Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Fiat Multipla - Po operacji

Koniec ze stylistycznymi eksperymentami - tę decyzję podjął jakiś czas temu zarząd Fiata. Nowy Fiat Multipla pokazuje, że nie były to słowa rzucone na wiatr.

2008-06-12
Fiat Multipla Bez żalu pożegnaliśmy ekstrawagancką stylistykę pierwszej Multipli.

auto motor i sport 8/2004

Sześć filiżanek w komplecie do kawy, sześć jajek w standardowym pojemniku, czy też sześć krzeseł wokół typowego stołu - to właśnie nasunęło konstruktorom Fiata Multipli pomysł na auto dla sześciu osób. Jedyną Multiplę z kompletem pasażerów widziałem podczas naszego testu oraz w jakiejś reklamie. Najczęściej Multiple jeżdżą z kierowcą i dwoma-trzema pasażerami.

Tę nietypową konstrukcję z końca lat 90. opakowano szokującą pod względem stylistycznym karoserią, o której pisano, że wyglądem przypomina auto zbyt mocno ściśnięte w talii ozdobną kokardą albo samochód, na który spadł drugi samochód. To jednak nie przeszkadzało, by Multipla zyskała na kilku europejskich rynkach miano najlepszego samochodu rodzinnego.

Po niespełna pięciu latach zaprezentowano nową wersję Fiata Multipli, w którym najbardziej zmieniła się przednia część karoserii - maskę uniesiono pod niewielkim kątem, reflektory znalazły się tam, gdzie montują je wszyscy producenci samochodów, a wlot powietrza do chłodnicy nie budzi teraz żadnych wątpliwości co do pochodzenia tego modelu.

Fiat Multipla pozostał autem sześciomiejscowym, w którym po trzy osoby mogą siedzieć w przednim i tylnym rzędzie. A tworzy te rzędy sześć niezależnie regulowanych foteli, co pozwala na dość swobodne konfigurowanie wnętrza samochodu: na przykład 2 + 2 ze stolikiem między fotelami lub trzy z przodu - z bagażnikiem powiększonym z 430 do 1300 litrów.


DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, sześciomiejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4089 x 1871 x 1695 mm, rozstaw osi 2666 mm.
SilnikRzędowy, czterocylindrowy diesel z wtryskiem paliwa typu common-rail, pojemność skokowa 1910 cm3, moc 85 kW (115 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 203 Nm przy 1500 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 s Prędkość maksymalna 176 km/h Śr. zużycie paliwa 6,4 l/100 km

Nie zmieniła się również oferta silnikowa. Nadal w Multipli będą montowane dwie jednostki napędowe - wysokoprężna JTD o mocy 115 KM lub benzynowa 1.6 16V o mocy 103 KM. Ofertę silnikową uzupełni jednostka Natural Power - metanowo-benzynowa.

Pod względem funkcjonalności oraz komfortu, odmieniona Multipla nie wnosi nic nowego. Zmienił się za to jej wygląd, dzięki czemu urosły jej szanse w oczach tych, którzy nie przepadają za widokiem samochodu, który spadł na dach drugiego samochodu.

Tekst: Jarosław Maznas
Zdjęcia: Fiat

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Koniec ze stylistycznymi eksperymentami - tę decyzję podjął jakiś czas temu zarząd Fiata. Nowy Fiat Multipla pokazuje, że nie były to słowa rzucone na wiatr.
    auto motor i sport, 2008-06-12 20:26:02
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij