Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Dacia Sandero: Nie rozczaruje

Dacia Sandero, czyli kolejna zwrotka piosenki o tanich samochodach. Oto wrażenia z pierwszej jazdy Dacią.

Roman Popkiewicz 2009-02-11
Dacia Sandero Dacia Sandero

Wizualnie Sandero sprawia najlepsze wrażenie spośród tzw. tanich aut, znacznie lepsze niż bratni Logan. Neutralne proporcje nadwozia, kanciaste kształty, detale w stylu udawanych osłon podwozia (wersja Laureate) sprawiają, że hatchback Dacii wygląda na droższy niż jest. Jeśli zaczepiają Cię kierowcy Passatów pytając z szerokim uśmiechem co to jest, jak jeździ i ile kosztuje, to znaczy, że nie jest źle. Nam zdarzyło się to dwa razy w ciągu paru dni.

O realiach świata Dacii przypomina wnętrze spod znaku staroświeckiej stylizacji, nieświeżego plastiku i przedwczorajszej ergonomii. Za to jakość wykonania jest całkiem porządna. Wielką zaletą kabiny jest spora ilość miejsca i w przedziale pasażerskim, i w bagażniku (320 l), natomiast niewiele dobrego można powiedzieć o fotelach – ma się wrażenie, że łatwo się z nich zsunąć nawet podczas jazdy na wprost.

Pod maską testowego Sandero siedzi spory jak na auto tej klasy benzynowy silnik 1.6 (87 KM). Ze zrozumiałych względów w aucie tego typu chętniej widzielibyśmy coś mniejszego – i Dacia ma w ofercie jednostkę 1.4 (75 KM) – ale Sandero 1.6 kusi ceną, w porównaniu z wersją 1.4 kosztuje bowiem tylko o 1500 zł więcej. Jeśli w wypadku Dacii dynamika jazdy ma dla kogoś grać ważną rolę, warto się szarpnąć na większy silnik – wszystkie sprintersko-dynamiczne sprawdziany Sandero zalicza bowiem z przyzwoitymi wynikami. Można jedynie dyskutować, czy średnie spalanie na poziomie 7,1 l/100 km jest bardzo przeciętne, czy tylko trochę. Pod względem osiągów hatchback Dacii nie zachwyca drogą hamowania – 41 metrów na zimnych i 43 metry na rozgrzanych hamulcach.

Kierowcy, którym w zakrętach uda się nie spaść z fotela stwierdzą, że – pomimo przechyłów nadwozia, układu kierowniczego o mdłej precyzji i silnej tendencji do podsterowności – Dacia całkiem nieźle trzyma się drogi. Nie jest to samochód, który w pierwszej kolejności zabrałbyś na ulubiony kawałek drogi, ale jak na auto za niewiele ponad 30 tysięcy złotych, Sandero potrafi całkiem sporo. Z kolei na autostradzie okaże się, że wnętrze jest wyciszone bardzo „niedrogo”.

Werdykt po krótkim teście? Jak w wypadku każdego tak zwanego taniego auta, wiele zależy od tego, czego się spodziewasz. Otóż Dacia Sandero nie rozczaruje nawet kiedy oczekiwania są wysokie. A o mało którym samochodzie można to powiedzieć.

 

Dane producenta Dacia Sandero 1.6
Cena 31 400 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maks./przy obrotach 87 KM/5500 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 128 Nm/3000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 12,0 s
Prędkość maksymalna 174 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 7,1 l/100 km
Emisja CO2 170 g/km
Nadwozie
5-drzw., 5-miejsc. hatchback, dł. x szer. x wys. 4020 x 1746 x 1534 mm, rozstaw osi 2589 mm, masa wł. 1111 kg, poj. bagażnika 320/1200 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 950 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Strasznie późno ten przedruk :pinch:

    airmatic, 2014-11-26 19:28:28
  • avatar
    zgłoś
    Dacia Sandero, czyli kolejna zwrotka piosenki o tanich samochodach. Oto wrażenia z pierwszej jazdy Dacią.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-11-26 15:45:00
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij