Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Fiat Panda Cross: Dzika Panda

Oto Fiat z napędem 4x4 w jeszcze bardziej uterenowionej odmianie – z dodatkami dla mniej doświadczonych off-roadowców.  

Adam Majcherek 2014-09-17
Nowy Fiat Panda Cross Znak charakterystyczny Crossa – światła przeciwmgielne umieszczone pod reflektorami.

Do wszystkich dotychczasowych zalet Pandy 4x4 (atrakcyjnie stylizowane nadwozie, świetnie zaplanowana i całkiem przestronna kabina oraz znakomite zdolności w terenie) Cross dokłada kilka drobiazgów. Na większy o 9 mm prześwit (161 vs 152 mm) i odrobinę wyższe kąty natarcia i rampowy (24o vs 21o i 21o vs 20o) zwróci uwagę mało kto, ale kilka elementów sprawia, że Cross kusi bardziej niż Panda 4x4.

Pierwszym z tych elementów jest układ Hill Descent Control. Wjeżdżasz na wzniesienie, ustawiasz pokrętło obok dźwigni zmiany biegów na skrajnie prawe położenie, wrzucasz luz, puszczasz hamulec i patrzysz, jak auto z niewielką prędkością samo zjeżdża w dół. To świetne rozwiązanie dla mniej doświadczonych kierowców, którzy np. zimą muszą się zmagać z jazdą w górzystym terenie.

Druga ważna różnica to silnik benzynowy, niedostępny do wersji 4x4. 90-konny TwinAir jest o 5 KM mocniejszy od swojego odpowiednika w zwykłej Pandzie. W Pandzie Cross został zestawiony z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Nadal brzmi jak w Maluchu, ale w terenie, gdzie korzysta się głównie z pierwszych dwóch przełożeń, radzi sobie świetnie.

Niestety tego samego nie można powiedzieć o jeździe poza miastem – dwucylindrowcowi brakuje krzepy. W Crossie pojawiły się również m.in. nowe światła przeciwmgielne, które umieszczono wyżej niż w Pandzie 4x4, by ograniczyć ryzyko uszkodzenia ich w terenie, czy upaprania w błocie.

Tak skonfigurowany maluch Fiata okazuje się dobrą propozycją dla szukających najtańszego samochodu o prawdziwie terenowych zdolnościach. Za podobnie utalentowanego, pełnowymiarowego SUV-a trzeba zwykle zapłacić ponad 100 tys. zł. A Panda Cross ma kosztować odrobinę powyżej 60 tys. zł.

 

Dane producenta Fiat Panda Cross 0.9 TwinAir
Cena jeszcze nie znana
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R2
Pojemność skokowa 875 cm3
Moc maks./przy obrotach 90 KM/5500 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 145 Nm/1900 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 12,0 s
Prędkość maksymalna 167 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,9 l/100 km
Emisja CO2 114 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3705 x 1662 x 1657 mm, rozstaw osi 2300 mm, masa własna 1090 kg, pojemność bagażnika 225 l, pojemność zbiornika paliwa 35 l.

Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”


Naszym zdaniem
Auto małe, bardzo zdolne, ale w Polsce nie ma szans ze znacznie tańszymi, używanymi terenówkami.
To polubisz - układ HDC
Hill Descent Control sprawia, że zjeżdżanie z najwyższych wzniesień i najostrzejszych stoków jest dziecinną igraszką.
Tego nie - Przednie fotele
Siedzenia są twarde, słabo wyprofilowane i mają plastikowe zagłówki – szybko wywołują zmęczenie.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Fiat Panda Cross to uterenowiona wersja uterenowionej wersji Fiata Pandy. Panda Cross to fajna zabawka dla amatorów jazdy w off-roadzie.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-09-17 12:24:44
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij