Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Fiesta ST, 208 GTi, Clio RS, Polo GTI: Małe i wściekłe

Ford Fiesta ST, Peugeot 208 GTi, Renault Clio RS i VW Polo GTI z silnikami o mocy 200 KM wpadają w zakręty jak spuszczone ze smyczy. Ale który najradośniej macha przy tym ogonem?

O GTI klasy kompakt można by mówić, że spowszedniały, gdyby nie to, że jakiekolwiek usportowione auta na naszych ulicach to ciągle rzadkość. Jeżeli już można jakieś spotkać, to najczęściej Golfa GTI, Focusa ST albo Octavię RS. Jeśli więc masz chętkę na samochód, który potrafi coś innego niż tylko palić jak najmniej i zmieścić do bagażnika jak najwięcej, i jeżeli akurat nie wygrałeś w totka, zainteresuj się modelem o klasę mniejszym od kompaktu. Ford Fiesta ST, Peugeot 208 GTi, Renault Clio RS oraz VW Polo GTI kosztują od ok. 75 do 90 tys. zł. To niemało, ale wiadomo – przyjemność musi kosztować. Który z tych modeli wyzwoli z Twojego organizmu najwięcej adrenaliny – badamy w tym teście.

BP

Volkswagen Polo GTI

Renault Clio RS

A co się dzieje po depnięciu na gaz? Najpierw w kabinie daje się słyszeć wzmocniony za pomocą pewnych tricków odgłos powietrza zasysanego do silnika, który na wyższych obrotach przeradza się w ryk bestii właśnie rzucającej się na swoją ofiarę. Kto się przestraszy i zdejmie nogę z gazu, będzie mógł posłuchać grzmotu płynącego z układu wydechowego – pod względem akustycznym, nowe Clio RS o kilka długości przegoniło swojego poprzednika. Inna rzecz, że Renówka nie zawsze uzyskuje aż tak dobre przyspieszenia, jak znacznie niewinniej brzmiący Peugeot 208 GTi.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 57 950 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Najwyraźniej różnica w osiągach i cenie określa z zegarmistrzowską precyzją grupę docelową na te "dzikusy". Ale my wiemy, że ST to takie GTI - mocy nawet więcej niż trzeba, choć na pewno nie jest to jeszcze wszystko, na co stać dział sportu w marce. RS w Fordzie kojarzy się natomiast z wariatami rodzaju dawnych Cosworthów -0 czyli autami, które podwędziły skądś tablice rejestracyjne i urwały się z toru wyścigowego prosto na ulicę (w dużym przybliżeniu)

    airmatic, 2013-10-13 16:26:12
  • avatar
    zgłoś
    Co w związku z tym?

    Samuraj, 2013-10-12 22:40:30
  • avatar
    zgłoś
    ST to nie RS.

    rzęsor, 2013-10-11 13:36:13
  • avatar
    zgłoś
    Samuraj, nie pozwól obrażać literek ST :aikido:

    airmatic, 2013-10-09 22:09:26
  • avatar
    zgłoś
    Fiesta ST np. to zatem auto usportowione na siłę?

    Samuraj, 2013-10-09 22:03:21
  • avatar
    zgłoś
    Toyota jednak miała dobry pomysł aby nie "usportawiać" na siłę swojego Aurisa czy Corolli i zaproponować klasyczne coupe z tylnym napędem - GT86

    konjo, 2013-10-09 10:47:22
  • avatar
    zgłoś
    Albo z nickiem 84stylefury?

    airmatic, 2013-10-07 08:34:48
  • avatar
    zgłoś
    I czarna chmura przy każdorazowym przyspieszaniu. :P
     
    PS. Kolega spotkał się może z takim terminem jak interpunkcja? ;)

    Samuraj, 2013-10-06 21:41:32
  • avatar
    zgłoś
    zrobiłbym lepsze gti  z turbodsilem pod macha preferuje  niższe obroty max 4000 ,820 kg full bak jak swift gti mk3  el.szpera cx 0.28 piec 1.8 turbo disel 180 km /3000-4000 obr/min 450 nm max zniwelowana turbodziura ,zajepista ergo zerowe przeklamanie licznika superczytelne lczniki skrzynia 3 tryby pełen automat domyslny ,półautomat i automat z opcja okreslenia obrotow do jakich na kazdym biegu miałby sie wkręcac max mozlwe szybka zmiana ,mozliwie najlepszy rozkład mas byłby szybszy niz konkurencja i dawał mocniejsze wrażenia zjazdy z racji mniejszych gabarytów i masy byłby dwumiejscowy z tyłu tylko bagaznik po co udawac ze moze swobodnie nim podrozowac  wiecej jak 2 osoby ? i tyle pod wzgledem emocji osiagów i hobbystycznego smiagnia po torach konkurencja jest zamieciona przegra taka koncepcja jedyne oczywscie z praktycznoscia konkurencji jak ładownosc ilosc osob itp .

    sztik, 2013-10-06 13:28:19
  • avatar
    zgłoś
    polo gti widze ma najlepsza elastycznosc 80-120 i 60-100 na najwyzszych biegach ,najlżejsza jest fiesta st,clio rs reaguje z opozneniem na wcisniecie dziwgni zmiany biegów to moze byc bardzo frustrujące, mam ibize 1.9 tdi przy każdej zmianie biegu zwłoka na maxymalne przyspieszenie siega nawet do 1,5 sekundy ( turbodziura ) strasznie frsutrujące ,najwyżza predkośc maxymalna ma 208 gti i polo gti ,przyspieszenia sa zblizone 100-160 najszybciej fiesta st 9,4 s 160-180 208 gt i polo gti ,180-200 km/h najszybsze clio rs,nielubie manuali zbytnio obciazaja łydki po teoretycznym rozwazaniu i tym co napisał autor niewem ktory bym wybrał do tego musiałbym polatac po drodze i po torze kazdym  208 gti ma prawdopdoobnie najwiekszy opor aerodynamiczny bo z 180 do 200 potrzebowalo srednio 3 sek wiecej niz konkurencja myśle jednak ze wziąłbym polo najelastyczniejsze jest wokreslonych zakresach predkosci i ma świetna bardzo szybka skrzynie biegów do pelnej decyzji potrzba realnej jazdy oceny ergonomi i subiektywnych preferencji z jazdy .

    sztik, 2013-10-06 13:13:34
  • avatar
    zgłoś
    Nie maluj tego w tak czarnych barwach. :)

    Samuraj, 2013-10-06 13:07:27
  • avatar
    zgłoś
    Pośpiech :D i pisanie z podzielną uwagą :460889637:. Teraz to na najbliższym Rajdzie Polskim na pewno się obaj pozabijamy  :strzela: 

    airmatic, 2013-10-05 22:37:26
  • avatar
    zgłoś
    Hothatchy Airmatic. ;)

    Samuraj, 2013-10-05 20:01:01
  • avatar
    zgłoś
    Najradośniej macha ogonem mój własny pies, gdy mnie widzi :D
    Co do hothatchy - na pewno by im nie przepuścił. Ani jednej z alufelg nie uszłoby to na sucho :morda:

    airmatic, 2013-10-05 08:06:01
  • avatar
    zgłoś
    [...] geny Focusa ST [...]
     
    Co masz dokładnie na myśli?

    Samuraj, 2013-10-05 00:37:09
  • avatar
    zgłoś
    A wszyscy wiemy, że je ma - więc faworyt w istocie jest jeden. Nie jest nim Renault (poprzedni dzikus był za dobry, a obecny służy jako królik doświadczalny dla nowego czynnika w obiegu klimatyzacji - 1234Syf). Nie aspiruje również do tego elitarnego grona "galacticos" przeciętnie wyglądający VW (nawet nazwa "Polo" jest rodzaju nijakiego, co pasuje do auta) - i bardziej kojarzy się on z Fabią RS niż Ibizą Cupra, a szkoda... 

    airmatic, 2013-10-04 13:32:55
  • avatar
    zgłoś
    Jeżeli Fiesta ST ma - jak to się ładnie mówi - geny Focusa ST, to nie ma o czym gadać.

    eri, 2013-10-03 21:46:32
  • avatar
    zgłoś
    To nie znaczy, że stare i klasyczne było złe. Ale skoro lubisz oszczędzać paliwo w warunkach laboratoryjnych, a w normalnych warunkach miejskich (czytaj - korkach) czyścić DPF-y...

    airmatic, 2013-10-03 21:28:14
  • avatar
    zgłoś
    To że nie lubisz tego, nie znaczy jeszcze że to jest złe.

    rzęsor, 2013-10-03 20:33:20
  • avatar
    zgłoś
    Ma się rozumieć, że "stare" Clio RS górą :k:, a w nowym przeniesiono poronione wynalazki typu "DSG" i benzynowy turbomikrus i... po prostu "nie lubię (te)go"

    airmatic, 2013-10-03 20:11:40
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij