Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

DS3 - tu chodzi o styl

Mimo że jest na rynku już sześć lat, wciąż wygląda modnie. Za to niektóre szczegóły zdradzają, że odświeżano go chyba w pośpiechu.

Adam Majcherek 2016-07-08

W trakcie poprzedniego liftingu, w 2014 roku, zmieniono m.in. reflektory DS 3. Teraz styliści dodali autu tzw. double wings – charakterystyczne chromowane obramowanie chłodnicy, które jest znakiem szczególnym większych modeli marki DS.

Nas bardziej od chromowanych ozdób cieszy frajda z jazdy, jaką daje silnik 1.6 THP, mocniejszy o 9 KM od jednostki montowanej w modelu sprzed liftingu, którym jeździliśmy 1,5 roku temu. Jest bardzo dynamiczny, już przy niskich obrotach imponuje momentem obrotowym i nie traci oddechu aż do czerwonego pola na obrotomierzu. DS 3 ma też świetne zawieszenie – dosyć, ale nieprzesadnie twarde i zachęcające do szybszego wchodzenia w zakręty.

Upływ czasu widać za to w kabinie. Na pierwszy rzut oka wnętrze robi znakomite wrażenie, ale po chwili widać, że do dzisiejszych trendów dopasowywano je trochę na siłę. Przykład? Po zamontowaniu dużego dotykowego ekranu styliści nie wiedzieli chyba co zrobić z przyciskami do regulacji głośności i przenieśli je nisko nad dźwignię zmiany biegów; nie jest to funkcjonalne rozwiązanie. Pomiędzy przyciskami a ekranem została półka zbyt płytka, by położyć na niej cokolwiek większego niż monety.

Braki w ergonomii DS 3 nadrabia stylem – aluminiowe dodatki, fotele ozdobnie obszyte skórą (zamontowane wysoko, ale za to bardzo wygodne i dobrze podtrzymujące ciało), dużo lakierowanego na czarno plastiku – żaden niemiecki konkurent nie może się z tym autem równać pod względem fantazyjności wnętrza. Fantazyjna jest również cena – dołóż skórzaną  tapicerkę, a sięgnie prawie 100 tys. zł.

Dane producenta DS3 BE CHIC 1.6 THP 165
Cena 85 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., R4 turbo
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
165 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
240 Nm
1400/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-biegowa przekł. mech.
OSIĄGI
0–100 km/h 7,5 s
Prędkość maksymalna 218 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,6
Emisja CO2 129 g/km
NADWOZIE
3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3948 x 1715 x 1458 mm, rozstaw osi 2464 mm, masa własna 1140 kg, pojemność bagażnika 285/980 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.
Naszym zdaniem
Adam Majcherek redaktor "auto motor i sport"
Jazzy, trendy, premium – taki chce być DS 3, ale w kabinie nie ma gdzie odstawić kubka z kawą. Podobno kierowcy DS-ów robią sobie specjalne przerwy, by napić się kawy i podziwiać swoje auta.
TO POLUBISZ - OSZCZĘDNY SILNIK
Doładowany 1.6 z jednej strony dostarcza emocji, z drugiej – przy spokojnej jeździe może spalić niecałe 6 l/100 km.
TEGO NIE- BŁYSZCZĄCE PLASTIKI
Wymagają szczególnej troski, bo bardzo widać na nich kurz i plamy po palcach, łatwo je też porysować.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 66 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>DS3 jest na rynku od sześciu lat. Mimo młodego wyglądu przyszedł czas na face-lifting. Sprawdzamy, co się zmieniło.</p><br /><br /><a href="/testy/DS3-tu-chodzi-o-styl,22640,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-08 11:36:44
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij