Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Citroën C6 V6 HDI – patrz w serce

Citroën za 278 000 zł?! Tego nie da się ogarnąć rozumem. Obok auta za niecałe 35 tys. zł, w salonie Citroëna może stać 241-konne C6 V6 HDi - samochód z innej bajki i tak też trzeba go traktować.

2010-03-16
Citroën C6 Dni Citroëna C6 są policzone – auto nie będzie miało bezpośredniego następcy

 

Niewielu jest na świecie producentów samochodów, których oferta modeli wygląda tak okazale jak u Citroëna. Po co firmie, która żyje z masowej sprzedaży popularnych aut taki "wynalazek" jak C6? Z pewnością nie dla liczby sprzedanych egzemplarzy, a to oznacza, że dla nadzwyczajnego zysku też nie. Dla prestiżu? Raczej nie, bo od dawna samochody Citroëna nie uczestniczą w tym wyścigu, chociaż nowa linia DS ma to zmienić. Jeśli jednak do salonu samochodowego francuskiej marki z tradycjami w konstruowaniu awangardowych samochodów trafi klient, który zechce zapłacić za wyjątkowe auto furę pieniędzy, dlaczego nie dać mu takiej szansy? Nie każdy kogo stać na zakup samochodu za blisko 300 tysięcy złotych musi marzyć o Audi, BMW, Mercedesie czy też o Jaguarze i Lexusie. Co wtedy?

 

CITROËN C6 V6 HDI

CITROËN C6 V6 HDI
Cena 278 000 zł
KonkurenciAudi A6, Jaguar XF
Silnikdiesel, V6, 3.0, biturbo
Moc/przy obrotach241 KM/3800 obr/min
0-100 km/h8,5 s
Prędkość maksymalna235 km/h
Zużycie paliwa7,4 l/100 km
Emisja CO2195 g/km
Silnikpoj. 2992 cm3, 450 Nm przy 1600 obr/min, skrzynia biegów 6A, napęd na przednie koła.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, dł. x szer. x wys. 4908 x 1860 x 1464 mm, rozstaw osi 2900 mm, masa własna 1948 kg, pojemność bagażnika 421 l.

Wtedy może wybrać uzbrojonego we wszystkie wynalazki najnowszej techniki i ociekającego komfortowo-luksusowym wyposażeniem Citroëna C6, w wypadku którego stosunek ceny do wyposażenia wypada bardzo korzystnie. Lista wyposażenia seryjnego C6 w najdroższej wersji nie ma końca i obejmuje takie elementy, jak na przykład kierunkowe reflektory biksenonowe, boczne poduszki powietrzne z tyłu, elektrycznie regulowane fotele z przodu, nawigację satelitarną z dużym kolorowym wyświetlaczem, head-up display czy lakier metalizowany. O bogactwie wyposażenia seryjnego C6 najlepiej świadczy fakt, że na liście płatnych dodatków znajdują się jedynie dwie pozycje.

Od niedawna, do tego wszystkiego Citroën "dorzuca" do C6 mocnego, sześciocylindrowego, widlastego diesla biturbo, który niemal dwutonową limuzynę rozpędza do setki w 8,5 sekundy i na trasie potrafi zadowolić się zużyciem paliwa na poziomie jedynie 7 l/100 km. 241 KM i 450 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 1600 obr/min, w połączeniu z sześciostopniową przekładnią automatyczną czynią jazdę Citroënem C6 nie tylko bardzo sprawną, ale i ponadprzeciętnie wygodną.

Nad komfortem podróżowania czuwa hydropneumatyczne zawieszenie, które filtruje nierówności tak skutecznie, że łatwo zapomnieć o tym, że samochód styka się kołami z jezdnią. Na nadwozie nie są przenoszone i nie docierają do pasażerów nie tylko drobne, ale i duże nierówności nawierzchni. Potężny rozstaw osi, wynoszący 290 cm, sprawia, że nadwozie "C-szóstki" z trudem wpada w nieprzyjemne podłużne kołysanie. Na boki też niemal się nie przechyla. Komfortu na takim wysokim poziomie jak w limuzynie Citroëna nie potrafi zapewnić żaden z jego cenowych rywali. Za to bardzo podobnie zachowuje się w czasie jazdy... Citroën C5, który z identycznym silnikiem kosztuje o blisko 100 tys. zł mniej niż C6. I jak tu nie kierować się emocjami, jeśli chcemy wybrać właśnie C6?

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 44 490 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Citroën za 278 000 zł?! Tego nie da się ogarnąć rozumem. Obok auta za niecałe 35 tys. zł, w salonie Citroëna może stać 241-konne C6 V6 HDi - samochód z innej bajki i tak też trzeba go traktować.
    auto motor i sport, 2010-03-16 11:17:37
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij