Polityka prywatności - poznaj szczegóły »

Zupełnie nowy,
dużo lepszy auto motor i sport już w Twoim kiosku!

Kup teraz! Zobacz nowy numer
  • STRONA GŁÓWNA
  • WYDARZENIA
  • TESTY
  • PORADY
  • TECHNIKA
  • GALERIE
  • FORUM
  • KATALOG
  • Zobacz najnowszy numer
  • Zamów prenumeratę
  • Top10: Najlepsze artykuły
  • Konkursy
  • Nowy Auto Katalog 2014
  • Fiat Punto

    Tagi: Fiat | Punto | używany

    Fiat Punto Zobacz całą galerię

    Gdy w 1993 roku pojawił się Fiat Punto pierwszej generacji, konstruktorzy obiecywali, że auto zmieni wizerunek firmy. Tak też się stało. Punto zaskarbiło sobie serca kilku milionów europejskich kierowców.

    Fiat Punto I nawet po 12 latach zaciekawia swoją stylistyką. Jednak do jego podstawowych zalet trzeba zaliczyć przede wszystkim przestronne, choć plastikowe wnętrze oraz dobre właściwości jezdne. Poza tym, Punto podważyło przekonanie o awaryjności włoskich aut. W trakcie testu przeprowadzonego przez redakcję auto motor i sport na dystansie 100 tys. km tylko raz "fiacik" zaniemógł. Przyczyną okazała się uszkodzona tarcza sprzęgła, którą wraz z dociskiem oraz łożyskiem wymieniono (na gwarancji) na nowe. Pomijając ów incydent, nie zdarzyła się już żadna nieplanowana wizyta w autoryzowanym serwisie. Po 78 tys. km zużyły się okładziny hamulcowe, a dwukrotnie - w trakcie trwania testu -wymieniliśmy pióra wycieraczek. Punto napędzane silnikiem 1.1 o mocy 55 KM okazało się samochodem o niewielkim apetycie na paliwo. Na dystansie 100 tys. km Fiat spalił średnio 6,7 litra benzyny na 100 km.

    Pod koniec 1999 r. zadebiutowało Punto drugiej generacji (na naszych zdjęciach), które zachowało zasadniczą bryłę poprzednika, ale różni się stylistyką. Okrągłości ustąpiły miejsca ostrym, podkreślającym dynamik ę auta krawędziom. Wnętrze zyskało na wyglądzie i praktyczności, a to za sprawą dwukolorowej deski rozdzielczej oraz trzech głębokich schowków.

    WYNIKI CRASH-TESTU

    Fiat Punto II w crash-teście czołowym i bocznym otrzymał cztery gwiazdki. W trakcie zderzenia czołowego kabina zachowała stabilność, a drzwi otwierały się bez problemu. Groźnie wyglądało uderzenie głowy pasażera w deskę rozdzielczą. Pomimo ograniczników napięcia pasów, przeciążenia działające w Fiacie Punto na klatkę piersiową są wysokie. Podczas zderzenia bocznego kierowca odniósł minimalne obrażenia klatki piersiowej.

    Oceń artykuł:

    4.0

    Skomentuj (0)

    Brak komentarzy
    dodaj pierwszy komentarz

    auto motor i sport przedstawia