek napędowych, które spełniają wymogi normy Euro 6 i będą od teraz dostępne w C4. 230 Nm momentu obrotowego, dostępnych już przy 1750 obr/min, sprawia, że C4 potrafi być całkiem żwawym autem, pozostawiając zużycie paliwa na akceptowalnym poziomie – kilkugodzinną przejażdżkę skończyliśmy ze średnim wynikiem 6,9 l/100 km.

Według nas niewielkie zmiany stylistyczne mogą zwiastować koniec produkcji tego modelu – auta marek PSA (Citroën, Peugeot, DS) mają się uzupełniać, a nie konkurować ze sobą. Mając znakomitego Peugeota 308, niezłego Citroëna Cactusa i świetnie sprzedające się C4 Picasso, PSA zdaje się nie potrzebować zwykłego C4.


Adam Majcherek - redaktor auto motor i sport

Komfortowy, dopracowany, przestronny kompakt pełen sprawdzonych rozwiązań. Jeśli nie oczekujesz sportowych wrażeń – warto rozważyć.
To polubisz - ekran dotykowy
C4 oparł się trendowi na przesadną tabletoizację – jest ekran dotykowy, ale przyciski zostały tam, gdzie ich miejsce.
Tego nie - asystent pasa ruchu
Wibracje siedziska, gdy najedziesz na linię na asfalcie, są denerwujące. Na szczęście można je wyłączyć.
Dane producenta CITROËN C4 SHINE PURETECH 130 S&S EAT6
Cena 85 800 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R3
Pojemność skokowa 1199 cm3
Moc maks./przy obrotach 130 KM/5500 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 230 Nm/1750 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 10,9 s
Prędkość maksymalna 197 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,9 l/100 km
Emisja CO2 113 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4329 x 1789 x 1498 mm, rozstaw osi 2608 mm, masa własna 1315 kg, pojemność bagażnika 408/1183 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.
 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 59 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, suv-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Citroen C4 po liftingu zmienił się bardzo niewiele. Z zewnątrz zmiany są praktycznie niewidoczne, ale pod maską już tak. Jeździmy wersją PURETECH 130 z nowym automatem.</p><br /><br /><a href="/testy/Citroen-C4-Wietrzyk-zmian,19825,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-05-25 11:37:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij