Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Citroën C5 - W rytmie techno

Citroën C5 nie zmienił się tak radykalnie jak zapowiadano. Jeździliśmy wersją 2.0 HDi wyposażoną w nowatorskie, dwufunkcyjne reflektory ksenonowe i system AFIL.

2008-05-06
Citroën C5 Po zmianach na zewnątrz auto ma teraz bardziej wyrazisty charakter, natomiast odnowienie wnętrza służyło nadaniu mu większej elegancji.

auto motor i sport 1/2005

Dla niektórych to zbawienie, dla innych przekleństwo. Na szczęście, system AFIL - ostrzegający o przekroczeniu linii, które wyznaczają pas ruchu - można odłączyć. Od kierowcy zależy, czy chce być powiadamiany - wibracjami w fotelu - o konieczności używania kierunkowskazów, czy nie. Ponieważ alarm o przekroczeniu linii uaktywnia się powyżej 80 km/h, w mieście można śmigać pomiędzy pasami bez kuksańców wymierzanych przez fotel.

Na trasie trzeba uważać, bo można oberwać. W normalnych warunkach drogowych system działa bez zarzutu, ale w naszych bywa albo nadgorliwy, albo w ogóle "nie widzi" pasów. Nie ma się co dziwić. Jeżeli z trudem dostrzega je kierowca, bo został po nich tylko cień, nie wykrywają ich też czujniki podczerwieni, umieszczone pod zderzakiem.

Inna nowinka techniczna, która debiutuje w odświeżonym C5 - kierunkowe, dwufunkcyjne reflektory ksenonowe - spisuje się bez niespodzianek. Sterowany elektroniką reflektor - wyposażony w obracany w płaszczyźnie poziomej moduł, który obejmuje zarówno światła mijania, jak i drogowe - oświetla te partie zakrętów, których nocą przy zwykłych światłach w ogóle nie widać. Rewelacja, chociaż wymaga przyzwyczajenia. Światła, które podążają w ślad za kierownicą, mogą początkowo wzbudzać u kierowcy pewne zdziwienie.

Techniczne odświeżenie modelu C5 to nie wszystko. Po zmianach na zewnątrz auto ma teraz bardziej wyrazisty charakter, natomiast odnowienie wnętrza służyło nadaniu mu większej elegancji.

Dzięki hydropneumatycznemu zawieszeniu, flagowy model Citroëna wciąż odznacza się wysokim komfortem resorowania i niezłymi właściwościami jezdnymi. Flagowy jeszcze przez chwilę. W przyszłym roku pojawi się przecież następca XM-a, czyli C6.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieDługość x szerokość x wysokość 4745 x 1780 x 1476 mm, rozstaw osi 2750 mm, masa własna 1573 kg, dopuszczalna ładowność 445 kg.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, pojemność skokowa 1997 cm3, maks. moc 100 kW (138 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy 320 (340) Nm przy 2000 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s Prędkość maksymalna 200 km/h Średnie zużycie paliwa 6,0 l/100 km
Cena (2.0 HDi Exclusive)111 000 zł

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Tomasz Jaźwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 105 590 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Citroën C5 nie zmienił się tak radykalnie jak zapowiadano. Jeździliśmy wersją 2.0 HDi wyposażoną w nowatorskie, dwufunkcyjne reflektory ksenonowe i system AFIL.
    auto motor i sport, 2008-05-06 20:34:41
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij