Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Czytelnicy oceniają – Opel Astra IV

General Motors jakoś przetrwał światowe wstrząsy i kryzys. Opel również ma się nieźle i kontynuuje odmładzanie swoich modeli. Taką odmłodzoną Astrę oceniają nasi Czytelnicy.

2010-11-09

 

Tym razem - po ciekawych, ale mocno niszowych samochodach typu kabriolet Fiata czy ekstrawagancki Peugeot RCZ - zwróciliśmy się do naszych jak zawsze wiernych i niezawodnych czytelników z prośbą o ocenę bardziej rodzinnego i popularnego, takiego "dla wszystkich", samochodu. To przecież takie auta są obiektem realnego zainteresowania, a nie tylko ekscytacji zwykłych ludzi. I takie samochody, dzięki masowej sprzedaży, decydują o "życiu i śmierci" oraz odporności na kryzys wielkich fabryk. Opel Astra to znaczący gracz tak na polskim, jak i na europejskim rynku. Od lat nieprzerwanie obecny na ringu w takim szacownym towarzystwie, jak Volkswagen Golf, Renault Mégane czy Ford Focus, a ostatnio Peugeot 308 czy Kia Cee'd. Przez te lata Astra wydoroślała i wypiękniała. Z bardzo popularnego samochodu dla ludu (z genami Kadetta) powoli stała się autem z żyłką sportu i nutką elegancji. Nasi czytelnicy oceniali wersję może nie najpopularniejszą (turbobenzyniak 1.4), a więc i nie najtańszą, kosztującą 75 000 zł (trochę lepiej wyposażona). A cena zawsze znacząco wpływa na takie oceny.

Opinie naszych Czytelników poznasz przeglądając galerię zdjęć.

Tekst Julian Obrocki,
zdjęcia Mariusz Barwiński
amis 10/2010

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 84 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Akurat design ma tu najmniej do sukcesu, bo pod tym względem Golf powinien być ostatni. ;P Funkcjonalność, przestronność, jakość, wyposażenie i sprawdzona konstrukcja. PS. To już jeden z wielu tematów, w którym debatujemy o VW. ;P
    ~Samuraj002, 2010-11-15 22:42:11
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj002' napisał(-a):W salonie to ja też sobie posiedziałem i zwłaszcza w Insignii dobiła mnie nieco ilość tych przycisków, ale ciekawy design kokpitu spowodował, że przymknąłem oko. Ogólnie to Opel postawił bardziej na wygląd, natomiast Golf ze swoim "szlachetnym" pudełeczkiem na prostotę, która znajduje wielu nabywców.Zastanawia też, czemu to pudełeczko tak dobrze się sprzedaje. Bo... wymyślił go wielki stylista masowej motoryzacji, Giugiaro (Golf "pierwszy"). Wyszło z tego dzieło, ikona motoryzacji (nie mylić z superautem ). Pomyśleć, że jego samochód miał zastąpić legendę motoryzacji, Volkswagena Garbusa. Oto, jak pudełeczko zastąpiło chitynowy pancerz.Za wygląd panującego Golfa odpowiada... wielki Walter da Silva (to ten pan od Alfy 156). "Piątka" była zaś dziełem Murata Gunaka (tego od Peugeota 206).Zatem VW nie szczędzi środków i zatrudnia najlepszych specjalistów (w tym stylistów), stawia im swoje założenia i... zgarnia wszystko
    airmatic, 2010-11-15 21:55:07
  • avatar
    zgłoś
    W salonie to ja też sobie posiedziałem i zwłaszcza w Insignii dobiła mnie nieco ilość tych przycisków, ale ciekawy design kokpitu spowodował, że przymknąłem oko. Ogólnie to Opel postawił bardziej na wygląd, natomiast Golf ze swoim "szlachetnym" pudełeczkiem na prostotę, która znajduje wielu nabywców.
    ~Samuraj002, 2010-11-12 00:16:38
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj002' napisał(-a):Tu pokusiłem się o suchą ocenę, bo nie jeździłem obydwoma, ale Astra stylistycznie jest o niebo ciekawsza.Wsiadłem raz w salonie do Astry IV i do Insignii. Potem przypomniałem sobie, jak znajomy przewiózł mnie ostatnią Vectrą i...... jeśli nawet podobała mi się firmowa deska rozdzielcza najnowszych Opelków, to jej rozbudowana obudowa i twarde tworzywa dyskwalifikują. No i po co ten gąszcz guzików? Wyglądają dobrze na zdjęciach, w reaalu są średnie.Wniosek z posiadówki w nowym Oplu Astrze: nie czułem sie w niej zbyt wygodnie.Niech będzie, że VW i Skody mają proste wnętrza, ale przynajmniej brak udziwnień oznacza pewną swobodę we wnętrzu. Dla mnie Octavia, Civic VIII, Focus II i Golf VI są o wiele bardziej przyjazne. Opel bardziej zostaje w kręgu Mitsubishi Lancera (ten jest w środku bardzo ciasny, z tyłu wręcz nieznośny) i Fiata Bravo (za dużo luzu w nim nie ma)
    airmatic, 2010-11-11 23:21:23
  • avatar
    zgłoś
    Tu pokusiłem się o suchą ocenę, bo nie jeździłem obydwoma, ale Astra stylistycznie jest o niebo ciekawsza.
    ~Samuraj002, 2010-11-10 11:55:25
  • avatar
    zgłoś
    Hehe, przejedź się Golfem i Astrą, to zmienisz zdanie.
    ~Janko, 2010-11-10 08:41:39
  • avatar
    zgłoś
    Na pewno Astra jest lepsza niż odwieczny konkurent pod nazwą Golf, natomiast co z resztą? Astra na pewno jest jednym z najciekawszych stylistycznie hatchbacków.
    ~Samuraj002, 2010-11-09 20:40:11
  • avatar
    zgłoś
    General Motors jakoś przetrwał światowe wstrząsy i kryzys. Opel również ma się nieźle i kontynuuje odmładzanie swoich modeli. Taką odmłodzoną Astrę oceniają nasi Czytelnicy.
    auto motor i sport, 2010-11-09 09:57:13
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij