Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Citroën DS5 – jak Audi bądź BMW

Już za chwilę w salonach Citroëna pojawi się kompaktowych rozmiarów crossover DS5 - konkurent Audi Q3 i BMW X1. To już trzeci model z serii "dees", którym Francuzi spróbują zaburzyć porządek świata marek premium.

2011-12-19
Bardzo dobre proporcje nadwozia sprawiają, że DS5 bardziej niż SUV-a przypomina auto o sportowych ambicjach

 

Mały DS3 miał przeciągnąć na stronę Citroëna klientów Mini czy Alfy Romeo. Udało się. Do tej pory na zakup autagadżetu z logo Citroëna zdecydowało się już 135 tysięcy osób. Aż 60% z nich to klienci, którzy do czasu debiutu DS3 nie mieli po co zaglądać do salonów marki spod znaku szewrona. Bardziej funkcjonalny, bo większy i 5-drzwiowy kompakt DS4 miał namieszać w głowach nabywcom kompaktów klasy premium. I miesza, ale na razie z nieco gorszym skutkiem niż DS3. Jak będzie z DS5, który rusza do walki z bardzo silnymi konkurentami, takimi jak Audi Q3 i BMW X1? Nie wiadomo, ale jedno jest pewne, testy porównawcze małych SUV-ów segmentu premium nie będą dalej "obsadzane" wyłącznie autami tych samych, czterech marek - Audi, BMW, Mercedesa i Volvo.

Chociaż z wyglądu DS5 bardziej przypomina samochód w stylu kombi niż crossovera czy nawet SUV-a, zdecydowanie nie jest jedynie lepszą odmianą Citroëna klasy średniej, czyli "C5". Samochodu równie dobrze wykonanego i z tak znakomitych materiałów w gamie Citroëna jeszcze nigdy nie było. Tak dopracowanego w detalach również. To, co obiecuje wyszukany wygląd zewnętrzny, ma kontynuację w kabinie. I nie chodzi tu wyłącznie o premium-detal w postaci stylowego analogowego zegarka (szkoda, że "no name"), ale o wykończenie tapicerki drzwi czy tunelu środkowego elementami wykonanymi z metalu. Takiego samego metalu i zdobionego taką samą techniką (przez wielokrotne polerowanie), jak detale w... Astonie Martinie. Nawet dostawca jest ten sam.

Kabina DS5 oferuje sporo miejsca nie tylko pasażerom przednich, bardzo komfortowych foteli, ale również tym, którym przypadnie w udziale podróż na kanapie z tyłu. Miejsca jest tam sporo i nad głową, i na nogi. Pod warunkiem, że przednie fotele nie są maksymalnie odsunięte do tyłu i opuszczone. Wtedy miejsca na kolana z tyłu nie ma zbyt wiele, a stóp nie da się wsunąć pod fotele. Na szczęście, przy dużym rozstawie osi - wynoszącym aż 2727 mm (w Q3 - 2603 mm; w X1 - 2760 mm) - nawet wysocy pasażerowie podróżujący na przednich fotelach nie muszą wykorzystywać sporej wzdłużnej regulacji do oporu, aby móc niemal rozprostować kolana. Za tylną kanapą wygospodarowano miejsce na pokaźny bagażnik, który liczy 468 l pojemności.

 

CITROËN DS5

CITROËN DS5

KonkurenciAudi Q3, BMW X1
Silnikbenzynowy, R4, 1.6 turbo
Moc/przy obrotach200 KM/5500–6800 obr/min
0–100 km/h8,2 s
Prędkość maksymalna235 km/h
Zużycie paliwa6,7 l/100 km
Emisja CO2155 g/km
Silnikpojemność skokowa 1598 cm3, maksymalny moment obrotowy 275 Nm w zakresie 1700–4500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy crossover, długość x szerokość x wysokość 4530 x 1871 x 1504 mm, rozstaw osi 2727 mm, masa własna 1430 kg, poj. bagażnika 468/1288 l, poj. zbiornika paliwa 60 l.

Do napędu Citroëna DS5 może służyć jeden z czterech silników. Do wyboru są dwie benzynowe jednostki o pojemności 1,6 l i mocy 156 KM lub 200 KM oraz dwie wysokoprężne o mocy 112 KM (1.6) lub 163 KM (2.0). Jest także wersja Hybrid4. Na hybrydowy zespół napędowy DS5 składają się wysokoprężna jednostka o mocy 163 KM, napędzająca koła przedniej osi, i silnik elektryczny o mocy 37 KM, napędzający koła tylnej osi. DS5 Hybrid4 może więc dysponować napędem 4x4, a raczej 2+2.

Z silnikiem o mocy 200 KM pod maską DS5 mknie do przodu bardzo sprawnie, na trasie potrafi zadowolić się zużyciem paliwa na poziomie 7-8 l/100 km i jest bardzo komfortowym środkiem lokomocji. Komfortowym bardziej z uwagi na przepych panujący w kabinie oraz na bardzo niski poziom hałasu we wnętrzu, niż ze względu na zestrojenie zawieszenia.

Tekst Maciej Ziemek
amis 1/2012

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 127 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Aż trudno uwierzyć, że to konkurent dla X1 i Q3, i w tym miejscu należą się gromkie brawa dla inżynierów Citroena, bo stworzyli naprawdę atrakcyjny samochód. Mam tylko nadzieję, że ceny nie będą na poziomie wspomnianych konkurentów, bo może być biednie.
    ~Samuraj, 2011-12-19 17:11:11
  • avatar
    zgłoś
    Już za chwilę w salonach Citroëna pojawi się kompaktowych rozmiarów crossover DS5 - konkurent Audi Q3 i BMW X1. To już trzeci model z serii „dees", którym Francuzi spróbują zaburzyć porządek świata marek premium.
    auto motor i sport, 2011-12-19 08:01:43
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij