Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Ford Fiesta

120 KM pod maską. Mały samochód powinien być niedrogi i tani w eksploatacji. Na szczęście, nie każdy musi taki być.

Adam Majcherek 2012-06-18
Ford Fiesta Jak na usportowioną wersję przystało, Fiesta Sport ma agresywnie stylizowany zderzak

Patrząc na tę Fiestę spodziewasz się, że pod maską czai się moc, która może zawstydzić niejedno większe auto. Duże felgi, sportowe zderzaki, spoiler nad pokrywą bagażnika, a we wnętrzu aluminiowe pedały i quasi-kubełkowe fotele, obciągnięte skórą. Do tego na nadwoziu dwa pasy przypominające ślady nart skoczków narciarskich, zwane pasami Le Mans, na cześć wyścigu, w którym pojawiły się na samochodach w latach pięćdziesiątych. Swego czasu były obowiązkowym elementem wyposażenia wszelkich aut modyfikowanych tanim kosztem i dziś kojarzone są z plastikowymi "tiuningami" szybkich i wściekłych młodych gniewnych. Ale Fiesta, zwłaszcza w odmianie Sport, jest samochodem właśnie dla młodych.

Wrażenia wizualne podtrzymuje dźwięk układu wydechowego, który ma przyjemną chrypkę, zachęcającą do deptania pedału przyspieszenia. A co jest do deptania? 1,6-litrowy silnik benzynowy, wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu. Rzuca na przednie koła dziesięć tuzinów koni mechanicznych, co w tej klasie nie jest wynikiem rekordowym, ale wartym odnotowania. Osiągi, jakie zapewniają one na papierze, nie wyrywają z butów - sprint do setki w 10,6 sekundy to żaden epokowy wynik, ale siedząc w wygodnym kubełku i depcząc głęboko prawy pedał mógłbym przysiąc, że maluch Forda przyspiesza dużo lepiej. Rześko rwie do przodu, odważnie połyka zakręty i przyjemnie powarkuje wydechem - będzie świetny do odstresowania się po pracy, na jakimś odludnym odcinku drogi. Ford życzy sobie za Fiestę Sport minimum 56 tysięcy złotych. Jak na malucha sporo, ale jak na malucha z ikrą - wcale nie; konkurencja każe sobie płacić podobne pieniądze za samochody ze słabszymi silnikami.

Jeśli już odżałujesz te pieniądze, nie będziesz narzekał. Bo - jak na malucha przystało - Fiesta pali niewiele i świetnie odnajduje się w mieście. Ale koniecznie kup czerwoną! Od dawna wiadomo, że czerwone są najszybsze.

 

Dane techniczne

Data publikacji 6/2012
Silnik benzynowy, R4, 1.6
Moc kW (KM) 120
Przy obrotach (/min) 6000
Pojemność skokowa [cm3] 1596
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 152
Przy obrotach (/min) 4050
Skrzynia biegów manualna, 5-biegowa
Nadwozie 3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback
Układ jezdny z przodu kolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, stabilizator, z tyłu belka skrętna, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe.
Dł/szer/wys [mm] 3953 x 1722 x 1481
Rozstaw osi [mm] 2489
Poj. zbiornika paliwa [l] 45
Masa własna [kg] 970
Poj. bagażnika [l] 295/979
CO2 (limit) [g/km] 139
Cena modelu testowanego (zł) 73 240
Wyposażenie wersji testowanej poduszki powietrzne przednie i boczne, układy ABS, EBD, ESP, TCS i EBA, klimatyzacja, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane szyby z przodu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, centralny zamek, fotele w stylistyce sportowej
0-50 km/h (s) 3,6
0-80 km/h (s) 7,2
0-100 km/h (s) 10,6
0-130 km/h (s) 17,5
0-140 km/h (s) 20,8
0-160 km/h (s) 29,2
400 m (km/h)/(s) 17,5
Prędkość maksymalna (km/h) 193
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 6,0
Maksymalne (l/100 km) 9,9
średnie podczas testu (l/100 km) 7,6
zasięg (km) 592
Podczas postoju 41
Poziom hałasu wewnątrz db(A) przy 50 km/h 63
Poziom hałasu wewnątrz db(A) przy 100 km/h 70
Poziom hałasu wewnątrz db(A) przy 130 km/h 73
Droga hamowania (m) ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m) 39
ze 100 km/h na ciepło (nie obciążony) (m) 39

PODSUMOWANIE

Ford Fiesta 1.6 TI-VCT Sport

Ocena:
4
(, )
Urodziwy model Forda w tej odmianie jest charakterny. Bardzo fajna zabawka. Szybka na trasie, poręczna w mieście, a do tego – w podstawowej wersji – całkiem niedroga.
Nadwozie
solidne wykonanie
Napęd
dobre osiągi
brak szóstego biegu
Komfort
wygodne fotele
świetna pozycja za kierownicą
dobry ogólny komfort jazdy
Właściwości jezdne
Eksploatacja
stosunkowo drogie dodatki

Tekst Adam Majcherek,
zdjęcia Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 650 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A ja owszem.
    rzęsor, 2012-06-21 14:09:21
  • avatar
    zgłoś
    Nie wiem, nie siedziałem we Fieścinie
    airmatic, 2012-06-20 19:46:51
  • avatar
    zgłoś
    W kształcie jest super, ale z jakością plastików jest już poniżej konkurencji.
    rzęsor, 2012-06-20 12:12:14
  • avatar
    zgłoś
    Po mojemu wcale nie. Dobrze wpisuje się w język stylistyczny Forda, a kwestia Fiesty i tak nie stoi w miejscu, bo niedawno pokazali ST (jak dobrze pamiętam nazwę).
    ~Samuraj, 2012-06-20 01:11:04
  • avatar
    zgłoś
    Przydałby się jej face lifting, szczególnie wnętrza.
    rzęsor, 2012-06-19 16:50:13
  • avatar
    zgłoś
    Papieru za bardzo nie odwiedzam, więc się nie orientuję.
    ~Samuraj, 2012-06-19 00:18:45
  • avatar
    zgłoś
    masz rację, jakaś wpadka, jutro rano poprawimy. Rubryka co mówisz - taka dziwna formatka jest w wersji netowej, z podziałem na kategorie, w papierze tego już nie ma. PS. Nie, nie żona
    esper, 2012-06-18 20:56:13
  • avatar
    zgłoś
    Odniosłem wrażenie, że tekst jest niedokończony. Swoją drogą rubryka "Właściwości jezdne" celowo została pusta?PS. Żona szanownego redaktora dorwała się do Fieściny?
    ~Samuraj, 2012-06-18 16:20:10
  • avatar
    zgłoś
    120 KM pod maską. Mały samochód powinien być niedrogi i tani w eksploatacji. Na szczęście, nie każdy musi taki być.
    auto motor i sport, 2012-06-18 11:06:22
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij