Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Co nowego u Porschego

Marka z Zuffenhausen zapowiada intensywny rozwój - w najbliższych latach rodzina modeli wzrośnie do dziewięciu.

2011-07-21
Porsche szykuje spadkobiercę spuścizny po modelu 959 - luksusowego sportowca, który będzie kosztował około 400 tysięcy euro

 

Niemiecki producent chce przez najbliższe cztery lata zaprezentować prezentować co najmniej jeden nowy model na rok. Szef Porsche - Matthias Müller - zapowiada powiększenie rodziny modeli powiększy do dziewięciu - do Boxstera, Caymana, 911, Panamery i Cayenne dołączą kolejne cztery.

Najmniejszym i najtańszym modelem Porsche miałby stać pojazd przygotowany do spółki z Volkswagenem. Miałby być dzisiejszym odpowiednikiem modelu 550 Spyder, którym przed laty jeździł np. James Dean. Pojazd ten dziś można zobaczyć najpewniej w muzeum Porsche, ale nic nie stoi na przeszkodzie by wskrzesić legendę i zaproponować klientom model 551 Spyder. Jeśli rada nadzorcza nie zmieni zdania, taki pojazd mógłby pojawić się na rynku w 2015 roku.

Na drugim końcu listy modeli też planowana jest nowość - najdroższy w ofercie mógłby być następca modelu 959, który w latach 80-ych był najbardziej luksusowym ze sportowców. Szef Porsche uważa, że na rynku jest miejsce na nowy model w cenie około 400 tysięcy euro i zamierza to wykorzystać. Oprócz niego w gamie pojawi się jeszcze mniejsza odmiana Panamery, roboczo zwana Pajun, oraz młodszy krewniak Cayenne - Cajun.

Zmiany dosięgną również samej Panamery. W 2015 roku zadebiutuje kolejna generacja tego modelu. Producent planuje wprowadzenie kolejnej jednostki napędowej - 300-konnego silnika V6 TDI z Audi. Dojdą też nowe wersje nadwozia - pojawi się prawdopodobnie coupe, dwudrzwiowy kabriolet oraz pięciodrzwiowe, można by rzec rodzinne, nadwozie typu shooting brake.

Zanim to nastąpi w 2013 roku Porche pokaże mniejszą wersję Cayenne - Cajun. Auto budowane będzie w fabryce w Lipsku, a technicznie będzie spokrewnione z Audi Q5. Co roku ma być budowanych około 60 tysięcy egzemplarzy, w cenie od około 40 tysięcy euro.

Pod koniec tego samego roku niemiecki producent zacznie dostarczać klientom najbardziej wyjątkowy model ostatnich lat - 918 Spyder. Ten ekologiczny ścigacz, który uważany jest za następcę modelu Carrera GT, wyprodukowany zostanie w liczbie 918 egzemplarzy, każdy w cenie minimum 770 tysięcy euro.

Wcześniej czekają nas jeszcze trzy premiery. Zaczynając od najodleglejszej - na początku 2013 roku pojawi się nowy Cayman z 2,5-litrowym, turbodoładowanym bokserem o mocy około 365 KM. Zanim to nastąpi, w 2012 roku zobaczymy kolejną generację Boxstera, która również ma być wyposażona w tę jednostkę. Ale najbliższą premierą, jakiej się spodziewamy jest prezentacja nowej generacji modelu 911, która będzie mieć miejsce za niecałe dwa miesiące, podczas wystawy we Frankfurcie (IAA). Oczywiście kolejna generacja, oznaczona symbolem 997 nie straci swojej charakterystycznej linii nadwozia. Będzie za to większa - rozstaw osi wzrośnie o 100 milimetrów i bardziej ekologiczna - dzięki 3,4 i 3,8-litrowym bokserom wyposażonym w system start/stop.

Na który z wymienionych modeli czekacie z największą ciekawością?

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 437 830 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Po przeczytaniu artykułu kilka refleksji:- nowa 911 - tka ma być prawdopodobnie oznaczona numerem 991 (wiem, dziwne, ale to jest jak na razie plotka);- 400 tysięcy euro - Jezusie Nazarejski (na ten model czekam jednak chyba najbardziej);- Pajun - ;- ogólnie szykują się ciekawe czasy w historii marki Porsche, a zatem dziękuję za uwagę i czekam jak na razie na IAA.
    ~Samuraj, 2011-07-22 01:00:21
  • avatar
    zgłoś
    Marka z Zuffenhausen zapowiada intensywny rozwój - w najbliższych latach rodzina modeli wzrośnie do dziewięciu.
    auto motor i sport, 2011-07-21 20:58:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij