Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Dała radę! Skoda Fabia II

Skoda liczy na to, że Fabia II przynajmniej powtórzy sukces poprzedniczki. A jak nowe auto spisuje się w czasie eksploatacji? Oto pierwsza część testu na dystansie 50 tysięcy kilometrów.

2008-01-17
Test długodystansowy Skody Fabii Przed Fabią jeszcze ta większa część testu zaplanowanego na 50 tysięcy kilometrów.

Wiadomo, że w nowej Skodzie Fabii technicznie niewiele się zmieniło. Ta sama płyta podłogowa, sprawdzone zawieszenie i jednostki napędowe oraz zmienione nadwozie, rozmiarami tylko minimalnie różniące się od karoserii poprzednika.

Długodystansowa Fabia trafiła do nas z 7 386 km na liczniku, niemal dokładnie w środku wakacji. Pod maską silnik 1.6 16v, najmocniejszy w gamie (moc identyczna jak ta, jaką dysponuje 1.9 TDI), a we wnętrzu - bardzo bogate wyposażenie. Wersja Comfort, której koła wręcz rozjeżdżają się na boki od całej masy silniczków elektrycznych, została uzupełniona w naszym egzemplarzu o takie m.in. gadżety, jak zmieniarka płyt CD (1 300 zł), elektrycznie otwierane szyby tylne (750 zł), czy przednie reflektory projekcyjne i lampy przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów (1 100 zł).

Silnik benzynowy o mocy 105 KM sprawia, że nasza Fabia chętnie wybierana jest w długie trasy. Choć deklarowanych 10,1 sekundy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h nie uzyskuje (zmierzyliśmy jej 11,3 s), jej motor wykazuje się dobrą elastycznością i bez "zgrzytania" tłokami wchodzi na wysokie obroty. Podróżującym na pewno nie spodoba się hałas wypełniający kabinę, będący skutkiem nie najlepszego wyciszenia komory silnika i sporej ilości decybeli, jakie on wytwarza. Pozytywnie zaskakuje za to średnie zużycie paliwa, które przy dynamicznej jeździe na dystansie 13 631 km wyniosło 7,5 l/100 km. W mieście jest ono wyższe już o prawie dwa litry.

Podróż Skodą została zakłócona do tej pory tylko raz - przy przebiegu 10 276km. Wtedy w książce samochodu pojawił się wpis - "obluzowana konsola z przyciskami do otwierania okien w drzwiach kierowcy". Usterka ta została usunięta w ramach gwarancji przy okazji serwisu olejowego, co miało miejsce przy przebiegu niewiele ponad 15 tys. km. Za wymianę oleju i filtra oleju Skoda wystawiła fakturę w wysokości 370 zł, z czego 115 zł to koszt robocizny.

Jak dotąd, Fabią podróżowaliśmy m.in. z Wrocławia, przez Tokaj na Węgrzech, do Suczawy we wschodniej Rumunii. Trasa liczyła 1200 km. Najbardziej wymagającym odcinkiem było przejechanie 320 km Karpat Wschodnich. Drogi o różnym stanie nawierzchni, serpentyny, objazdy i zwężenia - plus zniszczenia spowodowane letnimi ulewami - to było spore wyzwanie dla naszego auta. Sprostało mu. Przed Fabią jeszcze ta większa część testu zaplanowanego na 50 tysięcy kilometrów.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3992 x 1642 x 1498 mm, rozstaw osi 2462 mm, masa własna 1145 kg, dopuszczalne obciążenie 440 kg, pojemność bagażnika 300/1163 l, pojemność zbiornika paliwa 45 l.
SilnikBenzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu, 16-zaworowy. Poj. skokowa 1598 cm3, moc 77 kW (105 KM) przy 5600 obr/min, maks. moment obrotowy 153 Nm przy 3800 obr/min.
OsiągiPrzyspieszenie 0-100 km/h* 11,3 s Prędkość maksymalna** 190 km/h Elastyczność* 60-100 km/h (IV/V bieg) 11,3/15,7 s 80-120 km/h (IV/V bieg) 11,9/16,9 s Droga hamowania* ze 100 km/h na zimno/na ciepło 39/40 m Zużycie paliwa* min./maks./średnie 6,6/11,3/8,3 l/100 km Zużycie paliwa wg ECE miasto/poza miastem/średnie 9,3/5,5/6,9 l/100 km
Wyposażenie seryjnePrzednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, układy ABS, ASR, MSR, Dual Rate, radioodtwarzacz CD/MP3, półautomatyczna klimatyzacja (z chłodzeniem schowka), centralny zamek, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka.
CenaWersja testowana Fabia 1.6 16v Comfort 55 400 zł

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Mariusz Barwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 40 380 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Skoda liczy na to, że Fabia II przynajmniej powtórzy sukces poprzedniczki. A jak nowe auto spisuje się w czasie eksploatacji? Oto pierwsza część testu na dystansie 50 tysięcy kilometrów.
    auto motor i sport, 2008-01-17 09:37:08
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij