Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
4.3

DI-D = TDI - Mitsubishi Grandis

Jak wprowadzić do oferty diesla? Stworzyć go od podstaw lub odkupić od konkurencji. Silnik Mitsubishi Grandisa 2.0 DI-D przejęto od Volkswagena.

2005-10-21
Mitsubishi Grandis Samochód ważący aż 1710 kg płynnie przyspiesza i bez trudu dochodzi do deklarowanej przez producenta prędkości maksymalnej (195 km/h).

Teraz, kiedy w wielu krajach Europy rośnie sprzedaż aut z silnikiem Diesla, Mitsubishi nie mogło zbyt długo zwlekać z wyposażeniem modelu Grandis w jednostkę wysokoprężną. Przejęcie dwulitrowego turbodiesla z Volkswagena Tourana nie było więc dziełem przypadku. Przy tym, musiał to być silnik odpowiednio dynamiczny, ekonomiczny i przyjazny dla środowiska naturalnego.

Jednostka napędowa pracująca pod maską Grandisa ma moc 136 KM przy 4000 obr/min i już od 1750 obr/min dysponuje imponującym momentem obrotowym 310 Nm. Ani na autostradzie, ani na krętych górskich serpentynach, w żadnym przedziale obrotów nie brakuje jej mocy. W górach świetnie spisują się nowe, zmodernizowane zawieszenie i układ kierowniczy, zachęcając do bardziej sportowej jazdy. Samochód ważący aż 1710 kg płynnie przyspiesza i bez trudu dochodzi do deklarowanej przez producenta prędkości maksymalnej (195 km/h), w czym pomocna okazuje się precyzyjna, sześciobiegowa skrzynia biegów konstrukcji Mitsubishi. Miłym zaskoczeniem jest niskie zużycie paliwa, nieprzekraczające 7 l/100 km. Jednostka DI-D spełnia, nawet bez filtra cząstek stałych, surową normę czystości spalin - Euro 4. Sam filtr znajdzie się w wyposażeniu na początku 2006 roku. Jedyną zauważalną, a w zasadzie słyszalną, cechą negatywną silnika Grandisa - która zdradza na dodatek jego pochodzenie - jest wyższy niż u konkurentów hałas, jaki emitują pompowtryskiwacze.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Nadwozie5-drzwiowy, 6- lub 7-miejscowy van, długość x szerokość x wys. 4765 x 1795 x 1655 mm, rozstaw osi 2830 mm, pojemn. bagażnika 320/1545 l.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, poj. skok. 1968 cm3, moc maksymalna 100 kW (136 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy 310 Nm przy 1750 obr/min, 6-biegowa skrzynia biegów. Napęd na koła przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s Prędkość maksymalna 195 km/h Średnie zużycie paliwa 6,6 l/100 km
Cena127 990 zł

Wnętrze Mitsubishi Grandisa dostosowano pod względem kolorystyki do gustów Europejczyków - jasnoszare tkaniny zastąpiono czarnymi, a srebrne błyszczące detale zamieniono na matowe tytanowe, dzięki czemu stały się mniej podatne na zabrudzenie, ale bardziej ponure. Wprowadzono również nowe wyposażenie dodatkowe, między innymi ksenonowe reflektory główne, odtwarzacz CD/MP3, siedmiocalowy kolorowy wyświetlacz dotykowy oraz 17- i 18-calowe felgi aluminiowe.

Z pewnością Grandis z silnikiem 2.0 DI-D jest bardziej proeuropejski niż model z silnikiem benzynowym 2.4. Cena modelu na razie nie jest znana, ale powinna być niższa niż Grandisa 2.4. Wiadomo natomiast, że auto będzie w sprzedaży w Polsce pod koniec 2005 roku.

Tekst: Michał Hutyra
Zdjęcia: Mitsubishi

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 102 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jak wprowadzić do oferty diesla? Stworzyć go od podstaw lub odkupić od konkurencji. Silnik Mitsubishi Grandisa 2.0 DI-D przejęto od Volkswagena.
    auto motor i sport, 2008-02-08 11:00:02
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij