Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Ford Edge – zza wielkiej wody

Nowy SUV Forda przybył do nas z USA. Na „dzień dobry” został sformatowany według europejskich standardów.

Sebastian Kościółek 2016-07-15

Z amerykańskiego charakteru pozostało jednak to, co najlepsze, czyli muskularne nadwozie z przetłoczeniami, a także spore gabaryty – Edge to jedno z największych aut klasy SUV. Nad jakością wnętrza czuwali już europejscy spece od designu. Kokpit jest niemal identyczny jak w Mondeo czy Galaxy; samochody te są spokrewnione technicznie, mają wspólną płytę podłogową.

Przestronność wnętrza to mocny atut Forda Edge, pasażerowie podróżują w nim komfortowo. Chociaż Edge jest pełnowymiarowym SUV-em, brakuje w nim trzeciego rzędu siedzeń. Zamiast niego do dyspozycji jest bagażnik o pojemności 602 litrów, do którego zmieści się bagaż całej rodziny wybierającej się na dalekie wakacje. Samochód może też pociągnąć przyczepę o masie do dwóch ton.

TO POLUBISZ TEGO NIE
NAPĘD 4X4
Wszystkie wersja mają seryjny, samoczynnie dołącany napęd na cztery koła.
SYSTEM NAWIGACJI
Interfejs graficzny systemu multimedialnego powinien mieć większe przyciski i być badziej czytelny.

Podczas jazdy autostradą jest w nim bardzo cicho dzięki dodatkowemu wygłuszeniu oraz systemowi Active Noise Control, czyli aktywnej redukcji hałasu. Zawieszenie (nawet w wersji Sport) zestrojono pod kątem komfortu tak, by jak najsprawniej połykało nierówności. Mimo to adaptacyjny układ kierowniczy daje kierowcy poczucie panowania nad tym prawie 2-tonowym kolosem. Bezpieczeństwu jazdy sprzyja seryjny napęd 4x4, który za pomocą elektroniki sprawnie przekazuje odpowiednią dawkę momentu obrotowego na konkretne koło. Podstawowy silnik o mocy 180 KMdobrze radzi sobie z masą auta, zapewniając spory zapas momentu obrotowego (400 Nm).

Jednostka ta jest dostępna tylko z mechaniczną, sześciobiegową skrzynią, która pracuje bez zarzutu. Wygodniejszym rozwiązaniem okazuje się skrzynia dwusprzęgłowa, łączona tylko z mocniejszym, 210-konnym silnikiem biturbo. Jednak wyższa o 15 tys. zł cena takiego samochodu oraz brak znaczącej różnicy w osiągach nakazują mocno zastanowić się nad wyborem. Jeżeli nie jesteś ortodoksyjnym fanem „automatów”, lepiej zainwestuj w dodatkowe wyposażenie.

Z ceną startującą od 166 tysięcy złotych SUV Forda jest o kilka tysięcy droższy od porównywalnie wyposażonych Hyundaia Santa Fe i Kii Sorento. Czy warto do niego dopłacać – przekonamy się, gdy przy najbliższej sposobności porównamy je w teście. 

Dane producenta FORD EDGE 2.0 TDCI
Cena od 166 600 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel., R4
Pojemność skokowa 1997 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
180 KM
3500/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
400 Nm
2000-2250/min
Rodzaj napędu na cztery koła ; 6-biegowa skrzynia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,9 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,8 l/100 km
Emisja CO2 149 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4808 x 2184 x 1692 mm, rozstaw osi 2849 mm, masa 1949 kg, pojemność bagażnika 602 l, pojemność zbiornika paliwa 68 l.

Naszym zdaniem
Sebastian Kościółek redaktor "auto motor i sport"
Ford Edge to dopracowany i bogato wyposażony SUV, którym można jeździć na co dzień, ale najlepiej sprawdza się na długich trasach.
  
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 166 600 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Forde Edge jest już znany w USA od kilku dobrych lat. Teraz przyszedł czas na debiut na Starym Kontynencie. Sprawdzamy, czy uda mu się podbić serca klientów.</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/Ford-Edge-zza-wielkiej-wody,22683,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-15 12:58:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij