Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Fiat Croma – Bez legendy

Małe auto łatwo wejdzie na rynek "tylko ceną", w wagach cięż- szych sprawa jest trudniejsza.

2008-02-15
Fiat Croma Croma ma całkiem nowy przód, patrzy nowymi reflektorami i jej nowa uroda, spokrewniona z Punto i Bravo, może się podobać.

Fiat to światowy potentat wśród samochodów niewielkich, który ciągle "nie lideruje" w wagach cięższych. Teraz do boju wystawia nową Cromę. Nie jest ona całkiem nowa, ale zmiany mają zakres dość szeroki. Z zewnątrz nowinki są łatwo widoczne. Croma ma całkiem nowy przód, patrzy nowymi reflektorami i jej nowa uroda, spokrewniona z Punto i Bravo, może się podobać. Również z tyłu zupełnie nowy zderzak pilnuje, by się odróżniać. Nadal Croma, a to rzadkość na skalę światową, jest tylko w wersji kombi. I to bardzo pojemnego i funkcjonalnego - bagażnik (sprytny, z podwójną podłogą) ma 500 litrów, a jak trzeba to aż 1610.

Zmiany, a w tej klasie absolutnie trzeba nadążać za modą, objęły też wnętrze. Nowa deska (ładna), nowa "inteligentna" kierownica, nowe w pełni regulowane fotele. Kierowca siedzi bardzo wygodnie, dość wysoko i widok ma rozległy, tym bardziej że w aucie powierzchnia szyb przekracza 3 m2. We wnętrzu elegancko - przyzwoite materiały, nowe DVD i audio, system Blue&Me (wśród wielu funkcji wysyłanie np. automatycznego, ratunkowego SMS-a w czasie wypadku), bardzo "inteligentna" nawigacja akceptująca komendy głosowe, ale też głosowe (bezpieczeństwo!) odczytywanie SMS-ów. O porządnej klimatyzacji nie ma nawet co się rozpisywać. Tak jak i o cruise control, czujnikach deszczu, czujnikach parkowania, czujnikach ciśnienia w oponach, czy światłach doświetlających zakręty i wszelkiej elektronice - ABS, EBD, ESP, ASR.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowe, pięciomiejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4783 x 1775 x 1597 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1650 kg, pojemność bagażnika 500/1610 l. Pojemność zbiornika paliwa 62 l.
Silnik5-cylindrowy, rzędowy, turbodiesel, umieszczony poprzecznie z przodu, 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 2387 cm3, moc maksymalna 147 kW (200 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s Prędkość maksymalna 216 km/h Średnie zużycie paliwa 7,2 l/100 km
CenaFiat Croma 2.4 Emotion 133 990 zł

Ale największa atrakcja jest najmniej widoczna. To 5-cylindrowy turbodiesel (Multijet) o pojemności 2,4 litra i mocy aż 200 KM. Auto jest ciężkie, ale nawet na górskich drogach te 200 KM porusza nim żwawo.

Konkurenci "w dieslu" czegoś takiego nie mają. Oczywiście dostępne są też dotychczasowe silniki - benzynowe 1.8 16V (140 KM) i 2.2 16V (147 KM) oraz dwa czterocylindrowe turbodiesle 1.9 8V (120 KM) i 1.9 16V (150 KM). Nowa Croma z 200-konnym silnikiem może podróżować z prędkością 216 km/h. Face lifting się udał. Auto zyskało i na urodzie, i na osiągach. Niezła oferta np. dla firm.

A jednak czegoś brak. Chyba legendy, tradycji i przyzwyczajenia, by w tej klasie kupować Fiata.

Tekst: Julian Obrocki
Zdjęcia: Fiat

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A który nowy samochód się źle prowadzi, jest głośny, a silnik tak zamula, że można usnąć za kierownicą? Chętnie się dowiem, bo jak do tej pory o takowym modelu nie słyszałem, a byłoby bardzo głośno. W takim przypadku nawet bardzo intensywny marketing by nie pomógł. Co do Fiata, to można z całą pewnością powiedzieć, że w ciągu paru ostatnich lat podnieśli jakość, a ceny samochodów nadal są niższe od cen konkurencji. Z tego co widzę na stronie Fiata, to jest dużo promocji, więc nie ma co narzekać.
    ~Bett, 2008-09-27 17:46:50
  • avatar
    zgłoś
    Piękne auto, jeździłem nim już i uważam, że jest super, bardzo dobrze się prowadzi i jest cichy, na dodatek jak na taki samochód jest dynamiczny, bardzo ładnie wygląda i spokojnie mogę powiedzieć, że nie mam do niego zarzutów
    ~karol, 2008-09-26 10:20:27
  • avatar
    zgłoś
    promocja cenowa dlatego, ze się nie sprzedawał w cenach konkurentów. a za 64 tys to i sam bym wziął chętniej niż astrę III ale głośno się obniżka nie chwalili, żeby jeszcze bardziej nie odciągać od modelu duże, komfortowe, praktyczne auto. Niestety brzydkie. Na pocieszenie przypomnę, ze istnieją takie auta jak suzuki liana to dopiero paskudztwo hehehe
    ~kolomaniolo, 2008-03-04 18:58:50
  • avatar
    zgłoś
    zapomniano dodac ze ma 5 letnia pelna gwarancje i jest swietnie wykonczona. Dla mnie jako laika od samochodow gwarancja jest najwazniejsza. Prowadzi sie swietynie, wyglda bardzo dobrze. Kupilem wersje 1.8 16v z upustem promocyjnym za 64 tys z dobrym wyposazeniem. Testowalem Avensisa, Vectre i Mondeo. Nie byly lepsze w zadnym calu a za to duzo drozsze.
    ~Adam, 2008-02-29 09:17:29
  • avatar
    zgłoś
    Małe auto łatwo wejdzie na rynek „tylko ceną", w wagach cięż- szych sprawa jest trudniejsza.
    auto motor i sport, 2008-02-15 13:52:47
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij