Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Dla leniwych – Mercedes klasy S

Uzbrojony w radary i elektronikę nowy Mercedes klasy S zaskakuje, ale też ujmuje swoim wyglądem i talentem do jazdy.

2005-12-08
Mercedes klasy S Zawieszenie w trybie S (sport) usztywnia się. Po przekroczeniu 120 km/h nadwozie obniża się o 20 mm.

Auto tylko niewiele urosło, lecz jego stylistyka sprawia, że wygląda na dużo większe. Tył przypomina ten z Maybacha, wnętrze wykończone tylko naturalnymi materiałami (skóra, drewno i metal) - równie ż. W poprzedniej "S" ilość przycisków dochodziła już do stu. W nowej, dzięki systemowi sterowania funkcjami (Comand) obsługiwanemu przez centralne pokrętło, jest ich o połowę mniej. Mercedes, pomny perypetii BMW z systemem i-Drive, stworzył system prostszy, który da się obsługiwać intuicyjnie. Przy okazji wnętrze zyskało na przejrzystości i lepiej współgra z luksusowym charakterem auta. W przeszłości posiadacz Mercedesa często wolał być wożony. W nowym nie jest to już takie oczywiste. Bo chociaż z tyłu miejsca jest w nadmiarze, a fotele mają prawie wszystkie udogodnienia przednich, łatwość i przyjemność prowadzenia wspomaganego wieloma układami pięciometrowego auta spowoduje, że właściciel raczej sam będzie go prowadził. Wszystko, co jest niezbędne do jazdy, zgromadzono w dźwigienkach i przyciskach wokół i na kierownicy.

Zajęcie prawidłowej pozycji za kierownicą, dzięki wielokierunkowej - oczywiście elektrycznej - regulacji fotela nie jest problemem. Samochód bez wysiłku przyspiesza (S 500), dwie tony masy własnej nie robią na silniku wrażenia. Nowa S-klasa jest cichsza o 6 decybeli, czyli prawie trzy razy, od poprzedniej, nie zerkając na prędkościomierz trudno zorientować się z jaką szybkością jedzie. Włączony Distronic Plus utrzymuje ustawioną prędkość, zmniejszając ją, gdy za bardzo zbliżymy się do poprzedzającego auta i zwiększając, gdy przeszkoda zniknie.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

Nadwozie4-drzwiowa, 5-miejscowa limuzyna, długość x szer. x wys. 5076 x 1871 x 1473 mm, rozstaw osi 3035 mm.
SilnikBenzynowy, widlasty, 8-cylindrowy; pojemność 5461 cm3, maksymalna moc 285 kW (388 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obr. 530 Nm w zakresie 2800-4800 obr/min. Napęd na koła tylne.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 5,4 s Prędkość maksymalna 250 km/h Śr. zużycie paliwa 11,8 l/100 km
Cena444 000 zł

Wjeżdżamy w góry, dalej próbując jechać z włączonym Distronikiem. Prędkość jest ustawiona na 90 km/h, przed ostrym zakrętem kolumna aut zwalnia do 60 km/h. Gdy poprzedzający samochód znika z pola widzenia radarów, auto nagle przyspiesza próbując szybko osiągnąć zaprogramowaną prędkość. Błyskawiczne wyłączenie systemu ratuje przed kłopotami; Distronic reaguje tylko na poruszające się przed autem przeszkody! Na krętych drogach lepiej go nie włączać.Jazda autostradowa w ogóle nie męczy, za to pokonywanie górskich serpentyn jest przyjemnością. Auto nie daje odczuć swoich gabarytów i masy. Zwinnie prześlizguje się przez niekończące się zakręty. Pneumatyczne zawieszenie w zakrętach dostraja się dość twardo zapobiegając przechyłom nadwozia, równie błyskawicznie reaguje na nierównościach dostrajając sztywność amortyzatorów. W zakrętach dobrze jest wykorzystywać jedną z opcji wielokonturowych foteli przednich - pompowanie boków foteli. Podczas pokonywania zakrętu w lewo, wypełnia się prawy bok oparcia podpierając ciało. Ta opcja przydaje się, ponieważ prędkość z jaką przejeżdżane są zakręty odczuwana jest jako siła wypychająca z fotela w bok. Nieco za duża kierownica obraca się lekko, choć z wyczuwalnym oporem. Przy tym układ kierowniczy Mercedesa zapewnia godną kompaktów średnicę zawracania (11,8 metra). Jazda w luksusie musi kosztować. I tu zdziwienie, "S" spaliła tylko 13,6 litra paliwa na 100 km przy średniej prędkości 71 km/h.

Mercedesa S, od chwili polskiej premiery (23 września), zamówiło już kilkunastu klientów.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Mercedes

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Uzbrojony w radary i elektronikę nowy Mercedes klasy S zaskakuje, ale też ujmuje swoim wyglądem i talentem do jazdy.
    auto motor i sport, 2008-02-01 14:20:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij