Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Citroen DS Inside – misja stulecia

2009-06-19
Citroen DS Inside „Podcięty" środkowy słupek wzorowany na płetwie, oczywiście rekina, plus czarny słupek z przodu i ukryty za szybą tylny - efekt jest taki, że dach zdaje się wisieć w powietrzu.

Butik w aucie

Od kiedy szefem działu "kolorów i materiałów" w Centrum Stylu Citroëna jest Olivier Daillance - który wcześniej pracował w fi rmie Louis Vuitton, produkującej ekskluzywną galanterię skórzaną - szczególnie wnętrza nowych modeli Citroëna prezentują się wytworniej niż dotychczas. W kabinie topowej wersji C5, czy w DS Inside dominuje skóra, pokrywająca nie tylko fotele, ale również deskę rozdzielczą, konsolę środkową, czy tapicerkę drzwi.

Kierowca "kontaktuje się" z autem za pośrednictwem dość małej, grubej i nieco spłaszczonej u dołu kierownicy. Jej wewnętrzną dolną część wyłożono prawdziwym metalem, a nie tanią podróbą. Całość prezentuje się na tyle zachęcająco, że aż chce się kierownicę złapać i nie wypuszczać z rąk. Za nią znajdują się trzy okrągłe zegary, każdy w osobnej wnęce oprawionej chromem. Analogowemu obrotomierzowi i prędkościomierzowi towarzyszy spory ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Znacznie większy, kolorowy, dedykowany nawigacji znajduje się na środku deski rozdzielczej. Centrum informacyjne DS-a prezentuje się - podobnie jak w Mini - nieco gadżeciarsko, ale pasuje do wizerunku modelu.

Wielki wlot powietrza, napompowane nadkola i dynamiczna sylwetka ze środkowym słupkiem w kształcie płetwy rekina zdradzają zapał małego Citroëna do dobrych osiągów. Płyta podłogowa, zapożyczona od kuzyna - Peugeota 207 - daje pojęcie o tym, jak może jeździć Citroën DS3 i jakiej jest wielkości. Samochód ma około czterech metrów długości, ponad 1,7 metra szerokości, blisko 1,5 m wysokości, a jego rozstaw osi powinien mierzyć dokładnie 2,54 m, czyli identycznie jak w "207" i w Citroënie C3 Picasso, który też korzysta z płyty podłogowej małego Peugeota. Bagażnik na oko wygląda na spory i ustawny. Jeśli wymiary odziedziczył po "207", może mieć pojemność nawet 270 l. Szkoda tylko, że podłoga bagażnika znajduje się znacznie poniżej krawędzi. Nic nie wskazuje na to, że da się ją zamontować wyżej. W porównaniu z Mini, Citroën DS3 jest więc o ok. 30 cm dłuższy i nieco szerszy. O 7 cm większy rozstaw osi i równie płaski na całej długości dach jak w Mini - pozwalają sądzić, że DS3 jest czteroosobowy nie tylko urzędowo. Bagażnik małego Citroëna klasy premium jest o ponad 100 litrów pojemniejszy niż w Mini.

DANE TECHNICZNE CITROËN DS INSIDE

DANE TECHNICZNE CITROËN DS INSIDE

Cenajeszcze nie ustalona
KonkurenciMini One, Alfa Romeo Mito
Silnikbenzynowy, R4, 1.6
Moc/przy obrotach120 KM/6000 obr/min
0-100 km/hb. d.
Prędkość maksymalnab. d.
Zużycie paliwab. d.
Emisja CO2b. d.
Silnikpojemność 1598 cm3, 160 Nm przy 4250 obr/ min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość około 4 x 1,7 x 1,5 m, rozstaw osi 2540 mm.

 

Ponieważ pod maskę DS-a powędrują jedynie te jednostki napędowe, które gwarantują podobnej klasy osiągi, w gamie silników z pewnością znajdzie się wspólny produkt koncernu PSA i BMW, czyli benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra, oferowany w trzech wariantach mocy (120 KM, 150 KM i 175 KM) oraz jednostka wysokoprężna o takiej samej pojemności i mocy 110 KM. Bardzo możliwe, że do napędu topowej wersji Citroëna DS3 posłuży nowy silnik benzynowy o mocy nawet ponad 200 KM.

Do sprzedaży Citroën DS3 trafi pod koniec 2010 r. Zamówienia będą przyjmowane po oficjalnej premierze auta na salonie we Frankfurcie. Do Polski pierwsze auta przyjadą dopiero w 2011 roku. Na potrzeby modeli linii DS, które będą oferowane równolegle ze standardowymi modelami Citroëna, powstaną w istniejących salonach wydzielone punkty sprzedaży. Ale tylko w nielicznych salonach, których na terenie kraju będzie około 10, a które spełnią surowe wymagania dotyczące lokalizacji, wyglądu, wielkości sprzedaży i jakości obsługi klienta na najwyższym poziomie.

Kolejne modele z gamy DS - DS4 i DS5 - zadebiutują do 2015 r. Pierwszy ma być kontrpropozycją dla aut klasy premium wielkości BMW serii 1, natomiast drugi ma przeciągnąć na stronę Citroëna osoby zainteresowane zakupem na przykład Audi Q5. Plan jest bardzo ambitny. Misja stulecia rozpoczęta. Wszystko po to, aby zdążyć przed 2019 r., w którym wypada setna rocznica istnienia Citroëna.

Tekst: Maciej Ziemek

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 66 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Citroën atakuje segment premium. Prototyp DS Inside pokazuje jak będzie wyglądał najmniejszy z trzech modeli, którymi marka spod znaku szewrona chce uderzyć w producentów drogich samochodów. Na pierwszy ogień poszło Mini.
    auto motor i sport, 2009-06-19 14:31:27
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij