Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Fiat 500L Trekking: terenówka do miasta

Efektowna stylizacja na niby-terenówkę i wszechstronność: kolejna wersja
powiększonej „500” kusi.

2013-09-05
500L Trekking daleko odjechał od swojego pierwowzoru – seksownej „500” 

Kolorowy i „wesoły” a przy tym funkcjonalny do bólu i pojemny – mały miejski crossover Fiata został skrojony pod gusta młodych. Włosi nie wyznaczają pięciomiejscowym modelem 500L Trekking żadnych nowych trendów, choć trudno im zarzucić kopiowanie kogokolwiek. To wszak ogólna tendencja, której ulegają kolejni producenci (Renault z modelem Captur, Peugeot z 2008, Mini z Countrymanem, Opel z Mokką).

Czym wyróżnia się „pięćsetka” crossover? Dzięki nowoczesnym jednostkom napędowym samochód jest bardziej ekonomiczny od konkurentów (najmniejszy silnik to dwucylindrowy 0.9 TwinAir) i ma bardziej pojemny bagażnik. Nie jest królem dynamicznej jazdy, ale – bądźmy szczerzy – Trekkingiem nikt nie będzie się przecież ścigał.

Fiat wykonał jednak ukłon w stronę tych, którzy pragną zjeżdżać czasami z asfaltu. Choć napędzana jest tylko przednia oś, seryjnie montowany system Traction+ zwiększa możliwości samochodu na drodze o luźnej nawierzchni. W razie konieczności elektronika tak rozdzieli napęd między koła przedniej osi, by więcej siły napędowej trafiło do tego o lepszej przyczepności.

Reszta zalet dotyczy już funkcjonalności włoskiego malucha – asymetrycznie dzielona i przesuwana kanapa oraz podłoga bagażnika montowana na dwóch poziomach należą do standardu. Tak oto powstał kolejny crossover – na kolana nie rzuca, ale krytykować w nim raczej nie ma co. No, może oprócz wysokiej ceny.

Marcin Klimkowski
redaktor auto motor i sport

Warto wiedzieć:

Trekking dostał najwyższą ocenę w crash-testach i pokonał konkurencyjne crossovery. W standardzie ma 6 airbagów.

DANE PRODUCENTA Fiat 500L Trekking 1.3 16V Multijet II

DANE PRODUCENTA

Fiat 500L Trekking 1.3 16V Multijet II

Cena 67 990 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1248 cm3
Moc maksymalna 85 KM
przy obrotach 3500/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm
przy obrotach 1500 obr/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 15,3 s
Prędkość maksymalna 160 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,3 l/100 km
Emisja CO2 114 g/km
NADWOZIE 5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4270 x 1800 x 1679 mm, rozstaw osi 2612 mm, masa własna 1305 kg, pojemność bagażnika 400/1310 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

amis

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Troche podobna linia do Cytrynki :)

    julitka, 2013-09-20 10:42:19
  • avatar
    zgłoś
    Przyzwyczailiśmy się do luksusu a za dawnych lat nawet pięcioosobowe rodzinki nie narzekały na ciasnotę ;-) Wszyscy byli dumni z posiadania takiego trudno dostępnego "auta"     :niesforny:

    manfred, 2013-09-18 15:19:11
  • avatar
    zgłoś
    Na pewno w cenę - Maluch był zawsze jednomiejscowy, dwudrzwiowy i sześciokrotnie przepłacony :460889637:

    airmatic, 2013-09-18 11:02:18
  • avatar
    zgłoś
    No cóż, nie znalazłem miesjca gdzie mógłbym sie przywitać więc witam wszystkich  B)  i pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze w temat :)
    Otóż jeśli już mowa o Fiacie to jak dla mnie mogła by ruszyć rekonstrukcja poczciwego maluszka 126p, ciekawe w jakim kierunku modernizacja nadwozia i osprzętu by poszła.
    manfred, 2013-09-18 00:51:47
  • avatar
    zgłoś
    Może wrócą do tradycyjnego nazewnictwa.

    Samuraj, 2013-09-15 19:07:32
  • avatar
    zgłoś
    Ta formuła prędzej czy później Fiatowi się wyczerpie... Tylko które z historycznych arcydzieł tej marki będzie odgrzewane potem?

    airmatic, 2013-09-15 00:18:55
  • avatar
    zgłoś
    To taki powiew nowoczesności ... . ;)

    Samuraj, 2013-09-14 17:50:06
  • avatar
    zgłoś
    Ja ogólnie nie trawię tych wszystkich pseudo-terenowych nieco napompowanych aut klasy B. Natomiast to co robi fiat zaczyna mnie przerażać - wyraźnie zainspirowani sukcesem Mini, próbują przekuć popularność małej "500" na samochody innych klas i o innym przeznaczeniu.
    Jak tak dalej pójdzie, przy okazji fl przemianują Freemonta na 500XXL :morda:
     
    Paradoksalnie największą zaletą jest tu właśnie silnik starszej generacji - coraz częściej zamiast poczciwego 4-cylondrowca, w podstawie dostajemy terkoczący motorek z nieparzystą liczbą cylindrów... (choć u fiata nic nie jest oczywiste i dopłacając 2tys. w zamian otrzymujemy 2 "gary" mniej :wacko: )

    konjo, 2013-09-13 21:11:36
  • avatar
    zgłoś
    I ma ona sens. Auto dość szerokie, całkiem stylowe, na podwyższonym zawieszeniu nieźle udaje crossovera i kasuje Peugeota 2008/Captura trochę większą przestronnością. Silnik 1.4 wydaje się trochę za słaby, ale to przecież stara, dobra konstrukcja z czasów Stilo i Fiata Idea.
    W środku bardziej retro i nostalgicznie niż smartfonowo (tak jest w Capturze), ekspreymentów z ergonomią jak w 2008 też tu nie ma. Więc może warto się nad nim zastanowić?
     
    P.S. Aha, i najlepiej wygląda w żółtym kolorze :460889637: 

    airmatic, 2013-09-05 14:22:05
  • avatar
    zgłoś
    Efektowna stylizacja na niby-terenówkę i wszechstronność: kolejna wersja powiększonej „500” kusi.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-09-05 12:23:31
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij